Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hudební pohádka v mateřské škole
ADAMOVIČOVÁ, Nicola
Bakalářská práce se zabývá hudební pohádkou interpretovanou dětem předškolního věku. Na začátku byly stručně definovány pojmy související s daným tématem. Zmíněna byla také dramatická výchova, díky jejímž metodám byla hudební pohádka předkládána dětem předškolního věku. Poté byl vymezen samotný předškolní věk a vzdělávací oblasti z Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. Praktickou část tvoří dvě hlavní výzkumné otázky, na které byly zjišťovány odpovědi pomocí kvalitativního výzkumu, a to metodami otevřeného kódování a strukturovaného rozhovoru. Významnou roli hrála dramatizace hudební pohádky, při které vybrané respondentky aktivně pozorovaly reakce předškolních dětí. S každou respondentkou byl veden individuální strukturovaný rozhovor. Rozhovory byly následně pomocí otevřeného kódování kategorizovány a analyzovány. Z kvalitativního výzkumného šetření vyplývá, že se dětem interpretovaná hudební pohádka líbila a rovněž byly naplněny všechny vzdělávací oblasti z RVP PV v souvislosti s daným tématem.
Lidová píseň jako prostředek propojení huebební výchovy s jinými vzdělávacími oblastmi na 1. stupni ZŠ
Radová, Lucie ; Veverková, Jana (vedoucí práce) ; Váňová, Hana (oponent)
Diplomová práce se zabývá lidovými písněmi a jejich zapojením do vyučování nad rámec hudební výchovy. Je rozdělena na teoretickou část a praktickou část. Teoretická část se zabývá lidovými písněmi a jejich využitím ve školách. Obsahuje rozbor lidových písní v učebnicích pro 1. stupeň základních škol od nakladatelství SPN. Pro úplnost teoretických východisek práce předkládá obecné vysvětlení pojmu integrace. Zaměřuje se na tematickou výuku, jež je stěžejní metodou propojování předmětů této práce. Představuje vzdělávací oblasti vycházející z rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání a práci s lidovou písní. Praktickou část tvoří návrh pěti dvouhodinových bloků, jeden pro každý ročník prvního stupně, jež pomocí využití lidové písně propojují dva vyučovací předměty. Ty tvoří nejen propojovací prostředek, ale také jsou vnímány jako východiska celých aktivit a informační zdroje. Každý vyučovací blok obsahuje podrobnou přípravu s didaktickými poznámkami a hypotézami. V přílohách se nacházejí hotové přípravy vložené do přehledných tabulek se všemi materiály a úlohami.
Dramatická hra jako metoda předškolního vzdělávání
DOBŘICHOVSKÁ, Jarmila
Práce se zabývá dramatickou hrou a jejím využitím v předškolním vzdělávání. První kapitola se zaměřuje na vývojové zvláštnosti dětí předškolního věku. Dále popisuje hru v životě dítěte předškolního věku, znaky hry, její vývojové zvláštnosti a typy her. Zabývá se významem hry v předškolním věku. Věnuje se předškolnímu vzdělávání, jejím závazným dokumentům, metodám a formám vzdělávání v mateřské škole. Srovnává pohledy nejznámějších autorů, kteří se zabývají dramatickou výchovou ve svých publikacích. Práce pojednává o formách, principech a metodách dramatické výchovy. Zabývá se zhodnocením dramatické hry v literatuře. Objasňuje přínos dramatické hry z hlediska naplnění cílů Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.