Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kyberšikana jako sociální problém pohledem žáků druhého stupně základní školy
SOLDÁN, Ladislav
Cílem této diplomové práce bylo zjistit, jakým rizikům při problematickém užívání internetu jsou vystaveni žáci druhého stupně základní školy. Důsledkem takového jednání bývá kyberšikana, která může být v budoucím životě (jak v soukromém, tak profesním) velkým sociálním problémem. Dalším cílem této diplomové práce bylo vytvořit manuál, který bude základním nosičem informací pro učitele a školní metodiky prevence při řešení kyberšikany na základních školách. Práce je složena z teoretické a praktické části. Teoretická část je rozdělena do čtyř hlavních kapitol. První kapitola se zabývá kyberšikanou, se kterou mají žáci druhého stupně základních škol velmi časté a osobní zkušenosti. Ve druhé kapitole se věnuji sociálním sítím, které jsou u teenagerů velmi často navštěvované. Žáci na sociálních sítích tráví abnormální množství času a dochází zde ke kybernetickým útokům. Ve třetí kapitole popisuji netolismus (závislost na internetu). Závislost na internetu, která v dnešní době vzniká velmi často a rychle. Ve čtvrté kapitole se zaměřuji na prevenci kyberšikany na základních školách, která je v tomto směru nesmírně důležitá. Praktická část diplomové práce se zaměřuje na rizika internetu, zdravé či patologické užívání internetu u žáků na druhém stupni základních škol v Jihočeském kraji. Stanovené hypotézy se týkaly ověření rozdílů dle pohlaví žáků a věku žáků. Výsledky diplomové práce byly získány metodou dotazníkového šetření, jsou statisticky vyhodnoceny v programu IBM SPSS Statistics a také znázorněny pomocí grafů. Výsledky ukázaly, že problematické užívání internetu souvisí s věkem a ročníkem žáků, ve kterém se právě nacházejí. Výsledky také prokázaly, že 44 % žáků druhého stupně základních škol mají internet na jednom z prvních třech míst ve svém hodnotovém žebříčku. Bylo zjištěno, že 33 % žáků tráví na internetu stále větší množství času, a to z jiných než školních povinností. Avšak 30 % žáků se snažilo omezit čas, který na internetu tráví, ale nepovedlo se jim to. Výsledky také ukázaly, že 19 % žáků skrývá svůj internetový život před ostatními. Na základě výsledků byl zpracován manuál s názvem "KYBERŠIKANA", který slouží všem, kteří se problematikou kyberšikany zabývají, tj. pedagogičtí i nepedagogičtí pracovníci na základních školách, školní metodici prevence, lektoři programů primární prevence, sociální pracovníci a v neposlední řadě také rodiče žáků. Prvním krokem k úspěchu je totiž právě začít internetovou šikanu řešit a hledat správná východiska, která vedou k pomoci.
Kyberšikana na školách
Kohoutková, Terezie ; Čedík, Miloslav (vedoucí práce) ; Cimrmannová, Tereza (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá zneužíváním informačních a komunikačních technologií zejména pak v kyber prostoru. V první části práce je popsána šikana, která velmi souvisí s kyberšikanou. Nejprve jsou uvedeny znaky šikany, jak lze ublížit. Důležitý je vývoj šikany ve skupině. Další část se zabývá právě zmiňovanou kyberšikanou. Příbuzné fenomény kyberšikany, jako je cyberstalking, cyber grooming, child grooming a happy slapping. Také druhy kyberšikany, kterými lze oběti ublížit. Poslední část se zabývá výzkumným šetřením, pomocí dotazníku. Který zkoumá nástrahy ICT, co mladí lidé považují právě za nástrahy, jak často tráví na počítači a zda ví co to kyberšikana znamená.
Preventivní programy kyberšikany v ČR
Herinková, Jana ; Kotrusová, Miriam (vedoucí práce) ; Vlasáková, Martina (oponent)
Předmětem zkoumání mé bakalářské práce je kyberšikana jako jedna z forem šikany, její prevence z hlediska teoretického i praktického. Práce se zaměří hlavně na to, jak je tato nová forma šikany řešena a jaké programy existují v ČR přímo na prevenci kyberšikany. Tyto programy budou evaluovány. Bakalářská práce obsáhne vymezení pojmu kyberšikana v širším měřítku - budu se nejdříve věnovat šikaně jako takové, také roli kyberprostoru v sociální interakci. Dalším teoretickým východiskem je evaluace. Poté vymezím konkrétně pojem kyberšikana jako sociální problém. Zde uvedu formy a prostředky kyberšikany, také se budu věnovat jednotlivých případům v zahraničí a v ČR. Následují výzkumy kyberšikany a legislativa upravující kybernetickou šikanu u nás a v zahraničí. Další část se bude věnovat prevenci kyberšikany v ČR - radám pro aktéry bezprostředně se potýkající s problémem prevence sociálně patologických jevů (děti, rodiče, pedagogové). Po předešlých částech bude následovat explorace celostátních preventivních programů v ČR a jejich evaluace pomocí zvolených kritérií. Kritéria určím po rozhovoru s experty na danou problematiku - s představiteli organizací na prevenci a představiteli školených aktérů.
