Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
DIY technologie v digitálním sochařství
Váňa, Dušan ; Lukášová, Helena (oponent) ; Sobotka, Jiří (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Disertační práce se zaměřuje na pátrání po přítomnosti technologií DIY (Do It Yourself) v praxi tzv. digitálního sochařství, a to od počátků tohoto progresivního způsobu tvorby až po současnost. Práce prostřednictvím tří tematických okruhů odpovídá na hlavní výzkumné otázky: Jakými technologiemi je, nebo byl fenomén DIY zastoupen v digitálním sochařství? Jaký měly a mají tyto technologie vliv na vývoj a směřování digitálního sochařství? V rámci prvního tematického okruhu je mapována přítomnost fenoménu DIY v počátcích digitální tvorby prostorového uměleckého díla až do okamžiku konstituování pojmu digitální sochařství, coby označení tohoto nového způsobu tvorby. Druhý okruh se věnuje konkrétním technologiím digitálního sochařství, ve smyslu technických nástrojů a jejich DIY alternativám. Zkoumán je vývoj těchto alternativních technologií a jejich vliv na postupnou demokratizaci nástrojů digitálního sochařství. V rámci třetího okruhu jsou zkoumány tvůrčí metody DIY, jež byly integrovány do praxe digitálního sochařství.
DIY technologie v digitálním sochařství
Váňa, Dušan ; Lukášová, Helena (oponent) ; Sobotka, Jiří (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Disertační práce se zaměřuje na pátrání po přítomnosti technologií DIY (Do It Yourself) v praxi tzv. digitálního sochařství, a to od počátků tohoto progresivního způsobu tvorby až po současnost. Práce prostřednictvím tří tematických okruhů odpovídá na hlavní výzkumné otázky: Jakými technologiemi je, nebo byl fenomén DIY zastoupen v digitálním sochařství? Jaký měly a mají tyto technologie vliv na vývoj a směřování digitálního sochařství? V rámci prvního tematického okruhu je mapována přítomnost fenoménu DIY v počátcích digitální tvorby prostorového uměleckého díla až do okamžiku konstituování pojmu digitální sochařství, coby označení tohoto nového způsobu tvorby. Druhý okruh se věnuje konkrétním technologiím digitálního sochařství, ve smyslu technických nástrojů a jejich DIY alternativám. Zkoumán je vývoj těchto alternativních technologií a jejich vliv na postupnou demokratizaci nástrojů digitálního sochařství. V rámci třetího okruhu jsou zkoumány tvůrčí metody DIY, jež byly integrovány do praxe digitálního sochařství.
Fenomén "Do It Yourself" a jeho pojetí v kulturněsociologickém kontextu
Stojanovová, Veronika ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Sedlák, Michal (oponent)
Předkládaná diplomová práce mapuje koncepce, charakteristické znaky a kulturněsociální kontexty funkcí fenoménu "Do It Yourself". Zabývá se jeho různorodými interpretacemi, vytváří obecné rysy a pokouší se vymezit jeho polohy na základě získaných poznatků z realizovaného výzkumu a prostudované literatury. Především postihuje jeho působení v období komunistické a postkomunistické éry v Československé a posléze České republice i vliv rozdílných společensko-politických systémů na jeho podobu. Didaktické rozvedení tématu se zaměřuje na aplikaci principů DIY v pedagogické činnosti a předkládá výtvarnou řadu "In & Out", integrující tyto myšlenky do současných podmínek vyučování výtvarné výchovy. Výtvarná část představuje východiska, proces a realizaci autorské vazby diplomové práce, která je opět postavena na uplatnění myšlenek DIY.
Tvorba konceptu category managementu
Lepař, Martin ; Hesková, Marie (vedoucí práce) ; Čapek, Michal (oponent)
Cílem této práce je stanovit postup tvorby konceptu v category managementu a aplikovat jej na příkladu již existujícího sortimentního konceptu ve vybrané maloobchodní společnosti. V teoretické části práce jsou popsány základní východiska category managementu, merchandisingu a dalších souvisejících disciplín a jejich vliv na tvorbu konceptů. Praktická část zahrnuje podrobný popis tvorby konceptu, realizovaného maloobchodní společností, působící v segmentu Do it yourself. Proces tvorby v praktické části započne analýzou současného stavu, na níž naváže stanovení strategie a cílů pro danou sortimentní kategorii a implementace nového konceptu.
Freetekno a komerční technoscéna z pohledu odlišnosti preferovaných drog
KLEČACKÁ, Aneta
Freetekno nebo komerční technopárty jsou často velmi slučovány s názory, že se jedná o takový typ párty, ve kterém dochází ke spojení mladiství - droga. V této práci se zaměřím v teoretické části na značné rozdíly mezi freeteknem a komerční technoscénou, jakožto postmoderními subkulturami, které jsou často spojovány jako celek, kde často ani samotní návštěvníci vůbec neznají rozdíly mezi oběma subkulturami, historii nebo původ symbolů. V druhé, výzkumné části identifikuji jaké typy drog jsou upřednostňovány na freetekno párty a jaké na komerční technoscéně a jaké jsou příčiny rozdílnosti užívaných typů drog na popisovaných scénách, od kolika let, jak často a s kým účastníci navštěvují párty, jejich motivace návštěvy k podobným akcím, zda konzumují na párty psychotropní látky a distribuování drog na párty. Smyslem této práce by mělo být získání informací od účastníků obou typů párty, jejich důkladné zpracování a interpretování, které by mělo posloužit veřejnosti jako klíč k pochopení jejich specifického životního stylu. Chtěla bych veřejnost seznámit s tím, že ne všichni účastníci jdou na párty za drogou, nýbrž rovněž za hudbou a přáteli, jako je tomu v případě jiných hudebních akcí. Vzhledem k atypické a nekonformní cílové skupině využiji kvalitativního typu výzkumu. Jako výzkumné techniky použiji zúčastněné pozorování a techniku polostandardizovaného rozhovoru s otevřenými otázkami. Základní výzkumný soubor bude tvořen účastníky freetekno párty a komerční technoscény pořádaných v různých regionech České republiky. V cíli práce byly stanoveny výzkumné otázky, z nichž vyplývá, že na obou typech párty se užívají odlišné drogy, kdy na freeteknu převládají halucinogeny a cannabinoidy, kdežto komerční párty ovládají stimulanty a extáze. Motivace k návštěvě párty je také u obou subkultur rozdílná, zatímco na freeteknu převládá volnost, svoboda, stmelenost. Motivací návštěvníků komerční párty je hudba. Dále i motivace k užívání drog je zcela odlišná. Většina respondentů sice ve svých odpovědí tvrdí, že dobrá párty se bez drog užít dá, ale vzápětí dodávají, že právě drogy dodají párty tu pravou atmosféru.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.