Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti využití individuálního vzdělávacího plánu u žáků s SPU
Jehličková, Hana ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Mužáková, Monika (oponent)
Tématem bakalářské práce jsou speciální vzdělávací potřeby žáků se specifickými poruchami učení. Cílem této práce je prozkoumat informovanost rodičů o možnosti využití individuálního vzdělávacího plánu při vzdělávání dětí se specifickými poruchami učení a podpořit roli rodičů ve výchovně-vzdělávacím procesu.Teoretický základ práce pojednává o pojmu specifické poruchy učení, o jejich etiologii, dělení, diagnostice. Dále definuje individuální vzdělávací plán, popisuje základní principy, ze kterých tento vzdělávací plán vychází. Praktická část zahrnuje kvantitativní výzkum dotazníkovou metodou, který zjišťuje stav informovanosti rodičů o této problematice, popis získaných údajů a jejich následné vyhodnocení. Klíčová slova: Specifické poruchy učení , individuální vzdělávací plán , dyslexie, dysgrafie, dysortografie,dyskalkulie, dyspraxie, diagnostika poruch učení, speciální vzdělávací podmínky
Specifické poruchy učení u žáků na středních školách
Vlková, Jana
Bakalářská práce bude zaměřena na vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na středních odborných školách. Konkrétně na téma problematiky specifických poruch učení. Cílem teoretické části práce bude analýza odborné literatury, seznámení se základní terminologií, klasifikace jednotlivých poruch učení, příčinami vzniku poruch učení, seznámení se s problematikou poruch učení u žáků na středních odborných školách. V praktické části bude průzkum zaměřen na jedince se specifickou poruchou učení. Práce je zaměřena na kvalitativní výzkum, konkrétně na vypracování tří kazuistik. Průzkumné šetření bude založeno především na metodě polo strukturovaného hloubkového rozhovoru, pozorování, dále bude průzkum čerpat z individuálních vzdělávacích plánů, školních záznamů žáka, doporučení z pedagogicko-psychologických poraden a obsahové analýzy výsledků činnosti. Respondenty budou tři žáci Střední průmyslové školy v Třebíči. Cílem praktické části práce je zjištění, jakým způsobem žáci se specifickými poruchami učení zvládají požadavky na studium na Střední průmyslové škole v Třebíči. Další cílem práce je zjistit co těmto žákům pomáhá ve studiu, co jim naopak ztěžuje studium. Jakým způsobem žákům se specifickými poruchami učení pomáhají učitelé a rodiče. Co mohou či dělají tito žáci sami, aby zvládli studium na Střední průmyslové škole v Třebíči. Jak se cítili tito respondenti ve školním prostředí a jaké měli zkušenosti se začleněním do kolektivu.
Možnosti využití individuálního vzdělávacího plánu u žáků s SPU
Jehličková, Hana ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Mužáková, Monika (oponent)
Tématem bakalářské práce jsou speciální vzdělávací potřeby žáků se specifickými poruchami učení. Cílem této práce je prozkoumat informovanost rodičů o možnosti využití individuálního vzdělávacího plánu při vzdělávání dětí se specifickými poruchami učení a podpořit roli rodičů ve výchovně-vzdělávacím procesu.Teoretický základ práce pojednává o pojmu specifické poruchy učení, o jejich etiologii, dělení, diagnostice. Dále definuje individuální vzdělávací plán, popisuje základní principy, ze kterých tento vzdělávací plán vychází. Praktická část zahrnuje kvantitativní výzkum dotazníkovou metodou, který zjišťuje stav informovanosti rodičů o této problematice, popis získaných údajů a jejich následné vyhodnocení. Klíčová slova: Specifické poruchy učení , individuální vzdělávací plán , dyslexie, dysgrafie, dysortografie,dyskalkulie, dyspraxie, diagnostika poruch učení, speciální vzdělávací podmínky

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.