Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Interaktivní učebnice deskriptivní geometrie
Krsová, Michaela ; Dvořák, Petr (vedoucí práce) ; Zhouf, Jaroslav (oponent)
Cílem této diplomové je vytvoření interaktivní učebnice deskriptivní geometrie. Podkladem pro tvorbu učebnice je provedený "Průzkum současného stavu výuky deskriptivní geometrie na středních školách" formou dotazníku. Před vlastní tvorbou interaktivní učebnice byly provedeny analýzy dostupných učebnic, používaného geometrického softwaru a možných prostředí pro prezentaci obsahu učebnice. Výsledkem je zpracovaná ucelená část látky probírané na středních školách, doplněná řešenými příklady a interaktivitivními applety vytvořenými v programu GeoGebra. Obsah učebnice je prezentován formou HTML stránek, jak na veřejném webu http://www.sadsam.cz/dg/, tak v off-line verzi na přiloženém DVD nosiči.
Výuka deskriptivní geometrie v našich zemích
Moravcová, Vlasta ; Bečvář, Jindřich (vedoucí práce) ; Janyška, Josef (oponent) ; Lávička, Miroslav (oponent)
Práce dokumentuje historii vyučování deskriptivní geometrie v českých ze- mích od jeho počátků (tj. od třicátých let 19. století) do druhé světové války. Jádrem je podrobné zpracování vývoje výuky deskriptivní geometrie na reál- kách i dalších středních školách doplněné rozborem českých středoškolských učebnic a stručným srovnáním situace v našich zemích se zahraničím. Dále je charakterizována výuka deskriptivní geometrie na českých i německých vysokých školách v Praze, Brně a Příbrami včetně vysokoškolských učebnic. Připojen je nástin vývoje zobrazovacích metod a přínos českých geometrů k rozvoji deskriptivní geometrie. Práce je doplněna rozsáhlými faktografic- kými a obrazovými přílohami.
Synthetic projective geometry
Zamboj, Michal ; Krump, Lukáš (vedoucí práce) ; Janyška, Josef (oponent) ; Velichová, Daniela (oponent)
V předložené práci podáváme syntetický pohled ke konstrukci, metodám a vy- braným výsledkům projektivní geometrie. Jsou okomentovány základní historické nedostatky originálního důkazu Chaslesovy věty pro nerozvinutelné přímkové plochy a von Staudtova formalizace projektivní geometrie. Příslušný teoretický podklad je rozpracován ve vizuálních demonstracích s důrazem na vztahy mezi klasickým syntetickým, axiomatickým a analytickým pojetím. Syntetické metody projektivní geometrie a smíšení syntetických a analytických metod je prezen- továno na příkladech zahrňujících několik alternativních důkazů a zobecnění známých vět. Detailně je podána metoda čtyřrozměrného zobrazování. Základní konstrukce obrazů bodů, přímek, rovin a 3-prostorů jsou následovány modely nadtěles, jejích řezů a stínů. Chaslesova věta je se syntetickými vizualizacemi dokázána pro zborcené kvadriky, a následně generalizována a dokázána čistě projektivně pro algebraické plochy. Syntetická klasifikace regulárních kvadrik je odvozena z deskriptivně geometrické konstrukce řezů čtyřrozměrných kuželů a analyticky ověřena v projektivním rozšíření reálného prostoru. Důležitou součástí práce je přiložena online kniha...
Výuka deskriptivní geometrie v našich zemích
Moravcová, Vlasta ; Bečvář, Jindřich (vedoucí práce) ; Janyška, Josef (oponent) ; Lávička, Miroslav (oponent)
Práce dokumentuje historii vyučování deskriptivní geometrie v českých ze- mích od jeho počátků (tj. od třicátých let 19. století) do druhé světové války. Jádrem je podrobné zpracování vývoje výuky deskriptivní geometrie na reál- kách i dalších středních školách doplněné rozborem českých středoškolských učebnic a stručným srovnáním situace v našich zemích se zahraničím. Dále je charakterizována výuka deskriptivní geometrie na českých i německých vysokých školách v Praze, Brně a Příbrami včetně vysokoškolských učebnic. Připojen je nástin vývoje zobrazovacích metod a přínos českých geometrů k rozvoji deskriptivní geometrie. Práce je doplněna rozsáhlými faktografic- kými a obrazovými přílohami.
Interaktivní učebnice deskriptivní geometrie
Krsová, Michaela ; Dvořák, Petr (vedoucí práce) ; Zhouf, Jaroslav (oponent)
Cílem této diplomové je vytvoření interaktivní učebnice deskriptivní geometrie. Podkladem pro tvorbu učebnice je provedený "Průzkum současného stavu výuky deskriptivní geometrie na středních školách" formou dotazníku. Před vlastní tvorbou interaktivní učebnice byly provedeny analýzy dostupných učebnic, používaného geometrického softwaru a možných prostředí pro prezentaci obsahu učebnice. Výsledkem je zpracovaná ucelená část látky probírané na středních školách, doplněná řešenými příklady a interaktivitivními applety vytvořenými v programu GeoGebra. Obsah učebnice je prezentován formou HTML stránek, jak na veřejném webu http://www.sadsam.cz/dg/, tak v off-line verzi na přiloženém DVD nosiči.
Online sbírka řešených úloh z deskriptivní geometrie
RÁLKOVÁ, Lucie
Cílem bakalářské práce Online sbírka řešených úloh z deskriptivní geometrie bylo vytvořit online sbírku řešených úloh z deskriptivní geometrie. Zaměření úloh odpovídá úvodnímu kurzu deskriptivní geometrie v bakalářském studiu matematiky. Sbírka bude sloužit především k podpoře domácí přípravy studentů tohoto kurzu, mohla by však najít uplatnění i na středních školách ve výuce deskriptivní geometrie a stereometrie.
Užití 3D CAD systému SolidWorks ve výuce základů deskriptivní geometrie
HEŘMAN, Michal
Práce je zaměřena na počítačový software pro 3D modelování SolidWorks a jeho uplatnění na tvorbu příkladů deskriptivní geometrie. V práci jsou vytvořeny příklady na deskriptivní geometrii v 3D parametrickém modeláři SolidWorks, ukázka práce s programem a u některých úloh popis řešených příkladů. V práci je zahrnuta i možnost uplatnění výsledné interaktivní pomůcky na základních a středních školách. Dále je v závěru uvedeno, do jaké míry je vhodné SolidWorks pro příklady deskriptivní geometrie používat a kdy je to spojeno s problémy.
Využití programu Rhinoceros při výuce Deskriptivní geometrie
ČEČKOVÁ, Veronika
Obsahem této práce je seznámení s obsluhou a možnostmi CAD programu Rhinoceros a jeho využití při výuce. Práce je především zaměřena na deskriptivní geometrii a její představivost v prostoru. Posouzení kladů a záporů zvoleného programu při výuce.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.