Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pain of shapeshifting
Daniš, Vojtěch ; Lastomirský, Ján (oponent) ; Mikyta, Svätopluk (vedoucí práce)
Bakalářská práce s názvem Pain of shapeshifting navazuje na autorovy předchozí práce, ve kterých se zabýval tématy jako nostalgie, komunikace s neživými předměty, vztah mezi živým a neživým, prazážitek a změna jako mentální i fyzický vývoj (transformace). Nyní tyto prvky spojuje s novými, a to se zájmem o jakýsi přechod nebo "portál" mezi bdělým a snovým světem. Jako průvodce autorovi slouží výklad snů, snové symboly, stejně jako popkulturní odkazy z pohádek nebo mytologické příběhy. Porovnává motivy těchto příběhů s lidskými vlastnostmi a vývojem jejich podstaty. Pracuje s motivy, kde protagonista prochází transformací, ať už se jedná o průchod "portálem" nebo interakci s magickým předmětem. Alenka v říši divů projde "portálem" v podobě králičí nory, v Čaroději ze země Oz za tímto přenosem stojí tornádo, v Šípkové Růžence trn, ve Sněhurce jablko a tak dále.
Tichá kniha - využití arteterapie u dětí na prvním stupni ZŠ (zvláště u dětí, které mají problémy s komunikací)
KRUPČÍKOVÁ, Ludmila
Bakalářská práce si klade za cíl využít terapeutický potenciál pohádky (pohádkového příběhu) prostřednictvím tiché knihy u dětí mladšího školního věku, zvláště u těch, které mají problémy s komunikací. Práce má teoretickou a praktickou část. Teoretická část mapuje úlohu pohádky ve vztahu k dětem a dětskému věku obecně, obsahuje popis výtvarného projevu dětí s hlavním zaměřením na mladší školní věk. Součástí práce je i popis výtvarné krize, která souvisí s nástupem do první třídy. Práce obsahuje úvahu k přeměně metodik a možnosti uplatnění artefiletických a arteterapeutických prvků ve školním prostředí. Praktická část obsahuje popis přímé práce s dětmi, cíle, které jsem si vytyčila a jejich naplnění, a popisuje metody a postupy, které jsem během práce používala. Součástí praktické části jsou dvě vybrané kazuistiky dětí s popisem jejich výtvarných prací. Celá práce je doplněna obrazovou přílohou.
KŘESŤANSKÁ ETIKA JAKO VÝCHODISKO PRO ŘEŠENÍ SPOLEČENSKY NEŽÁDOUCÍCH NÁSILNÝCH JEVŮ
Hurychová, Eva ; Veverková, Kamila (vedoucí práce) ; Hogenová, Anna (oponent) ; Hangoni, Tomáš (oponent)
Východiska k řešenínežádoucíchnásilných jevů jsou koncipována křest'anskou etikou, jeŽ májedinečnou propojenost s humánními aspekty, z kterých trvale vychází. V teoretické části je etika členěna optikou různýchteologů, filosofu čisociologů dřívě.iŠÍi dneŠnídoby. Empirická část předkládá aktuální výzkum ke školskésociální Práci, která k nám díkyCharlottě a Alici Garrigue Masarykové historicky patří. Tato ProÍ'esrríČinnost u nás po Ii. světové válce jižale nepokračovaia. K jejíabsenci jsou PřidánY relevantní reflexe, u výzkumu .ie analýza a sumarizace, Poslední slova Ch, MasarYkové nesla všem lidem úžasnéposelství ,,Zmocněte se cJobra, pravcla je přece krásná". Křest'anská etika má ve svém poslání stejný význam, KlíČováslova: dobro a zlo, vývoj křest'anské etiky, morálka, humanismus, Školskásociálrrí práce, stav dnešníspolečnosti zřetelný na dětech. negativa technického rozvoje, nutnost redukce nežádoucích násiJných jevů. Annotation Methods of handling undesirable violent phenomena are embedded in Christian ethics, which is inextricably linked to the humane aspects that it originates from. In the theoretical part of this work the ethics is divided by the perspectives oť various theologians, Philosophers or sociologists of previous and present times. The empirical Part Presents relevant research in...
