|
Parkovací garáž u Fakultní nemocnice v Brně Bohunicích
Pučálka, Radoslav ; Šamánková, Zdeňka (oponent) ; Pavlíček, Jan (vedoucí práce)
V diplomové práci je vypracován návrh vícepatrové parkovací garáže v areálu Fakultní nemocnice v Brně Bohunicích z důvodu nedostačující kapacity parkovacích stání. Cílem práce je vytvoření dostatečného množství parkovacích stání, která by vyřešila deficit parkovacích ploch a napojení se na ulici Jihlavská. Parkovací garáž je situována na jižní straně areálu Fakultní nemocnice a zajišťuje pěší napojení do nemocnice. Parkovací garáž by měla sloužit jak pro pacienty a návštěvníky, tak i pro zaměstnance nemocnice. Diplomová práce zohledňuje řešení terminálu VHD Nemocnice Bohunice a pro pacienty a návštěvníky nemocnice také navrhuje nemocniční park.
|
|
Technická studie silničního obchvatu městské části Brno – Žebětín
Misiarzová, Vendula ; Polesná, Kateřina (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je zpracování technické studie silničního obchvatu městské části Brno – Žebětín, který povede v koridoru dostupného městského pozemku. V rámci zpracování studie obchvatu bude vyřešeno napojení obchvatu na stávající silnici III/3842 a ulici Hostislavovu v místech křižovatky s ulici Chrpovou. V návrhu bylo také nutno zohlednit dopravní napojení uvažované obytné zóny a přístup pěších z ulice Hostislavova. Projekt byl zpracován ve dvou variantních řešeních, lišící se druhem navržené křižovatky u ulice Hostislavova. Ve variantě - A byla navržená styková křižovatka, ve variantě – B pak okružní křižovatka. Dále bylo provedeno zhodnocení těchto dvou variant a pro podrobné zpracování technické studie byla vybrána Varianta – A.
|
|
Návrh sídelní struktury soudobého města v historickém kontextu.
Suchanek, Tomáš ; Obrtlík,, Jan (oponent) ; Májek, Jan (vedoucí práce)
Zadáním diplomové práce bylo vytvoření sídelní struktury na území katastrálního území města Náměšť nad Oslavou. Konkrétně v jihozápadní části obce, v místech dnešních zemědělských ploch. Hlavním záměrem práce je vytvoření kvalitní obytné struktury pro celé řešené území, která bude navazovat na přilehlou zástavbu a vytvářet centrum s městkou vybaveností pro tuto nově navrženou čtvrť. Klíčovým aspektem návrhu je dopravní napojení na stávající silniční síť města a překonání bariéry kterou tvoří železniční trať. Navržená zástavba reaguje na současné a budoucí předpokládané potřeby města. S přihlédnutím k velikosti je řešené území rozděleno do tří částí s ohledem na časové návaznosti a charakter zástavby. Z urbanistického hlediska, první fáze navazuje na stávající síť ulic a vytváří přechod mezi původní a navrženou zástavbou a navrhuje dopravní napojení řešeného území. Ve druhé a třetí fázi je řešena zbývající plocha řešeného území, systémem pravidelných ulic vedených v místech s malým sklonem terénu, propojených krátkými ulicemi s vyšším sklonem. Diplomová práce řeší propojení města a zeleně, zvyšuje atraktivitu území navržením veřejné vybavenosti a služeb a pracuje s pohledovými osami ze stávají zástavby na navrženou lokalitu.
|
|
Návrh sídelní struktury soudobého města v historickém kontextu.
