Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
A case study comparing discursive strategies employed by a child at both pre and early school years as they seek to make sense of the world that surrounds them
ŠIMKOVÁ, Marie
Tato diplomová práce si klade za cíl analyzovat narativní interakci mezi dítětem (Natálkou) a dospělou osobou s ohledem na diskurzivní strategie v kontextu představivosti a kreativity. Ve své práci jsem použila metodu konverzační analýzy, kterou jsem následně aplikovala na transkripční přepisy audio nahrávek, jež byly pořízeny během dvou časových obdobích: v roce 2018 a na přelomu roku 2020 při interakci mezi Natálkou a mnou. Analýza dat odhalila, že v repertoáru dítěte byly přítomny následující praktiky: (1) spojování dvou či více epizod ve vyprávění, (2) kladení otázek, (3) oddělování jednotlivých témat a (4) použití dalších diskurzivních elementů, konkrétně humoru, zveličování či nadsázky a vyjednávacích taktik. První část práce se podrobně věnuje diskurzivním praktikám a vysvětluje rozdíly mezi představivostí a kreativitou. Tato případová studie následně mapuje jakým způsobem se v průběhu dvou let vyvinulo použití zkoumaných strategií a charakterizuje, jak tyto změny reflektují kognitivní vývoj dítěte.
Vybrané aspekty tělesnosti v reklamních televizních spotech
Kurucová, Natálie ; Charvát, Martin (vedoucí práce) ; Řehořová, Irena (oponent)
Diplomová práce Aspekty tělesnosti ve vybraných reklamních televizních spotech vychází z hypotézy, podle které reklamní televizní spoty představují specifickou modalitu diskurzivních mechanizmů sexuální reprezentace. Práce aplikuje díla M. Foucaulta a P. Bourdieua na sémiotickou analýzu vybraných spotů. Předpokladem je, že reklamní spoty využívají tělo a motivy sexuality jako jeden z nástrojů mocenského působení na cílové skupiny. Práce se zaměřuje hlavně na představení diskurzivních modelů využívaných v reklamní praxi. Cílem teoretické části je představit zásadní filosofické i sociologické myšlenky a teorie týkající se vnímání tělesnosti, sexuality, mocenských vztahů a otázky subjektivizace. Práce také ukazuje, jak byla úloha těla vnímána v různých historických obdobích a jak se postupně utvářely možnosti využívat tělo a tělesnost v rámci mocenského působení. Cílem praktické části je na příkladu konkrétních reklamních spotů analyzovat a interpretovat poznatky z teoretické části. Záměrem je pomocí sémiotické analýzy odhalit diskurzivní praktiky využívané v reklamních spotech na základě používaných výpovědí, dále analyzovat mocenské působení skrze prezentovanou tělesnost a sexualitu. Práce představuje příklady mocenského působení reklamy a její specifické diskurzivní praktiky, rovněž vymezení...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.