Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Melodramatická imaginace a divadlo krutosti: V roce se třinácti úplňky
Anger, Jiří ; Hanáková, Petra (vedoucí práce) ; Christov, Petr (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá souvislostmi mezi melodramatem a "divadlem krutosti" Antonina Artauda. Vychází především z koncepce "melodramatické imaginace", jejímž autorem je literární teoretik Peter Brooks: podle jeho teorie lze melodrama uchopit nikoli jako pouhý nízký žánr či fenomén populární kultury, nýbrž jako estetický systém se širokým repertoárem výrazových prostředků, jenž zároveň odráží určitý způsob uvažování. Na základě Brooksovy koncepce se snažím dokázat, že mezi melodramatickou imaginací a Artaudovou vizí divadla existuje afinita, která se projevuje jak v estetické, tak v ideové rovině: docházím k závěru, že divadlo krutosti představuje radikální vyjádření melodramatické imaginace, jež umožňuje naplno realizovat její možnosti. Jak se pokouším ukázat, spřízněnost těchto dvou systémů lze zároveň aplikovat i na film, což dokládám analýzou snímku Rainera Wernera Fassbindera V roce se třinácti úplňky, v němž tato spřízněnost vychází najevo. Strukturálně je práce rozdělena do tří částí: v první vymezuji teoretické pole pro zkoumání melodramatu za pomoci dvou klíčových statí, knihy Petera Brookse s názvem The Melodramatic Imagination a eseje podobně uvažujícího filmového teoretika Thomase Elsaessera Tales of Sound and Fury, ve druhé se věnuji Artaudově divadelní teorii a praxi právě v...
The Cruel Sounds
Csákayová, Nina ; Fišerová, Michaela (vedoucí práce) ; Marcelli, Miroslav (oponent)
Predkladaná práca nastoľuje teóriu noise music s cieľom objasniť pragmatiku jej tvorby a účinku. Jej východiskom sú idey Antonina Artauda, ich reflexia a externalizácia v postštrukturalistickom filozofickom diskurze a intermediálnom umení. Práca zároveň sleduje tendencie v umeleckej komunikácii zaradením hlukov medzi výrazové prostriedky umeleckej moderny, ktoré usúvzťažňuje s problematikou jazyka. Postulovaním krutosti v umeleckom prejave formuluje vlastnú teóriu noise music cez prizmu ideovej koncepcie "telo bez orgánov" s dôrazom na vysvetlenie transgresívnej skúsenosti v priebehu performácie noise music. Práca prispieva do teórie apropriácie popisom špecifického mediálneho prenosu v imanentnom priestore.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.