Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Podmínky pro aplikaci Dlouhodobého záměru vzdělávání MŠMT v segmentu předškolního vzdělávání ve Středočeském kraji
Novosadová, Irena ; Fryč, Jindřich (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Tato diplomová práce se soustředí na oblast předškolního vzdělávání ve Středočeském kraji v souvislosti s aplikací Dlouhodobých záměrů rozvoje vzdělávání v ČR (dále DZ) MŠMT a kraje. Zvláštní pozornost je věnována souvislostem a vývoji aktuálního problému, kterým jsou déledoběji neuspokojené poptávky po umístění v mateřských školách v některých částech regionu. Cílem této práce je zmapovat demografická a socioekonomická specifika zkoumaného regionu a jejich vývoje v posledním desetiletí, jakožto prostředí pro předškolní vzdělávání. V teoretické části práce mapuje srovnání DZ MŠMT 2015-2020 s draftem jemu odpovídajícího dokumentu Středočeského kraje (2016). Přináší diskuse vybraných kapitol Dlouhodobého záměru rozvoje vzdělávání v ČR MŠMT a Středočeského kraje v evropském rámci předškolního vzdělávání. Nastiňuje zhodnocení úspěšnosti aplikace DZ Středočeského kraje v minulém období ve světle statistických údajů. Stěžejní bod výzkumné části tvoří interpretace statistických údajů o počtu přijatých/nepřijatých dětí v předškolním vzdělávání za uplynulých pět let a jejich vztah k Dlouhodobému záměru vzdělávání MŠMT, resp. Středočeského kraje. Závěrečná část práce přináší výsledky šetření, které ilustrují nastolené trendy na případové studii dvou odlišných mateřských škol v okrese Praha-západ: Hostivice...
Komparace dlouhodobých záměrů vzdělávání a rozvoje krajů České republiky
Světlíková, Božena ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Kalous, Jaroslav (oponent)
V práci je provedena komparace dlouhodobých záměrů vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy čtyř krajů České republiky - Jihočeského, Karlovarského, Plzeňského a Středočeského - s cílem zjistit, do jaké míry se tyto záměry ve vybraných oblastech vzdělávání shodují nebo odlišují. Práce porovnává oblasti - rovnost příležitostí ke vzdělávání, zkvalitnění a modernizace vzdělávání, podpora cizích jazyků a informačních a komunikačních technologií, oblast pedagogických pracovníků a strategii rozvoje jednotlivých úrovní vzdělávání s ohledem na demografický vývoj. Zároveň je provedeno srovnání těchto dlouhodobých záměrů krajů s Dlouhodobým záměrem vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy České republiky.
Podmínky pro aplikaci Dlouhodobého záměru vzdělávání MŠMT v segmentu předškolního vzdělávání ve Středočeském kraji
Novosadová, Irena ; Fryč, Jindřich (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Tato diplomová práce se soustředí na oblast předškolního vzdělávání ve Středočeském kraji v souvislosti s aplikací Dlouhodobých záměrů rozvoje vzdělávání v ČR (dále DZ) MŠMT a kraje. Zvláštní pozornost je věnována souvislostem a vývoji aktuálního problému, kterým jsou déledoběji neuspokojené poptávky po umístění v mateřských školách v některých částech regionu. Cílem této práce je zmapovat demografická a socioekonomická specifika zkoumaného regionu a jejich vývoje v posledním desetiletí, jakožto prostředí pro předškolní vzdělávání. V teoretické části práce mapuje srovnání DZ MŠMT 2015-2020 s draftem jemu odpovídajícího dokumentu Středočeského kraje (2016). Přináší diskuse vybraných kapitol Dlouhodobého záměru rozvoje vzdělávání v ČR MŠMT a Středočeského kraje v evropském rámci předškolního vzdělávání. Nastiňuje zhodnocení úspěšnosti aplikace DZ Středočeského kraje v minulém období ve světle statistických údajů. Stěžejní bod výzkumné části tvoří interpretace statistických údajů o počtu přijatých/nepřijatých dětí v předškolním vzdělávání za uplynulých pět let a jejich vztah k Dlouhodobému záměru vzdělávání MŠMT, resp. Středočeského kraje. Závěrečná část práce přináší výsledky šetření, které ilustrují nastolené trendy na případové studii dvou odlišných mateřských škol v okrese Praha-západ: Hostivice...
Komparace dlouhodobých záměrů vzdělávání a rozvoje krajů České republiky
Světlíková, Božena ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Kalous, Jaroslav (oponent)
V práci je provedena komparace dlouhodobých záměrů vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy čtyř krajů České republiky - Jihočeského, Karlovarského, Plzeňského a Středočeského - s cílem zjistit, do jaké míry se tyto záměry ve vybraných oblastech vzdělávání shodují nebo odlišují. Práce porovnává oblasti - rovnost příležitostí ke vzdělávání, zkvalitnění a modernizace vzdělávání, podpora cizích jazyků a informačních a komunikačních technologií, oblast pedagogických pracovníků a strategii rozvoje jednotlivých úrovní vzdělávání s ohledem na demografický vývoj. Zároveň je provedeno srovnání těchto dlouhodobých záměrů krajů s Dlouhodobým záměrem vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy České republiky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.