Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Operní inscenace v divadle Kolowrat - opera v komorním prostoru
Dolejšová, Barbora ; Augustová, Zuzana (vedoucí práce) ; Topolová, Barbara (oponent)
Diplomová práce mapuje tvorbu operního souboru Národního divadla na scéně Divadla Kolowrat v průběhu dosavadních patnácti let. Autorka se v ní zamýšlí nad obecnou problematikou inscenování komorních oper a na základě analýz konkrétních inscenací poukazuje na některé možnosti scénického využití komorního prostoru pro operní žánr.
Sémiotika divadelního prostoru
Krátká, Denisa ; Kladný, Tomáš (vedoucí práce) ; Charvát, Martin (oponent)
Práce se zabývá divadlem jako specifickou estetickou formou spojující vizuální a akustický přenos informací v rámci zvláštního komunikačního modelu. Teorií divadla, které je samostatným a soběstačným uměleckým útvarem čerpajícím z ostatních druhů umění a tvořící jedinečnou uměleckou komunikaci a zkušenost v konkrétním prostoru a čase. Dále divadelním prostředím a prostorem, který bývá v divadle jasně vymezen a rozdělen do zón - jeviště a hlediště. Takto uzpůsobený prostor ovlivňuje tvorbu, přenos i recepci znaků a vyžaduje specifické postupy tvůrčí práce. Konkrétním druhem divadla v této práci je pohybové divadlo a tanec. Prostřednictvím pohybu a tance se v divadle přenáší komunikační obsahy odlišným způsobem. Znakovost těla a pohybu v divadle zahrnuje divadelní kód. Tento systém ustavuje znaky a kód, se kterými divadlo pracuje a reguluje materiál, který je používán jako divadelní znak. Zároveň určuje jakým způsobem a za jakých podmínek mohou být tyto znaky kombinovány a jaký význam těmto znakům diváci přisuzují. Empirická část obsahuje analýzu stínového představení taneční skupiny Teulis, která se zúčastnila projektu Česko Slovensko má talent.
Projekt novostavby, rekonstrukce a adaptace divadelní budovy
Hodonický, Václav ; JEŽEK, Vlastimil (vedoucí práce) ; PROKOP, Petr (oponent)
Tato práce se zabývá projektem novostavby či rekonstrukce divadelní budovy, popřípadě adaptace původně nedivadelního prostoru na prostor vhodný k provozování divadelního umění. Celý Projekt je nahlížen z hlediska divadelního ředitele, resp. osoby, která je za projekt zodpovědná. V úvodu jsou definovány základní pojmy a jsou vytyčeny obecné zákonitosti funkčního divadelního prostoru. Následně jsou popsána povolání, která mají vliv na výslednou podobu hotového díla, která mohou mít protichůdné potřeby a požadavky, proto je potřeba, aby byli všichni zúčastnění korigováni zmíněnou odpovědnou osobou (ředitelem). V další kapitole jsou popsány konkrétní právní instituty a procesy, které jsou pro Projekt stěžení. Těmi je obecně uzavírání smluv, které jsou často uzavírány jako veřejné zakázky. Následně je prozkoumáno financování a stavební řízení, jemuž předchází obligatorní vypracování určitých podkladových studií, což je předmětem další podkapitoly. V průběhu a po dokončení stavebních prací je vykonáván stavební dozor a před samotným vstoupením budovy do užívání je potřeba získat kolaudační souhlas. Vše výše uvedené je v práci podrobeno výzkumu. V poslední kapitole jsou zmapovány konkrétní projekty novostaveb, popř. rekonstrukcí českých divadel. Jmenovitě rekonstrukce dvorany Divadla na Zábradlí, novostavba Nového divadla v Plzni, adaptace kina Blaník na divadlo Studio DVA a konečně novostavba Nové scény Národního Divadla. Tyto projekty se liší v rozsahu, finanční náročnosti ad., nicméně mají rovněž mnohé styčné body a konkrétně ilustrují poznatky předložené čtenáři v předcházejících kapitolách.
Operní inscenace v divadle Kolowrat - opera v komorním prostoru
Dolejšová, Barbora ; Augustová, Zuzana (vedoucí práce) ; Topolová, Barbara (oponent)
Diplomová práce mapuje tvorbu operního souboru Národního divadla na scéně Divadla Kolowrat v průběhu dosavadních patnácti let. Autorka se v ní zamýšlí nad obecnou problematikou inscenování komorních oper a na základě analýz konkrétních inscenací poukazuje na některé možnosti scénického využití komorního prostoru pro operní žánr.
