Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Osobnost manažera a rozvoj jeho kompetencí
Němečková, Libuša ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Diplomová práce se zabývá identifikací metod vzdělávání manažerů a nalezení efektivní cesty rozvoje jejich kompetencí. Pro kvalitativní šetření jsou vybráni linioví manažeři ze soukromé sféry. Pomoci rozhovorů je zjištěno, jaké metody používají pro svůj osobní rozvoj a jaké jsou jimi preferované metody rozvoje. Práce analyzuje manažerské schopnosti, dovednosti a proces systematického vzdělávání a rozvoje. Nejsou opomenuta další manažerská témata, která s sebou tato pozice nese. Co předcházelo posunutí do role manažera? Jak manažeři pracují s lidmi? Jak je rozvíjejí? Jaký styl vedení využívají? Jak komunikují s lidmi při firemních změnách? Jak rozvíjí sebe a svůj tým? Jak pečují o své duševní zdraví, aby nevyhořeli? Vzdělávají se sami (sebeřízeně mimo podnik), rozvíjí dovednosti prostřednictvím firemních kurzů nebo upřednostňují vzdělávání pomoci vzdělavatele/lektora? Odhalí tedy jejich rozvojový plán a jeho nedostatky. Cílem diplomové práce je identifikovat, jaké metody a nástroje používají manažeři pro svůj rozvoj a jakým způsobem by rádi a efektivně rozvíjeli manažerské kompetence. Zda je jimi upřednostňováno e-learningové firemní vzdělávání, sebeřízené vzdělávání nebo by pro svůj rozvoj ocenili (nebo již oceňují) formu řízeného školení, tedy rozvíjení kompetencí vedené vzdělavatelem/lektorem. Na...
Aktivizující metody v ekonomických předmětech na SŠ
JANOUCHOVÁ, Zuzana
Tato bakalářská práce je zaměřena na téma aktivizující metody ve výuce ekonomických předmětů na středních školách. Práce má dvě hlavní části, přičemž ta první se soustřeďuje na teoretická východiska, kde jsou vysvětleny pojmy vyučování a učení, je zde představeno pojetí výuky, přiblížen učební cyklus a učební styly a detailněji zpracována aktivizující výuka a jednotlivé typy aktivizujících metod. Druhá část práce představuje část výzkumnou. Zde je vylíčena metodika výzkumného šetření, přičemž výzkumným nástrojem byl rozhovor. Tato část dále obsahuje interpretace výsledků zmíněného šetření, které autorka provedla na středních školách, kde se vyučují ekonomické předměty. Výsledky výzkumného šetření ukazují, že učitelé ekonomických předmětů na středních školách jsou znalí aktivizujících metod a tyto metody ve svých hodinách též využívají. Žáci vítají, když vyučující tyto metody aplikují v rámci hodin ekonomických předmětů, protože jim napomáhají k tomu, že si danou látku snadněji osvojí. V případě zájmu bude bakalářská práce poskytnuta zástupcům středních škol, kde výzkum probíhal.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.