Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Varhanní doprovázení liturgie mše svaté a nové liturgické písně
Náměstek, Vít ; Stříteská, Leona (vedoucí práce) ; Nedělka, Michal (oponent)
K DIPLOMOVÉ PRÁCI "VARHANNÍ DOPROVÁZENÍ LITURGIE MŠE SVATÉ A NOVÉ LITURGICKÉ PÍSNĚ" Vít Náměstek PedF UK Tato diplomová práce je snahou o zduchovnění služby varhanního doprovázení mešní liturgie. Tuto službu představuje jako poslání směřující ke specifickému druhu hlásání evangelia. Ozřejmuje její spirituální aspekty na platformě teologického výkladu, a to nejprve liturgie samotné, a následně významu liturgické hudby. Liturgická hudba je zde vyzdvižena jako integrální podstatná součást bohoslužebného obřadu. Je zdůrazněn její vertikální směr jako umění sakrálního. V praktické části práce je v hrubších rysech uveden popis doprovodu všech konkrétních částí mše tak, aby z něho vysvítal žádoucí charakter liturgické varhanní hry. Tento popis pak zohledňuje rozdílnost způsobů hry v závislosti na liturgickém období a na stupni liturgické významnosti dne. Tvůrčí část práce přináší 3 nové bohoslužebné písně. U každé z nich je představen nápěv a text, návrh harmonisace a hudebně-teologická analýza, u třetí pak písně je navíc připojena sborová sazba jako varianta pro provádění písně smíšeným sborem a capella. Hudebně-teologické analýzy zde osvětlují přímé propojení melodické a harmonické výstavby s výstavbou textovou. Zároveň jsou teologickou apologií správnosti významu textů, a to jak samých o sobě, tak i v...
Dula jako psychická podpora ženy u porodu
HRADECKÁ, Bronislava
Bakalářská práce se zabývá otázkou, jaké jsou důvody, které vedou ženy k tomu, že pro svůj porod využívají služby duly. Nálezy teoretické části popisují historii doprovázení žen při porodu i současnou praxi doprovázejících osob a jejich roli u porodu. Zároveň se zabývají psychickým stavem žen v průběhu těhotenství a porodu a okolnostmi, které tento stav ovlivňují. Pro praktickou část práce byl využit kvalitativní výzkum, založený v 1. fázi na rozhovorech se ženami, které měly zkušenosti z porodu jak s dulou, tak i bez duly, a ve 2. fázi na dotaznících respondentek, které rodily pouze bez využití služeb dul. Závěry výzkumu identifikovaly okolnosti, které působí na průběh porodu a ovlivňují psychický stav rodičky. Výzkum zároveň vymezil oblasti, ve kterých služby duly pozitivně přispívají k příznivému průběhu porodu. Tyto oblasti jsou hlavními důvody, proč ženy služby dul při porodu využívají.
Sbírka písní s klavírními doprovody pro první stupeň ZŠ
LOUMOVÁ, Pavlína
Diplomová práce přináší návrh písní ve formě sbírky, která se může využít ve výuce hudební výchovy na prvním stupni ZŠ. Pro každou píseň je vytvořen doprovod v lehčí a těžší variantě - pro začátečníky i zdatnější klavíristy. Do sbírky jsou vybrány písně v durových i mollových tóninách, ve dvoudobém a třídobém taktu.