Key Motifs in Oscar Wilde's and H. C. Andersen's Fairy Tales
VOMASTKOVÁ, Kateřina
Předmětem zkoumání bakalářské práce je analýza klíčových motivů, které se objevují v pohádkách Oscara Wilda a Hanse Christiana Andersena. Teoretická část práce se zaměří na charakteristiku pohádky a pohádkové motivy, kterými lze tvorbu obou autorů v oblasti dětské literatury vymezit. Práce dále představí oba autory a jejich dílo, přičemž se pokusí charakterizovat vliv H. Ch. Andersena na dětskou viktoriánskou literaturu a zařadí dílo Oscara Wilda do kontextu viktoriánské prózy. Jádrem práce bude analýza vybraných motivů Andersenových a Wildeových pohádek s ohledem na dobovou náboženskou zkušenost (motiv dobra a zla, pokání, lásky a sebeobětování). Práce se v závěru pokusí stanovit společné znaky a motivy v pohádkách obou autorů a zmíní Andersenův vliv na pohádky Oscara Wilda.
Dobro a zlo u Plótína: od Jedna k látce
Janota, Sebastian ; Chlup, Radek (vedoucí práce) ; Němec, Václav (oponent)
Tato práce se věnuje polárním kvalitám dobra a zla u novoplatonského filozofa Plótína. Tyto protikladné principy se Plótínova metafyzika pokouší začlenit do monistického systému. První část se zabývá Plótínovou metafyzikou všeobecně. Ústředním pojmem je Jedno, prvotní princip a pramen vší skutečnosti, jež Plótínos chce obhájit jako jediné skutečné dobro. Dalším stěžejním pojmem u Plótína je tolma, vůle k oddělení, která je příčinou mnohosti a dává tak existenci jinému. Skrze tolma vznikají nové druhy skutečnosti a každý druh má svá úzce vymezená specifika. Plótínova hierarchická škála Jedno - intelekt - duše sestupuje až k nejnižšímu stupni skutečnosti, látce, která uzavírá celý kosmologický proces. Látku Plótínos označuje za jediné skutečné zlo a původce všeho zla. Tím je ovšem ohrožena jeho monistická koncepce. Druhá část této práce se proto věnuje látce. Nabízí se otázka, jak může z neskonale dobrého Jedna vzniknout jeho vlastní protiklad. Práce se proto zaměřuje především na problémy, které jsou s tímto dualismus evokujícím konceptem spojené a představuje různé, někdy velmi odlišné způsoby interpretace Plótínovy metafyziky.
Etické aspekty v práci sociálního kurátora
ČERMÁKOVÁ, Dagmar
Práce se zabývá povoláním specializovaného sociálního pracovníka, kterým je sociální kurátor. Nejdříve jsou zachyceny a jednotlivě popsány atributy lidství a etické kategorie, které byly vybrány vzhledem k cíli práce, a zdůrazněny jako důležité opory v práci sociálního kurátora. S tím, že v další části práce nebylo opomenuto zachycení a popsání cílové skupiny, s kterou sociální kurátor pracuje, a proto byly popsány jednotlivé, nejčastěji se vyskytující, typy klientů. V poslední třetí části jsou cíleně zmíněny a pojmenovány jednotlivé vybrané opory v práci sociálního kurátora, došlo k jejich zhodnocení a zdůraznění významu pro jeho práci. Oporou je nejen legislativa, která pojmenovává cílovou skupinu sociálního kurátora, ale významným je i etický kodex, který sice není právně vymahatelný, ale je jakýmsi vodítkem pro kvalitní práci všech sociálních pracovníků. Důležité však je, že nikdy nelze opomenout nejen významnost vyzrálé a morálně zformované osobnosti sociálního kurátora a jeho povědomí etických kategorií a znalosti etické problematiky, ale i praktickou zdatnost jejich aplikace do praxe.
Obraz morální autority a zkušenost dětského hrdiny v moderní anglické fantastické próze pro děti
MRZENOVÁ, Petra
Diplomová práce se zabývá moderní anglickou fantastickou prózou pro děti a mládež a její úlohou v etickém kontextu a morálním poselství. První část je obecným úvodem do problematiky zkušenosti dětského hrdiny, jeho prožívání dobra a zla a jeho vymezování se vůči daným pravidlům, konvencím i okolnostem. Praktická část se zabývá interpretací dané problematiky, tématu tzv. jiného světa a vnímání autority jako morálního příkladu a ideálu, ale i výrazu moci a manipulace. Práce vychází z analýzy konkrétních příběhů britských autorů (C.S. Lewis, P. Pullman, J.K. Rowlingová), v nichž se tato různá pojetí zmíněné problematiky odrážejí. Závěr přináší obecné shrnutí toho, co mají díla společné.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.