Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Fyzioterapie u dětí s opožděným vývojem
Fulková, Kristína ; Šebek, Milan (vedoucí práce) ; Tichá, Monika (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Ing. Kristína Fulková Vedoucí práce: Ing. Milan Šebek Název bakalářské práce: Fyzioterapie u dětí s opožděným vývojem Abstrakt bakalářské práce: Vývojové opoždění je klinickým termínem označujícím situaci, kdy dítě nedosahuje očekávaných milníků v daném věku. Tato práce se zabývá diagnostikou, hodnocením a trendy v terapii dětí s opožděným vývojem. Důkladná diagnostika je nezbytná pro identifikaci případných specifických vývojových poruch, jako jsou poruchy koordinace a dětská mozková obrna. V České republice neexistuje jednotný nástroj pro hodnocení vývoje v rámci preventivních prohlídek, v zahraničí je patrná tendence k používání standardizovaných dotazníků. Sledování vývoje dětí z pohledu fyzioterapeuta je možné standardizovanými nástroji, které poskytují také možnost sledování účinnosti terapie. V ČR nejvyužívanější terapeutické koncepty jako je Vojtova terapie, Bobath koncept, BPP a ACT nabízejí různé metody podpory motorického vývoje, v literatuře o jejich účinnosti ale najdeme rozporuplné informace. Intervence zmiňované v zahraniční literatuře, jako je COPCA, GAME a START-Play, zdůrazňují zapojení rodiny a stimulaci dítěte k vlastnímu pohybu. Tyto přístupy mají slibné výsledky, spolu s pravidelným monitorováním vývoje, mohou výrazně přispět k optimalizaci...
Evaluation of phenotypic expression of proximal 15q chromosomal region amplifications
Duračková, Jana ; Slámová, Zuzana (vedoucí práce) ; Trková, Marie (oponent)
Proximálna oblasť dlhého ramena chromozómu 15 (oblasť 15q11-q13) je vzhľadom k prítomnosti piatich zlomových bodov náchylná na vznik delécií, duplikácií či inverzií v procese nealelickej homologickej rekombinácie. Prejavy týchto aberácií sa môžu líšiť v závislosti na parentálnom pôvode derivovaného chromozómu, vzhľadom k prítomnosti tzv. imprintovaných génov. Delécie tejto oblasti spôsobujú známe syndrómy - Prader- Williho a Angelmanov syndróm. Fenotypové znaky spájané s amplifikáciami tejto oblasti (autizmus, oneskorený vývin, oneskorený vývin reči, epilepsia, hypotónia) sú však variabilné a amplifikácie sú často zdedené od zdravého rodiča. Táto práca sa zaoberá hodnotením fenotypových prejavov amplifikácií chromozomálnej oblasti 15q11.2q13.3 z hľadiska genotypovo-fenotypovej korelácie, s cieľom prispieť k objasneniu týchto rekurentných nálezov. Súbor 36 pacientov s detegovanou amplifikáciou danej oblasti bol pre tento účel rozdelený podľa rôznych kritérií - rozsah a génový obsah amplifikácie, parentálny pôvod amplifikácie a prítomnosť druhého detegovaného variantu. V rámci jednotlivých skupín bol taktiež kladený dôraz na počet kópií amplifikovanej oblasti a jej lokalizáciu (intersticiálna amplifikácia/marker chromozóm). Okrem toho sme pre túto diplomovú prácu vytvorili druhý súbor, ktorý...
Neuropsychologický vývojový screening NES:Prohloubení ověření české verze
Jantová, Alžběta ; Šturma, Jaroslav (vedoucí práce) ; Šírová, Eva (oponent)
Neuropsychologický vývojový screening (NES) je německá metoda autorů F. Petermanna a A. Renziehausen (publikovaná r. 2005), která hodnotí vývoj dítěte ve věku 3 až 24 měsíců v osmi oblastech vývoje. Test je určen pro dětské lékaře, poradce rané péče a psychology. Cílem této práce je v návaznosti na diplomovou práci A. Klapetek ověřit užitečnost a věcnou správnost českého převodu na vzorku českých dětí. A. Klapetek uskutečnila pilotní studii této metody. V rámci ní předložila pracovní překlad zadání testu vzorku 50 dětí (10 z každé věkové skupiny). V návaznosti na její práci jsem zadání dále upřesnila, zjemnila formulace a provedla další výzkum na rozšířeném vzorku. Získané výsledky jsem porovnala s německými normami a metodu jsem korelovala s dalšími externími kritérii. Teoretická část práce je věnována vývojovým charakteristikám dítěte. Dále se první část práce zabývá specifiky psychologického vyšetření dítěte raného věku, vývojovými škálami, jejich historií a současným stavem. V závěru se představuje Neuropsychologický vývojový screening NES z hlediska teoretické koncepce. V empirické části byl českým převodem testu vyšetřen vzorek 50 dětí a stejný vzorek dětí byl podroben i vyšetření Vývojovým screeningem (Kovaříka). Na základě získaných údajů byly diskutovány stávající normy testu,...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.