Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  předchozí11 - 16  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dělitelnost v 6. a 7. ročníku - učebnice a znalosti žáků
Mašatová, Zora ; Pilous, Derek (vedoucí práce) ; Vondrová, Naďa (oponent)
Ve své diplomové práci Dělitelnosti v 6. a 7. ročníku - učebnice a znalosti žáků se zabývám různými aspekty výuky tohoto tématu na základních školách. Tato práce je rozdělena do tří kapitol. Zatímco první kapitola se věnuje teorii, obsahem dalších dvou kapitol jsou dva různé výzkumy, které jsem provedla v rámci tématu dělitelnost. V první kapitole čtenář najde teoretická východiska společná pro obě dvě výzkumné části. Mezi témata, která jsou obsažena v této části, patří například rozdíl mezi formálním a neformálním poznatkem, konstruktivistický a transmisivní edukační styl nebo postup při řešení slovních úloh. Stěžejním bodem mého prvního výzkumu je mapování učebnic pro základní školu, které se zabývají výukou tématu dělitelnost na základní škole. Kromě části, která se zabývá rešeršemi všech učebnic schválených MŠMT, v nichž je zahrnuta výuka dělitelnosti, tato kapitola ještě obsahuje část věnovanou propedeutice dělitelnosti ve vybraných učebnicích pro základní školu a rozhovory s učiteli, v nichž se snažím postihnout nejdůležitější momenty výuky dělitelnosti z hlediska učitelů. Druhá část výzkumu se zabývá prověřováním znalostí žáků z dělitelnosti se zvláštním ohledem na formálnost. K tomuto záměru jsem využila test, který byl zadán 428 respondentům. Žáci byli rozděleni do tří skupin podle typu...
Divisibility for talented students of secondary schools
Živčáková, Andrea ; Robová, Jarmila (vedoucí práce) ; Bečvář, Jindřich (oponent)
Táto práca je výukový text určený žiakom stredných škôl. Jej cieľom je naučiť žiakov stredných škôl riešiť typické príklady o deliteľnosti, ktoré sa často vyskytujú v matematických korešpondenčných seminároch a v matematickej olympiáde. Čitateľ si v práci pripomenie základné pojmy z deliteľnosti (napr. prvočíslo, deliteľ, násobok), zoznámi sa s kritériami deliteľnosti číslami 2 až 20, diofantickými rovnicami a tiež praktickými použitiami prvočísiel v reálnom živote. Práca obsahuje jednú celú kapitolu príkladov a cvičení. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
p-Adic numbers
Dubiel, Richard ; Šťovíček, Jan (vedoucí práce) ; Žemlička, Jan (oponent)
Univerzita Karlova v Praze Matematicko-fyzikální fakulta BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Richard Dubiel p-adická čísla Katedra algebry Vedoucí bakalářské práce: Mgr. Jan Šťovíček, Ph.D. Studijní program: Matematika Studijní obor: obecná matematika Abstrakt: Táto práca sa zameriava na konštrukciu telesa p-adických čísel, ako zúplnenia telesa čísel racionálnych a následne predstaví niektoré dôležité vlast- nosti tohoto telesa. Predstaví pojmy absolútnej hodnoty, metriky, ultrametriky a zúplnenia telesa vzhľadom k absolútnej hodnote. Následne zavedieme špeciálnu p- adickú absolútnu hodnotu a metriku - takú, ktorá meria, "ako veľmi"je dané číslo deliteľné prvočíslom p. Skonštruujeme zúplnenie telesa racionálnych čísel vzhľa- dom k tejto absolútnej hodnote - teleso p-adických čísel. Uvedieme, ako je tieto čísla možné reprezentovať. Na záver predstavíme dva z najdôležitejších výsedkov teórie p-adických čísel - Henselovo lemma a Hasse-Minkowského vetu.
Didaktické prostředí aditivních mnohouhelníků a mnohostěnů
Sukniak, Anna ; Jirotková, Darina (vedoucí práce) ; Vondrová, Naďa (oponent)
Název: Didaktické prostředí aditivních mnohoúhelníků a mnohostěnů Abstrakt: Hlavním cílem práce je zavedení nového didaktického matematického prostředí, které by bylo atraktivní zejména pro žáky 2. a 3. stupně, ale také vysokých škol či 1. stupně ZŠ. Práce se skládá z šesti částí. V úvodu jsou uvedeny důvody, které mě vedly k výběru tématu této práce. V druhé kapitole popisuji teoretická východiska práce. Třetí kapitola podrobně popisuje prostředí aditivních mnohoúhelníků, a to jak z matematického, tak z didaktického hlediska. Analogicky, podle třetí kapitoly, je zpracována i kapitola čtvrtá věnována prostředí aditivních mnohostěnů. Pátá kapitola je věnována propojení prostředí aditivních mnohoúhelníků a mnohostěnů na lineární algebru. V závěru jsou uvedeny další možnosti práce s tímto prostředím.
Výuka dělitelnosti na základní škole z pohledu začínajícího učitele
BLÁHOVÁ, Markéta
Cílem mé diplomové práce je analyzovat učebnice a na základě toho sestavit přípravy na vyučování dělitelnosti na základní škole. Diplomová práce je členěna do šesti kapitol včetně úvodu a závěru. Druhá kapitola obsahuje teoretické poznatky z nastudované literatury. Ve třetí kapitole je uvedena analýza vybraných učebnic. Ve čtvrté kapitole jsou popsány přípravy na vyučování. Následující kapitola pak obsahuje zhodnocení výuky podle vytvořených příprav.
Dělitelnost pro studenty učitelství 1. stupně ZŠ
HRONOVÁ, Jana
Cílem diplomové práce je vytvoření studijního materiálu shrnujícího problematiku dělitelnosti pro potřeby studentů učitelství 1. stupně ZŠ. První část diplomové práce se zabývá teoretickým zpracováním daného tématu. Druhou částí této práce je sestavení sbírky úloh postihující dané učivo ze zábavného pohledu, které bude sloužit k rozšíření dovedností v daném učivu a k rozvoji logického myšlení studentů. Tato sbírka bude též využitelná k budoucí praxi učitelů, a to jako zásobník netradičních úloh v zájmové matematice. Součástí práce je sestavení a vyhodnocení testů pro studenty, a to sice na začátku a na konci studia. Na základě provedených testů budeme srovnávat úroveň dovedností v oblasti dělitelnosti před a po probrání daného učiva. Problematiku dělitelnosti jsem pro zajímavost zkoušela testovat i na desetileté autistické žákyni, které asistuji při vyučování. O poznatky z těchto testů jsem rozšířila svou diplomovou práci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   předchozí11 - 16  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.