Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Vtip na základní škole
Pejchalová, Michaela ; Klusák, Miroslav (vedoucí práce) ; Kučera, Miloš (oponent)
česky Diplomová práce se zabývá problematikou vtipů u dětí na základní škole. Jejím cílem je zmapovat, na jakém principu dětský vtip funguje a jak se vyvíjí napříč ročníky základní školy. Práce je konstruována jako empirický výzkum kvalitativního rázu s transverzálním přesahem. Data byla získána pomocí kvalitativních metod, a to skupinovým rozhovorem a analýzou artefaktů (vtipů). Poté byla analyzována (kvalitativně i kvantitativně) a interpretována. Následně byla provedena komparace s odbornou literaturou. Samotný text práce má tři hlavní části. Teoretická východiska pracují s konceptem Sigmunda Freuda, Marthy Wolfenstein, kognitivních psychologů a lingvistů. Druhá část práce popisuje metodologii výzkumu a analýzu dat. Výsledkem práce je kategorizační schéma způsobů konstrukce pointy dětského vtipu, podané do souvislosti s vývojovými tendencemi a genderovými rozdíly napříč ročníky základní školy. Třetí část práce, diskuze, pak přináší shrnutí a propojení odborné literatury se závěry empirického výzkumu. Přínosem studie je odhalení specifik dětského vtipu z hlediska jeho formální stránky, a to konkrétně v prostředí české základní školy. Druhým ziskem je vytvoření komplexního pohledu na vývoj mechanismu dětského vtipu průřezově skrz celou školní docházku.
Vtip na základní škole
Pejchalová, Michaela ; Klusák, Miroslav (vedoucí práce) ; Kučera, Miloš (oponent)
česky Diplomová práce se zabývá problematikou vtipů u dětí na základní škole. Jejím cílem je zmapovat, na jakém principu dětský vtip funguje a jak se vyvíjí napříč ročníky základní školy. Práce je konstruována jako empirický výzkum kvalitativního rázu s transverzálním přesahem. Data byla získána pomocí kvalitativních metod, a to skupinovým rozhovorem a analýzou artefaktů (vtipů). Poté byla analyzována (kvalitativně i kvantitativně) a interpretována. Následně byla provedena komparace s odbornou literaturou. Samotný text práce má tři hlavní části. Teoretická východiska pracují s konceptem Sigmunda Freuda, Marthy Wolfenstein, kognitivních psychologů a lingvistů. Druhá část práce popisuje metodologii výzkumu a analýzu dat. Výsledkem práce je kategorizační schéma způsobů konstrukce pointy dětského vtipu, podané do souvislosti s vývojovými tendencemi a genderovými rozdíly napříč ročníky základní školy. Třetí část práce, diskuze, pak přináší shrnutí a propojení odborné literatury se závěry empirického výzkumu. Přínosem studie je odhalení specifik dětského vtipu z hlediska jeho formální stránky, a to konkrétně v prostředí české základní školy. Druhým ziskem je vytvoření komplexního pohledu na vývoj mechanismu dětského vtipu průřezově skrz celou školní docházku.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.