Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Nová média jako téma mediální výchovy
Páclová, Jana ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Šťastná, Lucie (oponent)
Autorka se v této práci zabývá postavením nových médií v mediální výchově. Mediální výchova je součástí českého kurikula od roku 2004 a od té doby se školy snaží ji zařadit do vzdělávacích plánů různým způsobem. V posledních letech hrají nová média v mediální výchově významnou roli. Stala se nedílnou součástí života každého, kdo žije v informační společnosti. Proto je třeba rozšířit mediální výchovu také o výuku o nových médiích. Děti s novými médii vyrůstají, a tak se nová média stávají přirozenou součástí jejich životů. Naproti tomu učitelé mnohdy nová média k životu nepotřebují a používají je minimálně. Autorka práce se pokouší o zmapování situace v České republice - jak se učitelé a děti dívají na nová média, a to nejen v mediální výchově ale také v běžném životě. První část práce je věnována základním pojmům tématu - informační společnosti, mediální gramotnosti, mediální výchově a nových médiím. V samostatné kapitole se autorka zabývá historií a současností mediální výchovy v České republice. Druhá část práce popisuje výzkumné metody a jejich výhody a nevýhody. Hlavní část práce je pak věnována výsledkům kombinovaného výzkumu (dotazníků a hloubkových rozhovorů). Výzkum byl proveden na základních školách jak s dětmi, tak i s učiteli. Výsledky výzkumu ukazují mezery v pojetí nových médií v mediální...
Kyberšikana ve společnosti
Bartlová, Tereza ; Čedík, Miloslav (vedoucí práce) ; Nová, Monika (oponent)
V ČESKÉM JAZYCE Diplomová práce "Kyberšikana ve společnosti" pojednává o tomto fenoménu a zmínila jsem i jí příbuzné jevy jako je pronásledování, lákání, videonahrávky, kde agresoři týrají oběť. Snažím se veřejnost seznámit s tímto aktuálním fenoménem dneška. Zabývám se jejími typy, kdo v tomto druhu šikany útočí a kdo se stává obětí. Dále popisuji rozdělení kyberagresorů, jaké jsou dopady na oběti kyberšikany a jak lze obětem pomoci. V praktické části analyzuji případovou studii dívky, se kterou jsem se setkala v praxi a která se stala obětí kyberšikany, dále provádím deskripci pachatele této dívky, snažím se zmapovat prostřednictvím odborníka pátrání a následné dopadení kyberagresora Policií ČR. Dále mapuji konkrétní vývoj kyberšikany u druhého případu a kroky, které učinila škola dívky, pro dopadení kyberagresorů a následné jejich potrestání. Z analýzy případové studie jsem se dozvěděla, že byla šikanována a posléze kyberšikanována dívka Hana ( 14 ), žákyně jedné pražské ZŠ. Dívka byla ve škole nová, protože odešla z původní školy, na které se jí nelíbilo a měla v ní špatný prospěch. Dívka pocházela z nepříznivého rodinného prostředí, ve kterém žila s její matkou, otčímem a mladší sestrou. Hana byla ve škole šikanována chlapcem Radimem, který navštěvoval stejnou ZŠ akorát chodil do třídy o rok...
Děti, mládež a užívání Facebooku
MARVANOVÁ, Eva
Bakalářská práce se věnuje vztahu dětí a mládeže k sociální síti Facebook. Snaží se zjistit, zda-li děti a mládež ve svém volném čase využívá Facebook a zda-li si uvědomují rizika spojená s jeho využíváním. Práce je rozdělena na teoretickou část a část výzkumnou. V teoretické části jsou vymezeny pojmy děti a mládež, volný čas, internet, kyberšikana, virtuální svět a virtuální identita a v neposlední řadě Facebook. Také jsou zde popsána rizika, která internet (Facebook) může přinášet při jeho využívání. Praktická část se zabývá výzkumným šetřením. Výsledkem výzkumu je interpretace trávení volného času dětí na Facebooku a rizika, které se mohou vyskytovat při jeho využívání,

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.