Varhanní doprovázení liturgie mše svaté a nové liturgické písně
Náměstek, Vít ; Stříteská, Leona (vedoucí práce) ; Nedělka, Michal (oponent)
K DIPLOMOVÉ PRÁCI "VARHANNÍ DOPROVÁZENÍ LITURGIE MŠE SVATÉ A NOVÉ LITURGICKÉ PÍSNĚ" Vít Náměstek PedF UK Tato diplomová práce je snahou o zduchovnění služby varhanního doprovázení mešní liturgie. Tuto službu představuje jako poslání směřující ke specifickému druhu hlásání evangelia. Ozřejmuje její spirituální aspekty na platformě teologického výkladu, a to nejprve liturgie samotné, a následně významu liturgické hudby. Liturgická hudba je zde vyzdvižena jako integrální podstatná součást bohoslužebného obřadu. Je zdůrazněn její vertikální směr jako umění sakrálního. V praktické části práce je v hrubších rysech uveden popis doprovodu všech konkrétních částí mše tak, aby z něho vysvítal žádoucí charakter liturgické varhanní hry. Tento popis pak zohledňuje rozdílnost způsobů hry v závislosti na liturgickém období a na stupni liturgické významnosti dne. Tvůrčí část práce přináší 3 nové bohoslužebné písně. U každé z nich je představen nápěv a text, návrh harmonisace a hudebně-teologická analýza, u třetí pak písně je navíc připojena sborová sazba jako varianta pro provádění písně smíšeným sborem a capella. Hudebně-teologické analýzy zde osvětlují přímé propojení melodické a harmonické výstavby s výstavbou textovou. Zároveň jsou teologickou apologií správnosti významu textů, a to jak samých o sobě, tak i v...
Koordinovaná rehabilitace dětí s opakovaným onemocněním dýchacích cest
HAKOVÁ, Lenka
Onemocnění dýchacích cest u dětí je jedním z nejčastějších onemocnění, se kterým přicházejí rodiče do ordinací dětských lékařů. Důležité je nejen stanovení správné diagnózy pediatrem, ale také léčba. V případech onemocnění dýchacích cest se jedná velmi často o dlouhodobou a opakovanou léčbu. Lázeňská léčba pro děti v útlém věku představuje možnost zlepšení kvality jejich života, zařazení do kolektivu svých vrstevníků, omezení komplikací základního onemocnění, snížení četnosti akutních onemocnění a dávek užívaných léků a významně snižuje riziko rozvoje chronického onemocnění v dospělosti. Cílem této diplomové bylo zmapování využívání koordinované rehabilitace v Lázních Luhačovice, a. s. a zjištění, jaké jsou vědomosti zdravotnického a nezdravotnického personálu dětských léčeben a doprovodu dětí o koordinované rehabilitaci. Byly stanoveny tři následující hypotézy. Hypotéza 1: doprovod dětí, který byl s dítětem v lázních opakovaně, chápe péči o své dítě jako koordinovanou rehabilitaci, na rozdíl od doprovodu, který byl s dítětem v lázních pouze jednou. Hypotéza 2: zdravotnický personál dětských léčeben nejvíce vnímá léčebnou rehabilitaci jako složku koordinované rehabilitace oproti personálu nezdravotnickému. Hypotéza 3: doprovod dětských pacientů je nejvíce spokojen s léčebnou složkou koordinované rehabilitace oproti pedagogické a sociální složce. Výzkum byl proveden strategií kvantitativního výzkumu, metodou dotazníkového šetření, technikou vlastního standardizovaného dotazníku v období červen až červenec 2015. Standardizované dotazníky byly strukturovány pro dva výzkumné soubory. Jedny byly určeny pro personál dětských léčeben a druhé pro doprovod dětských pacientů dětských léčeben Lázní Luhačovice. Na základě statistických výpočtů stanovené hypotézy nelze zamítnout, výsledky nejsou statisticky významné. Ze získaných informací, které byly prostřednictvím dotazníků zpracovány, je možno vyčíst, že z pohledu zdravotnického i nezdravotnického personálu dětských léčeben je patrné vnímání pouze jedné složky koordinované rehabilitace, a to té, kterou dětským pacientům poskytují. Na druhou stranu je možné tvrdit, že z pohledu doprovodu dětí, je koordinovaná rehabilitace vnímána ve všech složkách, které jsou poskytovány. Tento pohled se nabízí jako komplexní, protože doprovod dětí, který má svůj pobyt s dítětem hrazený zdravotní pojišťovnou je s dítětem 24 hodin denně a vidí a vnímá celistvost a provázanost poskytované péče dětem. Diplomová práce přispěje k rozšíření povědomí o využívání složek koordinované rehabilitace dětí s opakovaným onemocněním dýchacích cest, které jsou poskytovány v dětských léčebnách v Lázních Luhačovice, ale také v jiných lázeňských zařízeních, kde se věnují této indikační skupině nemocí.
