|
Integrace druhé generace vietnamských dětí do české společnosti
Triebeneklová, Terezie ; Podaná, Zuzana (vedoucí práce) ; Sládek, Jan (oponent)
Bakalářská práce se soustředí na problematiku integrace druhé generace vietnamských dětí do české společnosti, a to konkrétně v prostředí základního školství. Pro pochopení vietnamské komunity v České republice je nejprve třeba se seznámit se zemí, ze které Vietnamci přicházejí. Po uvedení základních teoretických pojmů souvisejících s tématikou jsou v teoretické části rozvedena specifika vietnamské historie, kultury a vzdělávání. Jsou zde nastíněny odlišnosti vietnamského jazyka, tradic a svátků od českého prostředí. Dále je pak v bakalářské práci zmíněn vývoj česko-vietnamských vztahů a poznatky o vietnamské komunitě v České republice. Největší část je věnována samotnému vzdělávání a školství, kam je zařazen model vzdělávání ve Vietnamu, postoje k výchově a vzdělávání v obou zemích a typické problémy v integraci vietnamských dětí na českých základních školách. Vychází se ze situací, které by mohly činit v integraci vietnamské komunity do české společnosti nesnáze. V praktické části je realizován kvalitativní výzkum prováděný formou rozhovorů s vietnamskými dětmi na českých základních školách. Cílem je zmapovat a analyzovat specifické problémy vietnamských dětí v integraci v rámci českého školství jako je například jazykový handicap, komunikace rodičů s učiteli a další. Cílem práce je podchytit...
|
|
Amerikanizace židovských dětí v New Yorku, 1881-1914
Hlaváčková, Anna ; Sehnálková, Jana (vedoucí práce) ; Calda, Miloš (oponent)
Bakalářská práce "Amerikanizace židovských dětí v 1914" se zabývá problematikou začleňování dětí nově příchozích židovských imigrantů do americké společnosti. Věnuje se třetí vlně židovské migrace do USA, jejím specifikům a problémům, se kterými se imigranti museli potýkat. Soustřeďuje se na hlavní nástroje amerikanizace, kterými byly veřejné školy a nevládní židovské organizace. Zároveň analyzuje roli, kterou v tomto procesu hrálo náboženské vzdělávání dětí. Cílem práce je tyto amerikanizační nástroje analyzovat a ukázat, jak židovské děti přijímaly americké hodnoty. Práce zároveň aplikuje teorii Marcuse Hansena o asimilaci prvních tří generací imigrantů zvané Hansenův efekt (zákon). Pro účely analýzy byly využity dobové člán židovskou migrací do USA. Na základě provedeného průzkumu bylo možné ukázat, jakou roli v amerikanizace hrály jednotlivé instituce. Také bylo možné přispět k Hansenův efekt popírá jako příliš zjednodušující. Výsledky této práce ukazují, že druhá generace židovských imigrantů se úspěšně amerikanizovala, zachovala si však
|
| |
|
Integrace druhé generace vietnamských dětí do české společnosti
Triebeneklová, Terezie ; Podaná, Zuzana (vedoucí práce) ; Sládek, Jan (oponent)
Bakalářská práce se soustředí na problematiku integrace druhé generace vietnamských dětí do české společnosti, a to konkrétně v prostředí základního školství. Pro pochopení vietnamské komunity v České republice je nejprve třeba se seznámit se zemí, ze které Vietnamci přicházejí. Po uvedení základních teoretických pojmů souvisejících s tématikou jsou v teoretické části rozvedena specifika vietnamské historie, kultury a vzdělávání. Jsou zde nastíněny odlišnosti vietnamského jazyka, tradic a svátků od českého prostředí. Dále je pak v bakalářské práci zmíněn vývoj česko-vietnamských vztahů a poznatky o vietnamské komunitě v České republice. Největší část je věnována samotnému vzdělávání a školství, kam je zařazen model vzdělávání ve Vietnamu, postoje k výchově a vzdělávání v obou zemích a typické problémy v integraci vietnamských dětí na českých základních školách. Vychází se ze situací, které by mohly činit v integraci vietnamské komunity do české společnosti nesnáze. V praktické části je realizován kvalitativní výzkum prováděný formou rozhovorů s vietnamskými dětmi na českých základních školách. Cílem je zmapovat a analyzovat specifické problémy vietnamských dětí v integraci v rámci českého školství jako je například jazykový handicap, komunikace rodičů s učiteli a další. Cílem práce je podchytit...
|