Realita na jevišti
Černá, Adriana ; MATÁSEK, Petr (vedoucí práce) ; TÄUBELOVÁ, Kristýna (oponent)
Tato práce se sestává ze dvou částí. První teoretická část se zabývá inscenačním procesem a aplikovanými divadelními formami při vzniku inscenace bez dramatického textu během kontinuální spolupráce. Jednotlivé kapitoly představují body, kterými se scénograf během spolupráce zabývá. Slouží jako rejstřík, k němuž se vztahuje druhá část práce. Ta představuje reflexi vlastních přístupů k vybraným projektům realizovaných v rámci magisterského studia.
Rodinné delikatesy aneb Kdo je moje dcera ?
Huláková, Lenka ; SCHMELZOVÁ, Radoslava (vedoucí práce) ; RULLER, Tomáš (oponent)
Práce je reflexí site specific projektu nazvaného Rodinné delikatesy aneb Kdo je moje dcera? ? události na pomezí bytového divadla, dokumentárního divadla a performance vycházející z historie dvou rodin, které se spojily narozením dítěte. Odehrává se v bytě autorky. Projekt ale zahrnuje také pokus o přenos této domácí události ze soukromého bytu do divadelního prostoru. Práce obsahuje popis samotné události, inspirační vlivy a příklady tematicky blízkých projektů ze současné umělecké scény. Závěr je věnován zamyšlení nad významem a přínosem projektu z hlediska autorky ? performerky i jejích diváků.
Návrh divadelní budovy v obci
Kubina, Matěj
Diplomová práce se zabývá studií divadelní budovy pro obec Poniklou. V teoretické části je soustředěna pozornost především na divadelní prostor, profil zadavatele a na normativní odkazy související s projektováním divadel. Samotné řešení práce spočívá v návrhu nosné konstrukce a ostatních užitých konstrukcí v objektu, jejich posouzení ve vztahu k požárnímu bezpečí, akustickým parametrům a tepelným vlastnostem. Podrobněji je rozepsána otázka jednotlivých sálů, kde je řešena viditelnost a akustika. Součástí práce je návrh systému vytápění a větrání objektu. K diplomové práci je dále přiložena výkresová dokumentace, která objekt postihuje v rozsahu pro potřeby studie.
Scénografie jako organizace prostoru
Pospíšilová, Jitka ; SMOLÍK, Robert (vedoucí práce) ; ŽIŽKA, Tomáš (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou organizace prostoru a jejím využitím pro scénografii v divadelní praxi. Teoretická část krátce shrnuje historii vývoje netradičního pojetí scénického prostoru v průběhu 20. století. V praktické části práce jsou prezentovány zkušenosti s organizací prostoru, práce se světlem, zvukem a kostýmy při realizaci studentských inscenací Endgame a Sarajevo, včetně aspektu práce s herci ve variabilním prostoru (fáze zkoušení, vlastní inscenace). Jsou diskutovány možnosti jak znedivadelnit prostor a inscenaci co nejvíce přiblížit k divákovi. Součástí práce je obrazová dokumentace zahrnující základní scénické návrhy a fotografie z obou inscenací.
Autorská práce s materiálem v divadelním a nedivadelním prostoru
Benešová, Tereza ; TÄUBELOVÁ, Kristýna (vedoucí práce) ; SMOLÍK, Robert (oponent)
V rámci svého magisterského projektu Koupelny jsem se podílela na vzniku několika performancí a inscenací v koupelnách soukromých bytů a v divadelním prostoru. Hlavním obsahem mé diplomové práce je tedy reflexe těchto osobních zkušeností, které se opírají především o práci s autentickým materiálem jako významným inspiračním zdrojem. V první části textu se věnuji deseti krátkým performancím v netradičním prostoru (v koupelnách), které vznikly v letech 2009-2011. Zabývám se zde řešením jednotlivých performancí z pozice autora a performera. Na závěr této části kladu důraz zejména na komunikaci s diváky v rámci akcí v konkrétním prostoru a srovnávám vlastní přístup s metodami jiných umělců. Druhá část práce je zaměřena na projekty, které jsem spolu s dalšími tvůrci realizovala v divadelním prostoru na základě zkušeností z performancí v koupelnách. Analizuji zde vývoj tvůrčího procesu a hledám souvislosti s experimenty v autentickém prostoru.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.