Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Bilingvní vzdělávání v českých mateřských školách
Pavlíková, Lucie ; Loudová Stralczynská, Barbora (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
Bakalářská práce představuje problematiku bilingvismu a rané vícejazyčnosti. Cílem je prozkoumání raného osvojování druhého jazyka s pohledem na implementaci výukových metod a strategií metody CLIL (Content and Language Integrated Learning) v kontextu předškolní výchovy a vzdělávání. Teoretická část se zaměřuje na jazykový vývoj dětí v předškolním věku a otevírá otázku souvisejících problematik, jež vychází ze záměrně získaného, sukcesivního bilingvismu. Rovněž poskytuje důležité informace týkající se metody CLIL, jejích základních principů, možností implementace do předškolního vzdělávání a také výukových metod a strategií podporující ranou vícejazyčnost. Empirická část přináší výsledky výzkumného šetření zkoumajícího bilingvní vzdělávání a výuku anglického jazyka v pražských mateřských školách. Data byla získána prostřednictvím analýzy informačních dokumentů, dotazníku a polostrukturovaných rozhovorů. Výzkum zkoumal nejen podobu jazykového vzdělávání, ale také využití metod a strategií metody CLIL a dále podmínky důležité k úspěšné realizaci rané výuky anglického jazyka formulované oslovenými respondentkami. K základním zjištěním patří, že nejčastější forma rané výuky anglického jazyka v pražských mateřských školách jsou zájmové kroužky. Metoda CLIL je v současné době realizována pouze ve dvou...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.