Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Reflexe tvůrců a děl světové výstavy 1958 v Bruselu v československém odborném, kulturním a oborovém tisku
Švamberk, Erik ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent)
Předmětem této diplomové práce je analýza výpovědí o tvůrcích a dílech bruselské světové výstavy v roce 1958 v československém odborném, kulturním a oborovém tisku. Jako první světová výstava po druhé světové válce bylo EXPO 58 také první kulturní konfrontací nově uspořádaného světa. V turbulentním roce 1958 stojícím na samém vrcholu "atomového věku", si ale místo mocností odneslo nejvyšší soutěžní ocenění a uznání nečekaně Československo. Tento úspěch byl jedním s největších zlomů domácích kulturních dějin, a zásadně ovlivnil životní styl a estetiku následujících desetiletí. Práce se soustředí na dobová periodika, jejichž specializované zaměření informovalo odbornou veřejnost o událostech výstavy, přičemž výběr oborů periodik kopíruje oceňované části pavilonu a programu. Součástí je i historický exkurz zaměřující se na kulturně politické události v letech 1948-1958 a zasazení analyzované události do kontextu světových výstav s důrazem na 20. století. Podrobná analýza článků sleduje metodou kvalitativní obsahové analýzy v textech nejdříve formou reflexe úspěchu československé účasti. Dále stejnou metodou zkoumá přítomnost a projevy propagandy. Z promluv je konstituováno sedm kategorií, které tvoří základní strukturu obou částí výzkumu. Zároveň v obou případech také probíhá komparace mezi jednotlivými...
Vývoj role a postavení komiksového stripu v českých publicistických (kulturních) časopisech
Drahoňovská, Tereza ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Hrdina, Matouš (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou komiksového stripu v kontextu jeho tradice v České republice, a to hned v několika oblastech. Mapuje vývoj formátu a jeho výskyt v českých periodikách stejně jako postupný rozvoj použití komiksové řeči a různé pohledy na definici stripu. Hlavním cílem této práce je ale zachycení principů fungování spolupráce tvůrce komiksového stripu s redakcí kulturního časopisu, ve kterém strip vychází. Tuto oblast pokrývá vlastní výzkum, který je součástí této práce, a má za cíl popsat motivace, vnímání a postoj vůči zmíněnému formátu z pohledu autora i redakčního pracovníka. Analytická část práce využívá metody případové studie založené na strukturovaných rozhovorech s odpovědnými členy redakce příslušných kulturních časopisů a s tvůrci aktuálně vycházejících komiksových stripů. Výsledky výzkumu ve spojení s popsaným historickým kontextem a širšími souvislostmi problematiky nabízí bližší náhled do současného vnímání komiksového stripu jako formátu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.