Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výuka o menstruaci na 2. stupni základních škol externími subjekty
Matulíková, Dagmar ; Dvořáčková, Jana (vedoucí práce) ; Kobová, Ĺubica (oponent)
Diplomová práce nahlíží na problematiku výuky o menstruaci na druhém stupni základních škol a v odpovídajících ročnících víceletých středních škol. Skrze kvalitativní rozhovory s externími subjekty, které školám nabízejí semináře či přednášky týkající se menstruace, jsem zmapovala způsoby výuky o řečeném fenoménu. Hlavní cíl práce kladen na zodpovězení otázky témat, které se s výukou o menstruaci pojí. Práce se zaměřuje na socio-kulturní přesah a snaží se o destigmatizaci přirozeného tělesného procesu, kterým menstruace je.
Metody implementace globálního rozvojového vzdělávání na českých základních školách a nižším stupni gymnázií
Sequensová, Kateřina ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Běhalová, Andrea (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na téma globálního rozvojového vzdělávání, konkrétně na popis metod implementace tohoto tématu do českého vzdělávacího systému. Globální rozvojové vzdělávání není explicitně zakotveno v rámcových vzdělávacích programech, přesto je však v těchto dokumentech obsaženo, jde jakoby napříč průřezovými tématy. Z tohoto důvodu mu však mnohdy není věnována dostatečná pozornost. Tato diplomová práce popisuje, jakými cestami může globální rozvojové vzdělávání pronikat do českého vzdělávacího systému a konkrétní výuky na školách. Práce je rozdělena do dvou částí. První, teoretická část se pokouší stručně nastínit teoretické pozadí, východiska, počátky GRV v českém prostředí, kurikulární a strategické dokumenty, které v sobě GRV obsahují. Zároveň se zaměřuje na současné možnosti českých škol, jakým způsobem mohou začleňovat toto téma do svých školních vzdělávacích programů a do výuky. Druhá část předkládané práce pak představuje kvalitativní empirické šetření na pěti vybraných českých školách, zkoumající konkrétní způsob začleňování GRV do výuky - účast ve vzdělávacích projektech neziskových organizací. Šetření se zaměřuje na analýzu školních vzdělávacích programů a aktivit na dvou víceletých gymnáziích a třech základních školách v ČR. Analýza dokumentů je podložena dlouhodobou...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.