Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Digitální dovednosti
VÚBP
Mezi digitální dovednosti patří informační a datová gramotnost; tvorba digitálního obsahu; digitální dovednosti; komunikace a spolupráce a řešení problémů.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Činnost vybraných médií veřejné služby v oblasti zvyšování digitální gramotnosti ve společnosti
Hána, Tomáš ; Moravec, Václav (vedoucí práce) ; Lovaš, Karol (oponent)
Bakalářská práce se zabývá konceptem digitální gramotnosti ve vztahu k médiím veřejné služby. Teoretická část nejprve ujasňuje pojmosloví digitální gramotností, následně analyzuje vývoj tohoto termínu od prvních výskytů až po jeho současné chápání. Dále se zabývá relevancí digitální gramotnosti v evropské legislativní rovině, hlavně v kontextu dlouhodobých strategií, analyzuje současnou situaci s digitálními dovednostmi v Evropě a popisuje edukační rolí médií veřejné služby. V metodologické částí definuje výzkumné metody, teoretická východiska i vysvětlení jejich aplikace v návazné výzkumné části, operacionalizuje pojem digitální gramotnosti a vymezuje zkoumaný vzorek. Ve výzkumné části je komparativně zkoumána činnost veřejnoprávních médií BBC a České televize, nejdříve v programové nabídce, následně ve webových vzdělávacích portálech. Výzkumnou část uzavírá analýza obsahu na webových vzdělávacích portálech zaměřeného na rozvoj digitálních kompetencí, při které je aplikován rámec DigComp.
Digitální kompetence učitelů a jejich specifika v době distančního vzdělávání
Poesová, Marie ; Neumajer, Ondřej (vedoucí práce) ; Černochová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce Digitální kompetence učitelů a jejich specifika v době distančního vzdělávání se v teoretické části na základě analýzy příslušné literatury věnuje specifikům distanční výuky a mapuje dosavadní národní i mezinárodní rámce zabývající se úrovní a rozvojem digitálních kompetencí učitelů. Dále pak pracuje s Rámcem digitálních kompetencí pedagogů (založeném na Digital Competence Framework for Educators, DigCompEdu), který vznikl zejména pro vzdělavatele a vzdělávací instituce jako určitá norma pro nastavení úrovně dovedností práce s digitálními technologiemi. Cílem práce je navrhnout doplnění Rámce digitálních kompetencí pedagogů o specifické dovednosti potřebné k vedení distanční výuky. V rámci kvalitativního výzkumného šetření uskutečněného v empirické části práce proběhly u devíti vyučujících z různých typů škol hospitace v hodinách a následně pohospitační rozhovory. Ty se zaměřovali jak na průběh výuky během distančního vyučování, tak se pokusily identifikovat potřebnou učitelskou výbavu v oblasti digitálních kompetencí. Výzkum probíhal výhradně v neočekávané situaci, která nastala z důvodu náhlého uzavření škol kvůli pandemické situaci způsobené nemocí Covid-19. Na základě zjištěných skutečností byly vymezeny metodicko-didaktické fenomény a potřeby související s distanční výukou,...
Industry 4.0 as an example of a top-down vs. horizontal Europeanization
Nováková, Denisa ; Young, Mitchell (vedoucí práce) ; Tomalová, Eliška (oponent)
Průmysl 4.0 je nová generace průmyslové výroby založená na robotizaci, automatizaci a nových trendech v ICT. Poprvé bylo téma představeno na Hannoverském veletrhu v roce 2011 a od té doby proniklo jak do evropského, tak německého a českého diskurzu. Tato diplomová práce se zabývá tématem průmysl 4.0 v České republice a zkoumá, zda se toto téma dostává do České republiky jako důsledek vertikální (EU) či horizontální (Německo) europeizace. Diplomová práce dospěla k závěru, že existují dva způsoby porozumění průmyslu 4.0. Jedno je užší a věnuje se čistě průmyslové výrobě, druhé se věnuje celospolečenským dopadům čtvrté průmyslové revoluce. Debata o průmyslu 4.0 v ČR je především důsledkem horizontální europeizace, založené na bilaterálních dohodách a spolupráci mezi Německem a Českou republikou v oblasti vědy, výzkumu, inovací a byznysu. Nicméně ani vertikální europeizaci nelze opomíjet, protože EU poskytuje mnohem širší kontext, ve kterém se Průmysl 4.0 odehrává. Je důležité zmínit, že v ČR dal průmysl 4.0 nový impulz k problematice digitální ekonomice a společnosti. Průmysl 4.0 se změnil na agendu 4.0 a posunul vpřed debatu o digitálních dovednostech.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.