Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Vzdělávací projekt pro environmentální výchovu v mateřské škole.
HAVLÍČKOVÁ, Tereza
Tato bakalářská práce se zabývá významem environmentální výchovy a jejím zařazením do současného systému předškolního vzdělávání v České Republice. Dále za pomoci pretestu zkoumá výchozí znalosti dětí předškolního věku a následně je díky posttestům porovnává se znalostmi nově nabytými. Součástí práce je týdenní integrovaný blok sloužící jako vzdělávací projekt o stromech, lesních rostlinách, živočiších a lese jako takovém. Projekt se snaží prohloubit vědomosti a zájem dětí o přírodu a environmentální výchovu obecně.
Výuka vybraných témat první pomoci na 2. stupni základní školy
BARTOŠOVÁ, Barbora
Cílem bakalářské práce bylo navržení a ověření autorského výukového programu na vybraná témata první pomoci. Ověření programu vzhledem k dlouhodobému uzavření škol muselo proběhnout distanční formou ve dvou paralelních 8. třídách v jedné českobudějovické základní škole běžného typu. Před výukou žáci dostali k vyplnění Pretest, který zjišťoval dosavadní znalosti žáků k danému tématu první pomoci. Náhodně byla vybrána experimentální třída, ve které probíhala výuka pomocí navrženého autorského programu pomocí instruktážních videí, praktického nácviku, didaktické hry, křížovky a osmisměrky. Kontrolní skupina byla vyučována konvenčním způsobem prostřednictvím monologického výkladu s pomocí prezentace vytvořené v programu Microsoft Powerpoint a následným vyplněním pracovního listu žáky. V den výuky každá třída vyplnila Posttest I a dva týdny od výuky Posttest II, jednalo se vždy o naprosto stejný didaktický test. Princip Pretest - Posttest ověřil efektivitu příslušného výukového projektu a prostřednictvím statistické analýzy t-testu bylo zjištěno, že došlo ke statisticky významnému zvýšení úrovně znalostí žáků v obou skupinách. Jelikož se obě skupiny zlepšily a poté zhoršily o stejný podíl, zvolený typ výuky jejich úroveň znalostí neovlivnil. Rozdíl Pretestu, Posttestu I a Posttestu II se vždy statisticky významně lišil ve prospěch experimentální skupiny oproti kontrolní skupině a také ve prospěch chlapců oproti dívkám. Vnímání důležitosti tématu první pomoci se změnilo v závislosti na čase takovým způsobem, že žáci po výuce mu přikládali vyšší hodnotu. Ověřený autorský výukový materiál by mohl být přínosem pro výuku přírodopisu na 2. stupni základních škol.
Tupeská keramická tradice v současných kontextech. Edukační projekt od nuly
Tichá, Eliška ; Kovandová, Anna (vedoucí práce) ; Hůla, Zdenek (oponent)
Tichá, E.: Tupeská keramická tradice v současných kontextech. Edukační projekt od nuly. /Diplomová práce/ Praha 2014, Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 119 s. (Přílohy: Panely s fotodokumentací a artefakty (6 ks), Komiks (50 str.), 97 položek obrazové dokumentace) Práce obsahuje teoretickou studii a výtvarný projekt, které jsou obsahově propojeny tématem tupeské keramické tvorby. Na základě studia odborné literatury a dobových pramenů přináší informace o tupeské keramice, její historii, technologii a tradici a tyto informace zasazuje do širších dobových, kulturních a uměleckých souvislostí. Vlastní výtvarné výstupy představují téma tupeské keramiky v současném kontextu. Hlavním přínosem práce je autorský návrh uceleného pedagogického projektu vycházejícího z tradice tupeské keramiky, jeho realizace a vyhodnocení. Výsledky pětileté práce prokazují, že tupeská keramická tradice je nosná a široce využitelná v současném kontextu pedagogické práce s dětmi. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Tupeská keramická tradice v současných kontextech. Edukační projekt od nuly
Tichá, Eliška ; Kovandová, Anna (vedoucí práce) ; Hůla, Zdenek (oponent)
Tichá, E.: Tupeská keramická tradice v současných kontextech. Edukační projekt od nuly. /Diplomová práce/ Praha 2014, Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 119 s. (Přílohy: Panely s fotodokumentací a artefakty (6 ks), Komiks (50 str.), 97 položek obrazové dokumentace) Práce obsahuje teoretickou studii a výtvarný projekt, které jsou obsahově propojeny tématem tupeské keramické tvorby. Na základě studia odborné literatury a dobových pramenů přináší informace o tupeské keramice, její historii, technologii a tradici a tyto informace zasazuje do širších dobových, kulturních a uměleckých souvislostí. Vlastní výtvarné výstupy představují téma tupeské keramiky v současném kontextu. Hlavním přínosem práce je autorský návrh uceleného pedagogického projektu vycházejícího z tradice tupeské keramiky, jeho realizace a vyhodnocení. Výsledky pětileté práce prokazují, že tupeská keramická tradice je nosná a široce využitelná v současném kontextu pedagogické práce s dětmi. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Výukový program o koních určený pro členy jezdeckých koružků
JAVORSKÁ, Jana
Javorská, J. 2014: Výukový program o koních určený pro členy jezdeckých kroužků. Bakalářská práce, Pedagogická fakulta JU, České Budějovice, 62 s. Výukový program "Jak porozumět koním a jak se stát pro koně srozumitelný" jako možnost aplikace základních znalostí z etologie a evoluce koní do prostředí jezdeckých oddílů. Tato bakalářská práce se zabývá sestavením výukového programu, který by umožnil účastníkům jezdeckých kroužků pochopení základních aspektů evoluce a etologie koní. V literárním přehledu zpracovává souhrn z oblastí evoluce, domestikace a etologie koní a problémů, které s sebou přináší převažující současný způsob chovu rekreačních a sportovních koní. V praktické části je popis navrženého celodenního výukového programu, který se zabývá těmito výše zmíněnými tématy s důrazem na aplikace získaných vědomostí do praxe jezdeckých kroužků. Program má formu projektového vyučování, kde se účastníci na jeden den stávají vědci na konferenci o etologii koní. K programu byl vytvořen soubor pracovních listů. Výstupem této práce je realizovaný výukový program. V diskuzi jsou popsány návrhy na zkvalitnění programu, které vyplynuly z pilotní realizace.
Personalistika v dopravních službách
TÁBORSKÁ, Alena
Bakalářská práce je zaměřena na personální řízení v dopravní společnosti ČSAD Jihotrans a.s. Je zde zkoumáno především vzdělávání vybrané skupiny pracovníků, řidičů nákladní jízdní soupravy. Cílem práce je návrh určitých zlepšení v řídících procesech a dalším vzdělávání zaměstnanců vedoucích ke zkvalitnění produkce a k zajištění konkurenceschopnosti firmy. První část práce řeší problém nedostatečné praxe a vzdělání řidičů, a to projektem vzdělávání této skupiny pracovníků. Druhá část práce obsahuje SWOT analýzu, která byla využita pro návrh strategií do budoucna a doporučení pro celkový chod podniku.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.