|
Co tvoří obraz mateřské školy v očích rodičů
Šebestová, Jana ; Opravilová, Eva (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
Výběr mateřské školy je prvním životním krokem do světa. Vybírání mateřské školy dle programu, věkového složení pedagogického sboru, velikosti mateřské školy nebo dostupnosti od bydliště, jsou některé z mnoho kritérií, podle kterých rodiče vybírají mateřskou školu pro své dítě. Diplomová práce na téma " Co tvoří obraz mateřské školy v očích rodičů" je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část popisuje a charakterizuje jednotlivé prvky image, předškolní instituci a jejich obraz v určitém období a přibližuje první momenty před vstupem do mateřské školy. Praktická část popisuje realizaci výzkumného šetření, které je zaměřeno na kritéria výběru mateřské školy, očekávanost rodičů od mateřských škol, pohled rodičů na předškolní vzdělávaní, ale také představy pedagogických pracovnic na image. Jednotlivé kapitoly v praktické části se zaměřují i na charakteristiku jednotlivých mateřských škol, podrobnou analýzou dat, celkovou analýzou dat a vyhodnocením třech dotazníků. Závěrem práce je celkové shrnutí všech výsledků šetření a různých poznatků a návrh pro tvorbu obrazu mateřských škol.
|
| |
| |
|
Co tvoří obraz mateřské školy v očích rodičů
Šebestová, Jana ; Opravilová, Eva (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
Výběr mateřské školy rodiči ovlivňuje první životní krok dítěte do světa společnosti. Výběr je ovlivněn mnoha kritérii, podle kterých rodiče vybírají mateřskou školu. Dle programu, věkového složení pedagogického sboru, velikosti mateřské školy nebo dostupnosti od bydliště. Diplomová práce na téma "Co tvoří obraz mateřské školy v očích rodičů" popisuje a charakterizuje jednotlivé prvky image, předškolní instituce a její obraz v určitém období, a přibližuje první momenty rozhodování rodičů před vstupem dítěte do mateřské školy. Výzkumné šetření je zaměřeno na kritéria výběru mateřské školy, očekávání rodičů od mateřských škol, pohled rodičů na předškolní vzdělávání, představy pedagogických pracovnic o image. Zahrnuje charakteristiku vzorku vybraných mateřských škol a analýzu dat a vyhodnocení. Závěr práce celkově shrnuje výsledky šetření a získané poznatky, které mohou být využity pro tvorbu návrhu, jak vytvářet obraz mateřské školy.
|
|
Co tvoří obraz mateřské školy v očích rodičů
Šebestová, Jana ; Opravilová, Eva (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
Výběr mateřské školy je prvním životním krokem do světa. Vybírání mateřské školy dle programu, věkového složení pedagogického sboru, velikosti mateřské školy nebo dostupnosti od bydliště, jsou některé z mnoho kritérií, podle kterých rodiče vybírají mateřskou školu pro své dítě. Diplomová práce na téma " Co tvoří obraz mateřské školy v očích rodičů" je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část popisuje a charakterizuje jednotlivé prvky image, předškolní instituci a jejich obraz v určitém období a přibližuje první momenty před vstupem do mateřské školy. Praktická část popisuje realizaci výzkumného šetření, které je zaměřeno na kritéria výběru mateřské školy, očekávanost rodičů od mateřských škol, pohled rodičů na předškolní vzdělávaní, ale také představy pedagogických pracovnic na image. Jednotlivé kapitoly v praktické části se zaměřují i na charakteristiku jednotlivých mateřských škol, podrobnou analýzou dat, celkovou analýzou dat a vyhodnocením třech dotazníků. Závěrem práce je celkové shrnutí všech výsledků šetření a různých poznatků a návrh pro tvorbu obrazu mateřských škol.
|
|
Syndrom vyhoření - edukační model zdravotní profylaxe
BLÁHOVÁ, Štěpánka
Tato bakalářská práce odpovídá na otázku: Co je to syndrom vyhoření? Úvodní část je věnována představení základních charakteristik tohoto syndromu a dosavadních zkušeností s jeho průběhem a důsledky. Dále charakterizuje specifika žen ve středním věku a zabývá se odolností vůči stresu a syndromu vyhoření. Na základě získaných výsledků a porovnání dochází k závěru, že tato strategie může být úspěšným řešením k zlepšení stavu vyhořelých žen, pedagogických pracovnic. Poukazuje na nedostatečnou informovanost žen, o účinných technikách boji proti syndromu vyhoření a důležitosti a aktuálnosti se tomuto tématu dále věnovat.
|
|
Projekt informačního vzdělávání pedagogů na střední technické škole
Dvořáková, Drahomíra ; Chára, Luboš
Příspěvek popisuje průběh školení informační gramotnosti zaměřené cíleně na pedagogy střední technické školy. Toto pilotní školení probíhalo od února do srpna 2010 a bylo součástí projektu na vytvoření „Studijního a informačního centra ve Střední škole technické a obchodní Dačice“. Cílem samotného školení bylo zkvalitnit vzdělávací proces na škole a inspirativně nasměrovat pedagogy do dalšího vzdělávání v oblasti orientace v elektronických zdrojích (digitální knihovny, open access zdroje a institucionální repozitáře), vyhledávání informací, citování aj. V závěru příspěvku je shrnuta a vyhodnocena anketa, která proběhla mezi pedagogy. Výsledky této ankety ovlivní další projekty konané v Národní technické knihovně a spojené s informační gramotností pedagogů.
|