Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mezioborový vztah kartografie a matematiky ve výuce na gymnáziu
Leipertová, Gabriela ; Netrdová, Pavlína (vedoucí práce) ; Marada, Miroslav (oponent)
LEIPERTOVÁ, G. (2012): Mezioborový vztah kartografie a matematiky ve výuce na gymnáziu. Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje, Univerzita Karlova v Praze. Předložená diplomová práce analyzuje mezioborový vztah kartografie a matematiky ve třech rovinách: v rovině zamýšleného kurikula, v rovině realizovaného kurikula a v rovině dosaženého kurikula. V rovině zamýšleného kurikula jsou studovány zejména projektové dokumenty Rámcový vzdělávací program pro gymnázia a školní vzdělávací programy vybraných gymnázií. Obsahová analýza vybraných učebnic zeměpisu hodnotí vazby kartografie a matematiky na základě výskytu a kvality vysvětlení požadovaného učiva, množství příkladů, obrázků a tabulek. Dále jsou podrobně zpracovány vybrané kapitoly z kartografie, ve kterých se aplikují matematické dovednosti. V rovině realizovaného kurikula je prostřednictvím dotazníků pro učitele zeměpisu a matematiky zhodnocen reálný stav výuky tohoto mezipředmětového vztahu ve vybraných gymnáziích. V rovině dosaženého kurikula je prostřednictvím didaktického testu ověřena schopnost žáků propojovat poznatky mezi kartografií a matematikou. Následně je specifikován vztah mezi výsledky žáků a přístupem vyučujících. Součástí práce je také sbírka kartografických úloh, při jejichž řešení je potřeba matematických dovedností....
Mezioborový vztah kartografie a matematiky ve výuce na gymnáziu
Leipertová, Gabriela ; Netrdová, Pavlína (vedoucí práce) ; Marada, Miroslav (oponent)
LEIPERTOVÁ, G. (2012): Mezioborový vztah kartografie a matematiky ve výuce na gymnáziu. Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje, Univerzita Karlova v Praze. Předložená diplomová práce analyzuje mezioborový vztah kartografie a matematiky ve třech rovinách: v rovině zamýšleného kurikula, v rovině realizovaného kurikula a v rovině dosaženého kurikula. V rovině zamýšleného kurikula jsou studovány zejména projektové dokumenty Rámcový vzdělávací program pro gymnázia a školní vzdělávací programy vybraných gymnázií. Obsahová analýza vybraných učebnic zeměpisu hodnotí vazby kartografie a matematiky na základě výskytu a kvality vysvětlení požadovaného učiva, množství příkladů, obrázků a tabulek. Dále jsou podrobně zpracovány vybrané kapitoly z kartografie, ve kterých se aplikují matematické dovednosti. V rovině realizovaného kurikula je prostřednictvím dotazníků pro učitele zeměpisu a matematiky zhodnocen reálný stav výuky tohoto mezipředmětového vztahu ve vybraných gymnáziích. V rovině dosaženého kurikula je prostřednictvím didaktického testu ověřena schopnost žáků propojovat poznatky mezi kartografií a matematikou. Následně je specifikován vztah mezi výsledky žáků a přístupem vyučujících. Součástí práce je také sbírka kartografických úloh, při jejichž řešení je potřeba matematických dovedností....

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.