Psychosociální podpora dětí při malých plánovaných chirurgických operacích
BLÁHOVÁ, Ilona
Tato práce je zaměřena na problematiku dostatečného rozsahu, míry a kvality psychosociální podpory dětí v rámci plánovaných chirurgických výkonů. Domnívám se, že tato specifická oblast je v České republice stále poněkud zanedbávána i přes poměrně prudký rozvoj všech medicínských oborů a také ošetřovatelství. Právě při takových zátěžových situacích, kterými plánované operační zákroky u dětí bezesporu jsou, je blízký kontakt rodiče (matky) s dítětem velmi důležitý a nese s sebou řadu pozitiv. V praxi často dochází k tomu, že děti indikované k plánovaným chirurgickým výkonům jsou separovány od svého rodiče již při příjmu do nemocnice a nebo následně při odchodu na operační sál zdravotníkem. Následující bezprostřední předoperační příprava mnohdy postrádá psychologickou přípravu a dostatečnou informovanost dětského klienta. Stává se, že zvláště malé děti bývají v prostředí operačního sálu mezi cizími lidmi vystrašené a často plačtivé. Pro anesteziologickou sestru je pak velmi složité během krátké chvíle získat důvěru dítěte a zklidnit jej. Bohužel, se to často podaří až farmakologickou cestou. Podceňování sociální opory dítěte v těchto momentech a psychická zátěž dítěte může často být i příčinou vzniku řady komplikací v rámci operačního i pooperačního období. Cílem této práce bylo za prvé zjistit zájem rodičů o aktivní účast v rámci předoperační přípravy a pooperační péče u svých dětí, dále zmapovat názory anesteziologických pracovníků na rodičovský doprovod dětí až na operační sál, včetně zjištění výhod a nevýhod z toho vyplývajících a v neposlední řadě porovnat výskyt komplikací v rámci operace u dětí s psychosociální podporou rodičů a u dětí bez takové podpory. Posledním z cílů, na které se tato práce soustředila, bylo i mezinárodní srovnání úrovně a rozsahu poskytované psychosociální péče o dětské chirurgické pacienty mezi Českou republikou, Maďarskem a Rakouskem. Všechny stanovené cíle se podařilo splnit. Pro kvantitativní výzkum bylo stanoveno těchto pět hypotéz: 1/ Rodiče mají zájem o aktivní účast v rámci předoperační přípravy u svých dětí indikovaných k plánovaným operacím. 2/ Rodiče mají zájem se účastnit pooperační péče u svých dětí. 3/ Doprovod dětí na operační sál v souvislosti s plánovanými operačními výkony je přínosem pro práci anesteziologických sester. 4/ U dětí s psychosociálním zázemím rodičů v rámci operačního výkonu se vyskytuje mnohem méně operačních a pooperačních komplikací než u dětí bez psychosociální podpory. 5/ Aktivní účast rodičů v rámci operačních výkonů je v zahraničí (Rakousko, Maďarsko) více podporována než v České republice. Pro kvalitativní zpracování dat byly vytyčeny dvě výzkumné otázky zaměřené na srovnání úrovně a rozsahu psychosociální podpory u dětských chirurgických pacientů v České republice a v zahraničí. 1/ Jsou rozdíly v uspokojování psychosociálních potřeb u dětských chirurgických pacientů v České republice a v zahraničí ( Rakousko, Maďarsko)? 2/ Jsou v České republice podmínky pro kvalitní uspokojování psychosociálních potřeb u dětských pacientů?

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.