|
Z netradičních prostor dovnitř a ven
Huláková, Lenka ; KLÍMA, Miloslav (vedoucí práce) ; LJUBKOVÁ, Marta (oponent)
Cílem práce je představit bakalářský studijní program KALD DAMU divadelní
tvorba v netradičních prostorech (2012–1015), speciálně pak náplň oboru
performerství. V úvodní části předkládám historické souvislosti oboru u nás i ve
světě. Následně navazuji svou vlastní divadelní historií. V ústřední části popisuji
konkrétní zkušenosti ze svého studia performerství a zaměřuji se na práci
s prostorem. Pokračuji projekty, které jsou ovlivněny studiem Divadelní tvorby
v netradičních prostorech, ale vznikají už při mém magisterském studiu oboru
dramaturgie. V závěrečné kapitole oceňuji hodnoty zaniklého studijního
programu.
|
|
Obraz Ivana IV. Hrozného ve stalinském Rusku (Historiografie, beletrie, drama)
Lhotáková, Veronika ; Picková, Dana (vedoucí práce) ; Smrž, Pavel (oponent)
Tématem diplomové práce je analýza obrazu osobnosti cara Ivana IV. Hrozného a jeho vlády ve stalinském Rusku s ohledem na jeho proměnu, ke které docházelo v duchu stranické ideologie. Interpretaci historických skutečností Ivanovy doby sleduje nejen v historiografii, ale také v umělecké produkci a snaží se postihnout, jakým způsobem byla odborná díla, romány, dramata či filmy využívána pro politickou propagandu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
|
|
Humor v tvorbě Ladislava Smoljaka
Špíglová, Aneta ; SÍLOVÁ, Zuzana (vedoucí práce) ; TICHÝ, Zdeněk (oponent)
Předmětem této diplomové práce je divadelní a filmová tvorba Ladislava Smoljaka. Práce si klade za cíl v jeho rozsáhlém díle objevit shodné prvky a definovat poetiku umělce. Přičemž pozornost je soustředěna především na jeho humor. Dílčí cíl představuje vymezení Smoljakova tvůrčího přístupu vůči Zdeňku Svěrákovi, jeho mnohaletému partnerovi; členovi autorského týmu. Základním nástrojem zkoumání je rozbor inscenací a filmových komedií: Vyšetřování ztráty třídní knihy pro Divadlo Járy Cimrmana, Hymna aneb Urfidlovačka, Fantom realistického divadla Zdeňka Nejedlého pro Studio Jára (později přejmenované Studio Láďa) a Malý říjen pro Divadlo Na Zábradlí. Z filmů to jsou: Jáchyme, hoď ho do stroje!; Marečku, podejte mi pero!; Na samotě u lesa; Kulový blesk; Vrchní, prchni!; Jára Cimrman ležící, spící; Rozpuštěný a vypuštěný a Nejistá sezóna. Získané poznatky se autor pokusil zobecnit a následně využít k definování Smoljakova chápání humoru jako způsobu komunikace; vyjadřování se k problémům týkajících se samé podstaty lidství.
|