Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hipoterapie v ergoterapii u dětí předškolního věku s neurovývojovými poruchami
Macounová, Adéla ; Janatová, Markéta (vedoucí práce) ; Kačeňáková, Marianna (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Adéla Macounová Vedoucí práce: MUDr. Markéta Janatová, Ph.D. Konzultant práce: Bc. Monika Šťastná Kohoutová Název bakalářské práce: Hipoterapie v ergoterapii u dětí předškolního věku s neurovývojovými poruchami Abstrakt bakalářské práce: Hiporehabilitace je rehabilitační metoda, která usiluje o zlepšení zdravotního stavu pacienta prostřednictvím jeho přímého kontaktu s koněm. Kůň je v této rehabilitační metodě hlavním nástrojem pro dosažení terapeutických cílů, který ovlivňuje nejen pohybový aparát pacienta, ale také jeho psychický stav. Pro děti s neurovývojovou poruchou může být vhodnou motivací pro správný pohyb a podporou jejich psychomotorického vývoje, který bývá u dětských pacientů s těmito poruchami často opožděný. Cílem bakalářské práce je zmapovat možnosti využití prvků hipoterapie v ergoterapeutické intervenci u dětí předškolního věku s neurovývojovými poruchami. Práce je rozdělena na teoretickou část a praktickou část. Teoretická část je věnována popisu a principům metody hiporehabilitace a jejího oboru hipoterapie ve fyzioterapii a ergoterapii (HTFE). Věnuje se ale také aktuálním problémům s ověřováním efektivity této metody a s její standardizací. Praktická část je zaměřena na tři vybrané dětské pacienty předškolního věku s dětskou mozkovou obrnou,...
Sledování vztahu mezi pohybovou aktivitou rodičů a pohybovou aktivitou dětí
Slabá, Klára ; Vojtíková, Lenka (vedoucí práce) ; Kainová, Lucie (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá sledováním vztahu mezi pohybovou aktivitou rodičů a pohybovou aktivitou dětí. Jako hlavní cíl jsem si zvolila zjistit vztah mezi pohybovou aktivitou rodičů a jejich dětí. Práce se skládá ze dvou částí - teoretické a praktické. Teoretická část charakterizuje vývoj dětí předškolního věku. Definuje pojmy motorický vývoj a hrubá motorika. Shrnuje poznatky o pohybu, pohybové aktivitě, sportu a zdravém životním stylu. Popisuje výchovu i podněcování dětí k pohybovým činnostem a společný volný čas. Praktická část je zaměřena na sledování vztahu mezi pohybovou aktivitou rodičů a jejich dětí pomocí internetového dotazníku, který jsem vypracovala. Zjišťuje, jestli existuje souvislost mezi pohybovou aktivitou rodičů a jejich dětí. Na základě zjištěných poznatků konstatuji, že se potvrdila tatosouvislost. Když rodiče nesportují, děti také ne, anebo se věnují maximálně dvěma organizovaným pohybovým aktivitám, na které je rodiče přihlásili. Děti sportujících rodičů mají značně větší objem a různorodost pohybových aktivit. Aby se objem aktivit u dětí nesportujících rodičů zvýšil, je vhodné začít působit v tomto směru na rodiče. V budoucím zaměstnání učitelky v mateřské škole se budu moci podílet na pozitivních změnách právě v této oblasti. Klíčová slova: děti v předškolním věku,...
Rozvoj výtvarné tvořivosti prostřednictvím pohádky
MATĚJKOVÁ, Eva
Teoretická část se věnuje ilustraci a významným českým ilustrátorům dětské literatury. Dále se zaměřuje na pohádku jako umělecký útvar a na význam pohádky v předškolním věku. V praktické části je popsána realizace osmi pohádek s konkrétní skupinou, jejich průběh a návrh metodických postupů jak pracovat s těmito pohádkovými příběhy a rozvíjet tak výtvarné tvořivé aktivity dětí. Vše je doplněno fotografiemi.
Psychosociální aspekty sledování televizního vysílání u dětí předškolního věku.
BROUČKOVÁ, Ivana
Práce poukazuje na aspekty sledování televizního vysílání u dětí předškolního věku.Teoretická část obsahuje součastný stav dané problematiky. V praktické části jsou zaznamenány výsledky z kvantitativně-kvalitativního výzkumu. Soubor tvořilo 80 rodičů dětí předškolního věku.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.