Suchanek, Tomáš ; Obrtlík,, Jan (oponent) ; Májek, Jan (vedoucí práce)
Zadáním diplomové práce bylo vytvoření sídelní struktury na území katastrálního území města Náměšť nad Oslavou. Konkrétně v jihozápadní části obce, v místech dnešních zemědělských ploch. Hlavním záměrem práce je vytvoření kvalitní obytné struktury pro celé řešené území, která bude navazovat na přilehlou zástavbu a vytvářet centrum s městkou vybaveností pro tuto nově navrženou čtvrť. Klíčovým aspektem návrhu je dopravní napojení na stávající silniční síť města a překonání bariéry kterou tvoří železniční trať. Navržená zástavba reaguje na současné a budoucí předpokládané potřeby města. S přihlédnutím k velikosti je řešené území rozděleno do tří částí s ohledem na časové návaznosti a charakter zástavby. Z urbanistického hlediska, první fáze navazuje na stávající síť ulic a vytváří přechod mezi původní a navrženou zástavbou a navrhuje dopravní napojení řešeného území. Ve druhé a třetí fázi je řešena zbývající plocha řešeného území, systémem pravidelných ulic vedených v místech s malým sklonem terénu, propojených krátkými ulicemi s vyšším sklonem. Diplomová práce řeší propojení města a zeleně, zvyšuje atraktivitu území navržením veřejné vybavenosti a služeb a pracuje s pohledovými osami ze stávají zástavby na navrženou lokalitu.
|
|
Technická studie silničního obchvatu městské části Brno – Žebětín
Misiarzová, Vendula ; Polesná, Kateřina (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je zpracování technické studie silničního obchvatu městské části Brno – Žebětín, který povede v koridoru dostupného městského pozemku. V rámci zpracování studie obchvatu bude vyřešeno napojení obchvatu na stávající silnici III/3842 a ulici Hostislavovu v místech křižovatky s ulici Chrpovou. V návrhu bylo také nutno zohlednit dopravní napojení uvažované obytné zóny a přístup pěších z ulice Hostislavova. Projekt byl zpracován ve dvou variantních řešeních, lišící se druhem navržené křižovatky u ulice Hostislavova. Ve variantě - A byla navržená styková křižovatka, ve variantě – B pak okružní křižovatka. Dále bylo provedeno zhodnocení těchto dvou variant a pro podrobné zpracování technické studie byla vybrána Varianta – A.
|
|
Dopravní napojení venkovských obcí Jihomoravského kraje
Kukleta, Tomáš
Tématem diplomové práce je analýza dopravního napojení venkovských obcí v Jihomoravském kraji. V teoretické části jsou formou rešerše odborné literatury definovány pojmy týkající se dopravy a dopravní obslužnosti. Následuje deskripce druhů dopravy dle obsluhovaného území a charakteristika systému IDS JMK. Dále je popsána dopravní a socioekonomická charakteristika JMK. V praktické části je provedena situační analýza dopravního napojení obcí v JMK ve všedních dnech a o víkendech. Je hodnocena na základě tři parametrů: frekvence, doby a ceny. Dopravní obslužnost byla zjišťována ve skupinách obcí podle počtu obyvatel ve směru do spádového centra jednotlivých okresů a do hlavního města JMK Brna. Praktickou část uzavírá analýza alternativní individuální dopravy (doba a cena jízdy) při různém počtu přepravovaných osob a možnosti cyklistické dopravy pro tři vybrané mikroregiony.
|
|
Parkovací garáž u Fakultní nemocnice v Brně Bohunicích
Pučálka, Radoslav ; Šamánková, Zdeňka (oponent) ; Pavlíček, Jan (vedoucí práce)
V diplomové práci je vypracován návrh vícepatrové parkovací garáže v areálu Fakultní nemocnice v Brně Bohunicích z důvodu nedostačující kapacity parkovacích stání. Cílem práce je vytvoření dostatečného množství parkovacích stání, která by vyřešila deficit parkovacích ploch a napojení se na ulici Jihlavská. Parkovací garáž je situována na jižní straně areálu Fakultní nemocnice a zajišťuje pěší napojení do nemocnice. Parkovací garáž by měla sloužit jak pro pacienty a návštěvníky, tak i pro zaměstnance nemocnice. Diplomová práce zohledňuje řešení terminálu VHD Nemocnice Bohunice a pro pacienty a návštěvníky nemocnice také navrhuje nemocniční park.
|
| |