Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Marketing Strategy of the Selected Company
Guštafíková, Michaela ; Choleva, Michal (oponent) ; Chlebovský, Vít (vedoucí práce)
This master‘s thesis is focused on drafting a marketing strategy proposal and recommendation for Petit Press, a.s., which owns a discount aggregator Zľavy.sme.sk. The first part of the thesis describes the individual aims of the work. The second chapter focuses on the theoretical background of the work that is needed to better understand this issue. The third chapter is focused on the application of this knowledge in the analysis of the marketing mix and the environment in which the aggregator operates, and also describes the marketing research realized among customers of the aggregator. Based on the data and facts, the last chapter of the thesis presents specific proposals for adjusting and improving the marketing strategy of aggregator SME.
Impacts of the government´s decision to intervene in fare pricing policies within passenger railway transportation. Comparison between Czech and Slovak markets.
Lofaj, Jakub ; Tomáš,, Gnap (oponent) ; Bočková, Nina (vedoucí práce)
The subject of the diploma´s thesis is the comparison of the particular private rail transport policies in the Czech Republic and Slovakia. There are specific, both economic and non-economic impacts of a free fare in Slovakia and slightly different policy of fare discounts in the Czech Republic, identified and consequently analyzed in the thesis. Comparative analysis between both policies is conducted right after. All the impacts are measured and evaluated in the context of particular government budgets, both national and private railway transporters and different segments of users, who are mostly affected by the movement. The analysis of these extraordinary government policies is conducted based on selected publicly available indicators and data from several different sources (official statistics, agreements, annual reports, tariffs comparison, financial statements, granted subsidies etc.).
Marketing Strategy of the Selected Company
Guštafíková, Michaela ; Choleva, Michal (oponent) ; Chlebovský, Vít (vedoucí práce)
This master‘s thesis is focused on drafting a marketing strategy proposal and recommendation for Petit Press, a.s., which owns a discount aggregator Zľavy.sme.sk. The first part of the thesis describes the individual aims of the work. The second chapter focuses on the theoretical background of the work that is needed to better understand this issue. The third chapter is focused on the application of this knowledge in the analysis of the marketing mix and the environment in which the aggregator operates, and also describes the marketing research realized among customers of the aggregator. Based on the data and facts, the last chapter of the thesis presents specific proposals for adjusting and improving the marketing strategy of aggregator SME.
Impacts of the government´s decision to intervene in fare pricing policies within passenger railway transportation. Comparison between Czech and Slovak markets.
Lofaj, Jakub ; Tomáš,, Gnap (oponent) ; Bočková, Nina (vedoucí práce)
The subject of the diploma´s thesis is the comparison of the particular private rail transport policies in the Czech Republic and Slovakia. There are specific, both economic and non-economic impacts of a free fare in Slovakia and slightly different policy of fare discounts in the Czech Republic, identified and consequently analyzed in the thesis. Comparative analysis between both policies is conducted right after. All the impacts are measured and evaluated in the context of particular government budgets, both national and private railway transporters and different segments of users, who are mostly affected by the movement. The analysis of these extraordinary government policies is conducted based on selected publicly available indicators and data from several different sources (official statistics, agreements, annual reports, tariffs comparison, financial statements, granted subsidies etc.).
Nákupní rozhodování zákazníka na základě slevových nabídek
Topičová, Kristýna ; Procházková, Markéta (vedoucí práce) ; Štirský, František (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na vliv slevových nabídek na nákupní rozhodování zákazníka z různých příjmových skupin. Teoretická část vysvětluje základní pojmy spjaté s marketingem. Dále se zabývá marketingovými strategiemi, tvorbou cen a cenovými změnami. V neposlední řadě je zde vysvětleno nákupní chování zákazníka a efektivita slevových nabídek dle loajálnosti zákazníků ke značce. V praktické části lze nalézt výsledky dotazníkového šetření, ze kterého jsem zjistila, jak lidé s různým měsíčním příjmem reagují na slevové nabídky drogistického zboží a jaká je loajalita respondentů k drogistickým značkám.
Problematika slev na zboží a jejich vlivu v účetních a daňových souvislostech na případu obchodního řetězce
SKUSILOVÁ, Veronika
Cílem diplomové práce je analyzovat možnosti a dopady slev obchodního řetězce v návaznosti na platné předpisy, jejich výklad a reálnou situaci. Praktická část je zaměřena na analýzu slev ve vybraném podniku. Na úvod je stručně charakterizován podnik, představení jeho struktury a obecné členění slev. Následují podkapitoly detailněji se zabývající jednotlivými druhy slev a účelem jejich užití. Pro ilustraci jsou použity konkrétní příklady. Součástí je popis účtování slev a promítnutí jejich konečného dopadu do majetku, financování a výsledku hospodaření. Významným zdrojem informací v této části byly vnitropodnikové směrnice, pracovních postupy a jiné interní materiály. Pro bližší pochopení problematiky slev, zejména z pohledu obchodní politiky podniku, bylo nezbytné dotazování v rámci podniku. Díky takto získaným informacím mohla být v praktické části provedena aplikace teoretických poznatků včetně zhodnocení účetních a daňových dopadů. Konec praktické části je věnován problematickým situacím, s kterými se společnost v běžné praxi obvykle setkává.
Fenomén slev na počátku nového milénia
Ducháčová, Lenka ; Chylíková, Hana (vedoucí práce) ; Filipová, Vladimíra (oponent)
Cílem této bakalářské práce je výzkum chování spotřebitele v závislosti na slevových nabídkách. V teoretické části je definováno nákupní chování a druhy cen, se zaměřením na magické slovo ZDARMA. V další části je poskytnut pohled do zákulisí nízkých cen v obchodních řetězcích a představen vývoj českých obchodních sítí spolu s rostoucí nabídkou slev na českém trhu. Zvláštní kapitola je věnována slevovým portálům, novodobému fenoménu českého internetu. Praktická část shrnuje výsledky dotazníkového šetření mezi lovci slev. Na závěr je vyčíslen dopad slev na naši peněženku.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.