Programy primární prevence a jejich vliv na žáky základních škol.
Vlková, Michaela ; Večerka, Kazimír (vedoucí práce) ; Davídková, Kateřina (oponent)
Bakalářská práce zkoumá vliv externích programů primární prevence, které jsou realizovány na základních školách ve městě Litoměřice. Dále zjišťuje účinnost a potřebnost těchto programů v rámci výuky na základních školách. Teoretická část práce se zaměřuje na vymezení základních pojmů a vývoje pojetí primární prevence rizikového chování. Dále pojednává o významu preventivní práce, o programech primární prevence, jejich obsahu a cílech. Práce popisuje externí programy primární prevence, které jsou v Litoměřicích vytvářeny a realizovány Pedagogicko-psychologickou poradnou Litoměřice, Městem Litoměřice ve spolupráci s Městskou policií Litoměřice a diskutuje šířku záběru těchto programů. V praktické části se práce zaměřila na vyhodnocení dat získaných na základě dotazníkového šetření, mezi žáky základních škol v Litoměřicích. Výzkumné šetření bylo prováděno v rámci externího programu primární prevence "Bezpečně na internetu", které realizovala Pedagogicko-psychologická poradna Litoměřice. Mé vlastní šetření bylo provedeno dvoufázově, nejprve před zahájením programu a následně po jeho ukončení, celkově ve čtyřech třídách dvou základních škol (první a druhý stupeň). V závěru práce jsou shrnuty výsledky dotazníkového šetření a vyvozené závěry plynoucí z šetření. Klíčová slova: Programy primární prevence...
Primární prevence vybraného rizikového chování na ZŠ v okrese Strakonice
Míčková, Aneta ; Váchová, Alena (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce se věnuje primární prevenci rizikového chování žáků na vybraných základních školách v okrese Strakonice. Hlavním cílem této práce je zjistit, zda jsou žáci dostatečně informováni o rizikovém chování a jeho prevenci, a zhodnotit preventivní aktivity, které školy v rámci rizikového chování realizují. Pro zjištění hlavních a dílčích cílů jsou zvoleny dvě výzkumné metody, dotazníkové šetření určené pro žáky a rozhovor se školním metodikem prevence. Teoretická část diplomové práce se věnuje charakteristice rizikového chování a podrobnému popisu vybraných forem rizikového chování. Dále se zabývá primární prevencí, její charakteristikou a popisuje preventivní programy, které mohou školy využívat. Tato část taktéž poukazuje na preventivní zázemí škol, tedy instituce spolupracující se školou a dokumenty, které školy podporují v prevenci rizikového chování. V praktické části jsou zanalyzovány a vyhodnoceny zjištěné informace z výzkumného šetření, které slouží k ověření stanovených cílů práce. Na základě provedeného šetření jsou navrhnuta doporučení pro zlepšení školní prevence. V závěru diplomové práce lze konstatovat, že jsou žáci 2. stupně základních škol v oblasti rizikového chováni sice dostatečně informováni a preventivní opatření škol jsou na přijatelné úrovni, ale i přesto některé...
Kyberšikana na školách
Kohoutková, Terezie ; Čedík, Miloslav (vedoucí práce) ; Cimrmannová, Tereza (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá zneužíváním informačních a komunikačních technologií zejména pak v kyber prostoru. V první části práce je popsána šikana, která velmi souvisí s kyberšikanou. Nejprve jsou uvedeny znaky šikany, jak lze ublížit. Důležitý je vývoj šikany ve skupině. Další část se zabývá právě zmiňovanou kyberšikanou. Příbuzné fenomény kyberšikany, jako je cyberstalking, cyber grooming, child grooming a happy slapping. Také druhy kyberšikany, kterými lze oběti ublížit. Poslední část se zabývá výzkumným šetřením, pomocí dotazníku. Který zkoumá nástrahy ICT, co mladí lidé považují právě za nástrahy, jak často tráví na počítači a zda ví co to kyberšikana znamená.
