Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití obsahu generovaného uživateli v české žurnalistice na příkladu deníku Metro
Holzknecht, Martin ; Hájek, Roman (vedoucí práce) ; Krobová, Tereza (oponent)
(abstrakt) Tato diplomová práce je případovou studií zkoumající obsah generovaný uživatelem zasílaný do redakce deníku Metro, jeho následné hodnocení, selekci a využití v tištěné produkci periodika. Tamní experiment participativní žurnalistiky - čtenářská on-line fotogalerie Hlídač - paří i po pětiletém fungování mezi nevelký počet úspěšných projektů tohoto typu v českých médiích. Teoretická část nejprve přináší oborový kontext související s demonopolizací a deprofesionalizací žurnalistiky, proměnou komunikačního rámce a rolí producenta (novináře) a uživatele (příjemce) mediálních obsahů, dále pak vymezení relevantních alternativních typů žurnalistiky. Následně je představen fenomén user-generated content, jeho specifika ve vztahu k žurnalistice a vybrané příklady z českého prostředí. V analytické části se práce soustředí na čtenářské fotografie z května, srpna, listopadu 2016 a února 2017 uveřejněné v on-line fotogalerii Hlídač na webu www.metro.cz. Těžištěm výzkumu je dvojí využití kvantitativní obsahové analýzy - definice podoby a charakteru zasílaných fotografií s ohledem na jejich účel, předkládané téma a zpravodajskou hodnotu; uplatnění konkrétních fotografií v tištěném vydání deníku. Práce se také soustředí přímo na autory fotografií, jejich individuální motivaci a vliv autorství a dalších...
Jazyková analýza titulků v deníku Metro
Chlaňová, Andrea ; Štěpánová, Veronika (vedoucí práce) ; Mareš, Petr (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na titulky deníku Metro, které byly excerpovány z vybraných vydání z let 1997, 2008 a 2014. Teoretická část nejprve přináší vymezení pojmu publicistický funkční styl a shrnuje, které stylové prostředky bývají v jeho rámci užívány. Rovněž předkládá různá vymezení termínu titulek. Těžištěm práce je jazykový rozbor titulků deníku Metro. Pozornost je věnována zejména jejich lexikální, syntaktické a pravopisné rovině a taktéž jejich vztahu k obsahu sdělení. Na základě výsledků, které jazyková analýza přinesla, je též zkoumáno, zda měla změna formátu novin v roce 2008 vliv i na podobu titulků.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.