Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Integrace druhé generace vietnamských dětí do české společnosti
Triebeneklová, Terezie ; Podaná, Zuzana (vedoucí práce) ; Sládek, Jan (oponent)
Bakalářská práce se soustředí na problematiku integrace druhé generace vietnamských dětí do české společnosti, a to konkrétně v prostředí základního školství. Pro pochopení vietnamské komunity v České republice je nejprve třeba se seznámit se zemí, ze které Vietnamci přicházejí. Po uvedení základních teoretických pojmů souvisejících s tématikou jsou v teoretické části rozvedena specifika vietnamské historie, kultury a vzdělávání. Jsou zde nastíněny odlišnosti vietnamského jazyka, tradic a svátků od českého prostředí. Dále je pak v bakalářské práci zmíněn vývoj česko-vietnamských vztahů a poznatky o vietnamské komunitě v České republice. Největší část je věnována samotnému vzdělávání a školství, kam je zařazen model vzdělávání ve Vietnamu, postoje k výchově a vzdělávání v obou zemích a typické problémy v integraci vietnamských dětí na českých základních školách. Vychází se ze situací, které by mohly činit v integraci vietnamské komunity do české společnosti nesnáze. V praktické části je realizován kvalitativní výzkum prováděný formou rozhovorů s vietnamskými dětmi na českých základních školách. Cílem je zmapovat a analyzovat specifické problémy vietnamských dětí v integraci v rámci českého školství jako je například jazykový handicap, komunikace rodičů s učiteli a další. Cílem práce je podchytit...
Amerikanizace židovských dětí v New Yorku, 1881-1914
Hlaváčková, Anna ; Sehnálková, Jana (vedoucí práce) ; Calda, Miloš (oponent)
Bakalářská práce "Amerikanizace židovských dětí v 1914" se zabývá problematikou začleňování dětí nově příchozích židovských imigrantů do americké společnosti. Věnuje se třetí vlně židovské migrace do USA, jejím specifikům a problémům, se kterými se imigranti museli potýkat. Soustřeďuje se na hlavní nástroje amerikanizace, kterými byly veřejné školy a nevládní židovské organizace. Zároveň analyzuje roli, kterou v tomto procesu hrálo náboženské vzdělávání dětí. Cílem práce je tyto amerikanizační nástroje analyzovat a ukázat, jak židovské děti přijímaly americké hodnoty. Práce zároveň aplikuje teorii Marcuse Hansena o asimilaci prvních tří generací imigrantů zvané Hansenův efekt (zákon). Pro účely analýzy byly využity dobové člán židovskou migrací do USA. Na základě provedeného průzkumu bylo možné ukázat, jakou roli v amerikanizace hrály jednotlivé instituce. Také bylo možné přispět k Hansenův efekt popírá jako příliš zjednodušující. Výsledky této práce ukazují, že druhá generace židovských imigrantů se úspěšně amerikanizovala, zachovala si však
Integrace druhé generace vietnamských dětí do české společnosti
Triebeneklová, Terezie ; Podaná, Zuzana (vedoucí práce) ; Sládek, Jan (oponent)
Bakalářská práce se soustředí na problematiku integrace druhé generace vietnamských dětí do české společnosti, a to konkrétně v prostředí základního školství. Pro pochopení vietnamské komunity v České republice je nejprve třeba se seznámit se zemí, ze které Vietnamci přicházejí. Po uvedení základních teoretických pojmů souvisejících s tématikou jsou v teoretické části rozvedena specifika vietnamské historie, kultury a vzdělávání. Jsou zde nastíněny odlišnosti vietnamského jazyka, tradic a svátků od českého prostředí. Dále je pak v bakalářské práci zmíněn vývoj česko-vietnamských vztahů a poznatky o vietnamské komunitě v České republice. Největší část je věnována samotnému vzdělávání a školství, kam je zařazen model vzdělávání ve Vietnamu, postoje k výchově a vzdělávání v obou zemích a typické problémy v integraci vietnamských dětí na českých základních školách. Vychází se ze situací, které by mohly činit v integraci vietnamské komunity do české společnosti nesnáze. V praktické části je realizován kvalitativní výzkum prováděný formou rozhovorů s vietnamskými dětmi na českých základních školách. Cílem je zmapovat a analyzovat specifické problémy vietnamských dětí v integraci v rámci českého školství jako je například jazykový handicap, komunikace rodičů s učiteli a další. Cílem práce je podchytit...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.