Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza a porovnání školních vzdělávacích programů základních škol v České republice v závislosti na výsledcích šetření České školní inspekce
Medek, Petr ; Rusek, Martin (vedoucí práce) ; Tóthová, Martina (oponent)
V rámci této diplomové práce je zpracován výzkum zabývající se základními školami v ČR vybranými dle toho, zda byly zahrnuty v tematické zprávě České školní inspekce z roku 2023. Práce se zaměřuje na výsledky z této zprávy pro vzdělávací obor Chemie. V rámci teoretické části je zpracován postupný vývoj kurikulárních dokumentů v České republice s ohledem na aktuálně probíhající revize RVP ZV. V praktické části je zpracována analýza školních vzdělávacích programů daných škol, a to se zaměřením na rozložení počtu vyučovacích hodin ve vzdělávacím oboru Chemie v rámci vzdělávací oblasti Člověk a příroda, dále rozbor rozložení disponibilních hodin do vzdělávacích oblastí. Také je zpracována analýza množství aktivních sloves v očekávaných výstupech a to, zda mají základní školy ve svém školním vzdělávacím programu zařazeny i metody výuky. Závěrečná část mimo jiné uvádí, že nejvíce disponibilních hodin je věnováno vzdělávací oblasti Člověk a příroda (mediánem vyjádřených 6 vyučovacích hodin), že stále přetrvává výuka vzdělávacího oboru Chemie pod názvem vyučovacího předmětu chemie v osmém a devátém ročníku po dvou vyučovacích hodinách a že nejvíce vyučovacích hodin je v rámci vzdělávací oblasti Člověk a příroda věnováno zeměpisu. Zjištěný počet aktivních sloves je na mediánové hodnotě 69 při průměru 77...
Problematika LGBT v českých a zahraničních kurikulárních materiálech
Jírová, Dominika ; Dvořák, Dominik (vedoucí práce) ; Straková, Jana (oponent)
Práce je přehledem současných teoretických a kurikulárních přístupů k sexuálním minoritám v rámci vzdělávání. Zabývá analýzou kurikulárních dokumentů a teoretických východisek přístupu k (sexuálním) menšinám ve vzdělávání v České republice a relevantními dokumenty dostupnými v anglickém jazyce na téma vzdělávání ohledně leseb, gayů, bisexuálů, transexuálů a transgender osob (LGBT). Dokumenty pro analýzu byly vyhledány metodou sněhové koule. Cílem bylo zanalyzovat situaci v České republice a porovnat ji s výsledky ze zahraničí, na základě čehož bylo vytvořeno jednoduché kategorizační schéma a jsou navržena doporučení pro revizi kurikula. Výsledkem je tedy přehled materiálů a jejich obsahů v České republice a srovnání se zahraničními, anglicky psanými materiály. KLÍČOVÁ SLOVA analýza kurikula, menšiny, sexuální orientace, Česká republika
Mediální výchova ve výuce cizích jazyků v českých školách
Svítilová, Tereza ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Šťastná, Lucie (oponent)
Diplomová práce se zabývá průřezovým tématem mediální výchova (MV) a jeho zařazením do výuky cizích jazyků v českých školách. Cílem práce je zjistit, jaké je teoretické ukotvení tohoto propojení v kurikulárních dokumentech platných v ČR, tedy v RVP a ŠVP, a dále, jak toto spojení vypadá v praxi. Z toho důvodu byli osloveni učitelé základních, středních odborných škol a gymnázií, kteří se účastnili kvalitativních rozhovorů, jejichž cílem bylo zjistit jednak podvědomí učitelů o MV, jakým způsobem MV do své výuky zařazují a kterých metod k tomu využívají. Žáci těchto škol pak byli osloveni formou dotazníku, který zjišťoval, zda studenti považují MV za přínosnou, jaká média ve výuce využívají a která témata by je v souvislosti s MV zajímala. Sekundárním cílem bylo zjistit, jaké jsou zvyklosti žáků ve vztahu k cizojazyčným médiím. Z analýzy RVP vyplynulo, že školy nemají povinnost zařazovat MV do cizích jazyků, ani z hlediska Doporučených očekávaných výstupů nebyly nalezeny okruhy, které by bylo nutné zařadit do cizích jazyků. Nicméně analýzou ŠVP bylo zjištěno, že školy MV zpravidla integrují do velkého počtu předmětů, jsou jimi i cizí jazyky. O konkrétní podobě rozhoduje pedagog - bylo prokázáno, že jeho postoj vůči MV je dán zejména třemi faktory - aprobací, věkem a osobním zájmem o mediální...
Problematika LGBT v českých a zahraničních kurikulárních materiálech
Jírová, Dominika ; Dvořák, Dominik (vedoucí práce) ; Straková, Jana (oponent)
Práce je přehledem současných teoretických a kurikulárních přístupů k sexuálním minoritám v rámci vzdělávání. Zabývá analýzou kurikulárních dokumentů a teoretických východisek přístupu k (sexuálním) menšinám ve vzdělávání v České republice a relevantními dokumenty dostupnými v anglickém jazyce na téma vzdělávání ohledně leseb, gayů, bisexuálů, transexuálů a transgender osob (LGBT). Dokumenty pro analýzu byly vyhledány metodou sněhové koule. Cílem bylo zanalyzovat situaci v České republice a porovnat ji s výsledky ze zahraničí, na základě čehož bylo vytvořeno jednoduché kategorizační schéma a jsou navržena doporučení pro revizi kurikula. Výsledkem je tedy přehled materiálů a jejich obsahů v České republice a srovnání se zahraničními, anglicky psanými materiály. KLÍČOVÁ SLOVA analýza kurikula, menšiny, sexuální orientace, Česká republika

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.