Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.04 vteřin. 
Porovnání četnosti šikany na druhém stupni ZŠ a nižším stupni víceletých gymnázií
KUBIČKOVÁ, Aneta
Hlavním cílem této bakalářské práce je studijní zmapování výskytu četnosti šikany na druhých stupních základních škol a v nižších ročnících víceletých gymnázií. Práce se nejdříve zaměří na teoretický výklad šikany jako takové. Podrobněji představí samotný pojem "šikana" spolu s jejími formami výskytu. Popíše jednotlivá stádia vývoje, a to jak z pohledu agresora a jeho oběti, tak z pohledu publika tvořeného zejména spolužáky obou hlavních aktérů. V neposlední řadě se práce rovněž zaměří na preventivní opatření, jak šikaně předcházet, či v opačném případě, jak šikanu odhalit, vyřešit a nakonec zcela eliminovat. Praktická část bude věnována odpovědím z vypracovaného dotazníku, který bude určen žákům druhého stupně základní školy a studentům nižšího stupně víceletého gymnázia a který bude zaměřen právě na téma šikana (a to z hlediska teoretického i praktického). Na základě jejich odpovědí budou následně vytvořeny grafy, které by měly sloužit jako výpověď o tom, v jaké míře se šikana vyskytuje na těchto dvou typech škol a do jaké míry jsou tito žáci a studenti vůbec srozuměni s "teoretickou stránkou" tohoto patologického jevu.
Potřeby jednotlivých členů rodiny s předškolními a mladšími školními dětmi ve volném čase.
MAREŠOVÁ, Magdalena
Diplomová práce se zabývá problematikou naplňování potřeb ve volném čase. Cílem této práce bylo zmapovat, zda jsou naplňovány potřeby trávení volného času v rodině. Popsat faktory, které ovlivňují a formují potřeby v životě jednotlivce. Praktická část popisuje, jestli vlivem pandemie koronaviru SARS-CoV-2 onemocnění covid - 19 došlo k zásadním změnám v naplňování potřeb ve volném čase a zda způsob trávení volného času v této době pandemie stále naplňuje potřeby jednotlivých členů.
Význam hry pro psychický vývoj dítěte
Sechovcová, Eliška ; Šulová, Lenka (vedoucí práce) ; Horáková Hoskovcová, Simona (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vlivem hry na psychický vývoj dítěte od narození po předškolní věk. První část je věnována obecnému pojmu hra, vymezení tohoto pojmu, představení jednotlivých přístupů k dětské hře a základním charakteristikám her. Další část popisuje jednotlivé etapy vývoje a hru v konkrétních obdobích (novorozenec, kojenec, batole a předškolní dítě), kdy je nejprve stručně teoreticky popsáno dané období a poté hra v konkrétním období, kam patří těžiště této práce. Třetí oddíl teoretické části se věnuje sociálním skupinám, ve kterých hra probíhá. Na závěr v praktické části je navržen výzkum v oblasti herní situace v předškolním zařízení. Klíčová slova Hra, vývojová stadia, děti, psychický vývoj, sociální skupiny
Výtvarné techniky s dvouletými dětmi v předškolním vzdělávání
MAREŠOVÁ, Tereza
Tématem bakalářské práce jsou výtvarné techniky a metody s dvouletými, respektive dvouletými až tříletými dětmi v mateřských školách. Bakalářská práce je rozčleněna na část teoretickou a praktickou. Teoretická část práce je věnována, vývoji takto starých dětí z pohledu fyziologických, kognitivních a emočních funkcí. V části praktické jsou uvedeny jednotlivé výtvarné techniky a jejich metodické zpracování včetně uvedení časové náročnosti, pomůcek a postupů k jednotlivým činnostem a jejich hodnocení. Cílem práce je zjištění, zda děti ve věkovém rozmezí dva až tři roky, které jsou nově začleněné do předškolního vzdělávání, jsou schopné porozumět postupu výtvarné techniky. Zda jsou děti schopné vykonat činnost s dopomocí nebo bez ní anebo jí alespoň napodobit. Dalším cílem je zjistit, která z aplikovaných technik je schopnostem a dovednostem dětí přiměřená a nebude jim činit více méně žádné problémy, a naopak, která je pro ně obtížná například z vývojového hlediska motoriky nebo kognice. Pro výzkum ve své práci je zvolena metoda pozorování, jelikož je pro toto téma nejrelevantnější vzhledem k zadání a také k věku dětí. V závěru jsou shrnuty všechny zjištěné poznatky a doporučení.
Význam hry pro psychický vývoj dítěte
Sechovcová, Eliška ; Šulová, Lenka (vedoucí práce) ; Horáková Hoskovcová, Simona (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vlivem hry na psychický vývoj dítěte od narození po předškolní věk. První část je věnována obecnému pojmu hra, vymezení tohoto pojmu, představení jednotlivých přístupů k dětské hře a základním charakteristikám her. Další část popisuje jednotlivé etapy vývoje a hru v konkrétních obdobích (novorozenec, kojenec, batole a předškolní dítě), kdy je nejprve stručně teoreticky popsáno dané období a poté hra v konkrétním období, kam patří těžiště této práce. Třetí oddíl teoretické části se věnuje sociálním skupinám, ve kterých hra probíhá. Na závěr v praktické části je navržen výzkum v oblasti herní situace v předškolním zařízení. Klíčová slova Hra, vývojová stadia, děti, psychický vývoj, sociální skupiny
Vývoj dětské kresby a oblasti využití
Kučerová, Andrea ; Šulová, Lenka (vedoucí práce) ; Šírová, Eva (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vývojem dětské kresby a oblastmi jejího využití. V první kapitole je na vývoj dětské kresby nahlíženo ze dvou úhlů; v prvním je chápán vývoj jako měnící se vnímání dětského umění v čase a z druhého je vývoj uchopen ve smyslu přehledu příspěvků k teorii vývojových stadií dětské kresby. Druhá část práce obsahuje nástin oblastí využití dětské kresby v rámci terapeutických přístupů v arteterapii. Na závěr v praktické části je předložen návrh výzkumu, jehož cílem je zmapovat terapeutické přístupy v arteterapii na území ČR.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.