Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Začleňování dětí se specifickými sociálními a vzdělávacími potřebami do skautských oddílů
Všianská, Anežka ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
(česky) Diplomová práce s názvem Začleňování dětí se specifickými sociálními a vzdělávacími potřebami do skautských oddílů se věnuje tématu integrace do specifického prostředí volnočasové organizace Junáku. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. V teoretické části jsou popsány základní teoretický východiska týkající se integrace a inkluze, dále jsou zde shrnuty informace ohledně situace s integrací dětí se specifickými potřebami v organizaci Junák. Byl realizován kvalitativní výzkum, který oproti již vzniklým výzkumům, popisuje průběh začleňování optikou tří důležitých účastníků, kterými byli děti se specifickými potřebami, jejich rodiče nebo pěstouni a vedoucí skautských oddílů. Data byla získána pomocí polostrukturovaného rozhovoru, dotazníku a pozorování. Cílem výzkumu tak bylo popsat, jak probíhá integrace do skautských oddílů a zjistit názory rodičů, vedoucích oddílů a samotných dětí na faktory, které ovlivňují integraci dítěte se specifickou potřebou do skautského oddílu. Výsledky práce prezentují klíčové aspekty, které jsou podle respondentů výzkumu důležité pro úspěšnou integraci. Pro děti se specifickými potřebami je pro začlenění hlavní najít si v oddíle kamarády. Rodiče a vedoucí, spatřují jako důležitý aspekt podporující integraci, otevřenou komunikaci a aktivní spolupráci...
Přínos aktivit s využitím koní pro děti se specifickými potřebami
Dvořáčková, Lucie ; Chittussiová, Lenka (vedoucí práce) ; Poláčková, Jana (oponent)
Bakalářská práce "Přínos aktivit s využitím koní pro děti se specifickými potřebami" seznamuje čtenáře podrobněji s jednou z disciplín hiporehabilitace - aktivitami s využitím koní. Poukazuje na možnosti jejich využití v oblasti pedagogiky a ucelené rehabilitace. V práci jsou obsaženy informace týkající se organizačních podmínek, metodiky, realizace a působení aktivit. Dále nabízí informace o problematice dětí se specifickými potřebami. Cílem práce je poukázat na přínos aktivit s využitím koní pro rozvoj osobnosti u těchto dětí. V rámci bakalářské práce byl proveden výzkum, který demonstroval pozitivní dopad na vybrané jedince se specifickými potřebami. Součástí mé práce je také zpracovaná prvotní verze nové metodiky aktivit s využitím koní. Klíčová slova: děti se specifickými potřebami, animoterapie, hiporehabilitace, aktivity s využitím koní
Přínos aktivit s využitím koní pro děti se specifickými potřebami
Dvořáčková, Lucie ; Chittussiová, Lenka (vedoucí práce) ; Poláčková, Jana (oponent)
Bakalářská práce "Přínos aktivit s využitím koní pro děti se specifickými potřebami" seznamuje čtenáře podrobněji s jednou z disciplín hiporehabilitace - aktivitami s využitím koní. Poukazuje na možnosti jejich využití v oblasti pedagogiky a ucelené rehabilitace. V práci jsou obsaženy informace týkající se organizačních podmínek, metodiky, realizace a působení aktivit. Dále nabízí informace o problematice dětí se specifickými potřebami. Cílem práce je poukázat na přínos aktivit s využitím koní pro rozvoj osobnosti u těchto dětí. V rámci bakalářské práce byl proveden výzkum, který demonstroval pozitivní dopad na vybrané jedince se specifickými potřebami. Součástí mé práce je také zpracovaná prvotní verze nové metodiky aktivit s využitím koní. Klíčová slova: děti se specifickými potřebami, animoterapie, hiporehabilitace, aktivity s využitím koní
Začleňování dětí se specifickými sociálními a vzdělávacími potřebami do skautských oddílů
Všianská, Anežka ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
(česky) Diplomová práce s názvem Začleňování dětí se specifickými sociálními a vzdělávacími potřebami do skautských oddílů se věnuje tématu integrace do specifického prostředí volnočasové organizace Junáku. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. V teoretické části jsou popsány základní teoretický východiska týkající se integrace a inkluze, dále jsou zde shrnuty informace ohledně situace s integrací dětí se specifickými potřebami v organizaci Junák. Byl realizován kvalitativní výzkum, který oproti již vzniklým výzkumům, popisuje průběh začleňování optikou tří důležitých účastníků, kterými byli děti se specifickými potřebami, jejich rodiče nebo pěstouni a vedoucí skautských oddílů. Data byla získána pomocí polostrukturovaného rozhovoru, dotazníku a pozorování. Cílem výzkumu tak bylo popsat, jak probíhá integrace do skautských oddílů a zjistit názory rodičů, vedoucích oddílů a samotných dětí na faktory, které ovlivňují integraci dítěte se specifickou potřebou do skautského oddílu. Výsledky práce prezentují klíčové aspekty, které jsou podle respondentů výzkumu důležité pro úspěšnou integraci. Pro děti se specifickými potřebami je pro začlenění hlavní najít si v oddíle kamarády. Rodiče a vedoucí, spatřují jako důležitý aspekt podporující integraci, otevřenou komunikaci a aktivní spolupráci...
SATURACE POTŘEB DĚTÍ SE SPECIFICKÝMI POTŘEBAMI PROSTŘEDNICTVÍM INTEGRACE VE SKAUTSKÝCH ODDÍLECH V KARLOVÝCH VARECH
PIRASOVÁ, Michaela
Děti s určitými zdravotními problémy, a tedy se speciálními potřebami velmi těžko hledají vhodné příležitosti v oblasti neformálního vzdělávání, kde by se mohly plně začlenit a realizovat a kde jsou dostatečně schopní lektoři či vedoucí pro tuto práci. Rodiče těchto dětí pro ně hledají zájmovou činnost, kde by byla plně přijímána jejich jedinečnost a byly naplňovány jejich potřeby ve zcela přirozeném prostředí. Ve své bakalářské práci se snažím objasnit pojem osobnost a jedinečnost člověka ve vztahu k lidskému prožívání. Zdůrazňuji nutnost uspokojování lidských potřeb a varuji před jejich nenaplněním, které může nepříznivě ovlivnit kvalitu života. Mezi těmito potřebami vyzdvihuji zejména sounáležitost, potřebu někam patřit a být přijímán, uznáván, mít možnost se vyvíjet a růst. Charakterizuji zde děti se specifickými potřebami, definuji zdraví a nemoc. Zabývám se mezilidskými vzaty a integrací těchto dětí mezi vrstevníky. Popisuji možnost současného stavu jejich začlenění ve skautských oddílech v Karlových Varech, vhodnost této formy a zjišťuji, zda se naplnila vzájemná očekávání. Ke sběru dat jsem použila výzkum kvalitativní, metodu dotazování, techniku polořízeného rozhovoru, metodu zúčastněného pozorování a metodu fotodokumentace. V tomto výzkumu jsem hodnotila čtyři výzkumné soubory, a to děti se speciálními potřebami, jejich rodiče, ostatní děti v oddíle a vedoucí oddílů. Pozitivní výsledky výzkumu této bakalářské práce vidím jako motivující prvek a výzvu ke vstupu dětí se specifickými potřebami do organizace Junák stejně jako výzvu pro jiné organizace, zabývající se volnočasovými aktivitami dětí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.