Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Stíny
Králová, Balbína ; Kovář, Petr (oponent) ; Fexová, Patricie (vedoucí práce)
Výstupem mé diplomové práce je soubor maleb suchým pastelem na plátně. Skrze záměrnou deformaci postav, kterou využívám jako výtvarný výrazový prostředek, se snažím zachytit křehkou povahu lidské existence, charakterizovanou nestabilitou a pomíjivostí. Náměty vzniklých maleb jsou portréty, které zobrazují mé sestry a mě.
Kontroverze obrazu ve veřejném prostoru na příkladu Lennonovy zdi v Praze (V perspektivě distribuce moci, destrukce a komunikace)
Kotrlá, Jitka ; Hájek, Václav (vedoucí práce) ; Váša, Ondřej (oponent)
Následující diplomová práce se zabývá destrukcí obrazu ve veřejném prostoru, konkrétně se zaměřuje na její vybrané fragmenty, jež mohou být posuzovány jako komunikační sdělení. Práce poskytuje synchronní a diachronní analýzu předmětu výzkumu i transformaci jeho statusů, čímž se soustředí na nabývání, proměnu a zánik symbolických významů objektu v rámci kulturně-historického celku. Vzorem destrukce obrazu ve veřejném prostoru je zvolena Lennonova zeď v Praze, jejíž neustálé vizuální i významové přetváření, se - na pozadí historického, mocenského a kulturního kontextu - odehrává dodnes. Teoretické východisko spočívá v analýze proměny na základě pojetí "diskurzu" a "diskursivní formace" Michela Foucaulta, jakož i na zakotvení metodologie v KDA Normana Fairclougha a DHA Ruth Wodak. Klíčová slova Obraz ve veřejném prostoru, Lennonova zeď, navazování, diskurz, destrukce, komunikace, moc.
Pomocí ničeho chceme změnit svět
Lacina, Štěpán ; Holý, Jiří (vedoucí práce) ; Heczková, Libuše (oponent)
Tato práce se zabývá vývojem dadaismu a jeho projevy v české literatuře především ve dvacátých letech dvacátého století, ale také projevy pozdějšími. Zaměřuje se také na hlavní znaky dadaismu, jako jsou odpor k technice, mystičnost a rituálnost, destrukce, univerzálnost, dada jazyk či humor. Bez vymezení těchto znaků by aplikace do českého prostředí byla téměř nemožná. V českém kontextu se práce zabývá skutečnými nebo potenciálními dadaistickými projevy a teoretickou recepcí dadaismu, která je reprezentována Karlem Teigem na straně odpůrců a brněnským okruhem Devětsilu na straně příznivců. Poslední kapitola je věnována vztahu dadaismu a karnevalu na základě Bachtinovy teorie. Sleduje především shodné znaky a prvky. Klíčová slova Dadaismus, karneval, humor, destrukce, manifest.
Kontroverze obrazu ve veřejném prostoru na příkladu Lennonovy zdi v Praze (V perspektivě distribuce moci, destrukce a komunikace)
Kotrlá, Jitka ; Hájek, Václav (vedoucí práce) ; Váša, Ondřej (oponent)
Následující diplomová práce se zabývá destrukcí obrazu ve veřejném prostoru, konkrétně se zaměřuje na její vybrané fragmenty, jež mohou být posuzovány jako komunikační sdělení. Práce poskytuje synchronní a diachronní analýzu předmětu výzkumu i transformaci jeho statusů, čímž se soustředí na nabývání, proměnu a zánik symbolických významů objektu v rámci kulturně-historického celku. Vzorem destrukce obrazu ve veřejném prostoru je zvolena Lennonova zeď v Praze, jejíž neustálé vizuální i významové přetváření, se - na pozadí historického, mocenského a kulturního kontextu - odehrává dodnes. Teoretické východisko spočívá v analýze proměny na základě pojetí "diskurzu" a "diskursivní formace" Michela Foucaulta, jakož i na zakotvení metodologie v KDA Normana Fairclougha a DHA Ruth Wodak. Klíčová slova Obraz ve veřejném prostoru, Lennonova zeď, navazování, diskurz, destrukce, komunikace, moc.
Téma rodiny v českém dramatu posledních dvaceti let
Rychlá, Eliška ; Heczková, Libuše (vedoucí práce) ; Jungmannová, Lenka (oponent)
AABBSSTTRRAAKKTT TTaattoo ddiipplloommoovváá pprrááccee rreefflleekkttuujjee nnoovvooddoobbéé rrooddiinnnnéé ddrraammaa.. SSttrruuččnněě nnaassttiiňňuujjee ssiittuuaaccii ddrraammaattuu aa ddiivvaaddllaa ppoo lliissttooppaadduu 11998899,, zzaabbýývváá ssee vvýývvoojjeemm ččeesskkééhhoo rrooddiinnnnééhhoo ddrraammaattuu aa ppřřiinnááššíí vvššeeoobbeeccnnéé ppoovvěěddoommíí oo eevvrrooppsskkéémm kkoonntteexxttuu.. JJeejjíímm hhllaavvnníímm ccíílleemm jjee ppřřeeddssttaavviitt ssoouuččaassnnéé ddrraammaattiicckkéé tteexxttyy,, jjeežž ssee rrooddiinnnnéé tteemmaattiikkyy ddoottýýkkaajjíí.. PPoommooccíí jjeejjiicchh aannaallýýzz ddoossppíívváá kk oobbeeccnnýýmm zzáávvěěrrůůmm aa kkaatteeggoorriiíímm,, aa ssnnaažžíí ssee ttaakk ppoossttiihhnnoouutt ssppeecciiffiikkaa ttoohhoottoo ddrruuhhuu ddrraammaattuu.. SSoouuččáássttíí pprrááccee jjee ttaakkéé sseezznnaamm iinnsscceennaaččnníícchh pprroovveeddeenníí zzmmíínněěnnýýcchh hheerr,, kktteerrýý tteexxttyy zzaařřaazzuujjee ddoo ššiirrššííhhoo kkoonntteexxttuu aa mmáá zzaa ccííll ppoouukkáázzaatt nnaa ttoo,, jjaakkéé mmííssttoo ssoouuččaassnnéé ččeesskkéé rrooddiinnnnéé ddrraammaa vv ddiivvaaddllee zzaauujjíímmáá..
Pomocí ničeho chceme změnit svět
Lacina, Štěpán ; Holý, Jiří (vedoucí práce) ; Heczková, Libuše (oponent)
Tato práce se zabývá vývojem dadaismu a jeho projevy v české literatuře především ve dvacátých letech dvacátého století, ale také projevy pozdějšími. Zaměřuje se také na hlavní znaky dadaismu, jako jsou odpor k technice, mystičnost a rituálnost, destrukce, univerzálnost, dada jazyk či humor. Bez vymezení těchto znaků by aplikace do českého prostředí byla téměř nemožná. V českém kontextu se práce zabývá skutečnými nebo potenciálními dadaistickými projevy a teoretickou recepcí dadaismu, která je reprezentována Karlem Teigem na straně odpůrců a brněnským okruhem Devětsilu na straně příznivců. Poslední kapitola je věnována vztahu dadaismu a karnevalu na základě Bachtinovy teorie. Sleduje především shodné znaky a prvky. Klíčová slova Dadaismus, karneval, humor, destrukce, manifest.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.