Preventivní programy kyberšikany v ČR
Herinková, Jana ; Kotrusová, Miriam (vedoucí práce) ; Vlasáková, Martina (oponent)
Předmětem zkoumání mé bakalářské práce je kyberšikana jako jedna z forem šikany, její prevence z hlediska teoretického i praktického. Práce se zaměří hlavně na to, jak je tato nová forma šikany řešena a jaké programy existují v ČR přímo na prevenci kyberšikany. Tyto programy budou evaluovány. Bakalářská práce obsáhne vymezení pojmu kyberšikana v širším měřítku - budu se nejdříve věnovat šikaně jako takové, také roli kyberprostoru v sociální interakci. Dalším teoretickým východiskem je evaluace. Poté vymezím konkrétně pojem kyberšikana jako sociální problém. Zde uvedu formy a prostředky kyberšikany, také se budu věnovat jednotlivých případům v zahraničí a v ČR. Následují výzkumy kyberšikany a legislativa upravující kybernetickou šikanu u nás a v zahraničí. Další část se bude věnovat prevenci kyberšikany v ČR - radám pro aktéry bezprostředně se potýkající s problémem prevence sociálně patologických jevů (děti, rodiče, pedagogové). Po předešlých částech bude následovat explorace celostátních preventivních programů v ČR a jejich evaluace pomocí zvolených kritérií. Kritéria určím po rozhovoru s experty na danou problematiku - s představiteli organizací na prevenci a představiteli školených aktérů.
Kybernetická šikana jako fenomén nových médií
LEPIČOVÁ, Zuzana
Diplomová práce s názvem Kybernetická šikana ve světě nových médií se zabývá jedním z možných rizik spojených s užíváním nových informačních komunikačních médií, kybernetickou šikanou. Cílem práce je zmapovat povědomí rodičů o možných formách kyberšikany a rizicích spojených s užíváním moderních informačních technologií jejich dětmi. Úvod teoretické části je věnován vysvětlení základních pojmů, jež se pojí s problematikou nových médií, jakými jsou média, nová média a kybernetický prostor. Následující část je věnována problematice kybernetické šikany a jejího porovnání s šikanou tradiční. Věnuje se formám a aktérům kybernetické šikany, její prevenci, intervenci a možným dopadům. Praktická část diplomové práce obsahuje popis použité metodiky a zkoumaného vzorku. Dále se věnuje výsledkům provedeného výzkumu a diskusi zaměřené na porovnání výsledků získaných pomocí tohoto výzkumu s názory odborníků, jež se věnují problematice kybernetické šikany. Pro verifikaci hypotéz byla využita strategie kvantitativního výzkumu při využití dotazníkového šetření s rodiči dětí a mladistvých. Terénní sběr byl uskutečněn od května do prosince roku 2014. Z výsledků vyplývá, že rodiče dětí a mladistvých mají povědomí o rizicích spojených s užíváním moderních informačních technologií. Výzkum prokázal, že rodiče znají formy kybernetické šikany a rizika s ní spojená a mají povědomí, jaké materiály zveřejňují jejich děti na sociálních sítích. Výsledky práce lze nabídnout managementu píseckých základních škol. Práci je možné využít jako informativní materiál pro rodiče dětí a mladistvých, pedagogy a výchovné poradce základních a středních škol.
Sociální sítě a sociální šikana
KUBÍČEK, Petr
V mé diplomové práci se zabývám problematikou sociálních sítí a sociální šikany na základních školách. V první části práce se zaměřuji na teoretická východiska a shrnuji názory z odborné literatury na téma šikany a kyberšikany, zatímco v druhé části analyzuji výsledky výzkumu uskutečněného pomocí anonymního dotazníku na čtyřech základních školách v Jihočeském kraji. Školy byly vybrány takto: dvě s počtem do 270 žáků v oblasti Prachatic, jedna škola v Prachaticích nad 270 žáků a jedna škola v Českých Budějovicích nad 270 žáků. Cílem dotazníkového šetření bylo shromáždění informací o míře výskytu agresivity a kyberšikany u žáků a žákyň na druhém stupni základních škol. V závěrečné části uvádím shrnutí výsledků, k nimž jsem na základě výzkumu dospěl pomocí dotazníku BPAQ (BussPerry Aggression Questionnaire and aggressive acts).

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.