Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Animace kostela Zvěstování Panny Marie v Ostrově nad Ohří
Šetková, Kateřina ; Tyslová, Irena (vedoucí práce) ; Kouba, Vojtěch (oponent)
Práce se věnuje animačnímu projektu kostela Zvěstování Panny Marie v Ostrově nad Ohří, který se stal společensko-kulturním střediskem v rámci celého Klášterního areálu. Teoretická část definuje teorii animace kulturního dědictví s částečným zaměřením na animaci duchovní struktury v kontextu s vnímáním a nastíněním pojmů posvátna a spirituality. Cílem práce je deskripce realizovaného animačního projektu. Tato část práce je představována analýzou duchovní podstaty animovaného objektu a zda si ji objekt v rámci animačního projektu zvládl udržet.
Od pokladů pozemských k pokladům duchovním Edukační program v předmětu Život a umění pro žáky II. stupně církevní základní školy: Gotická, renesanční a barokní architektura a umění na příkladech památek Městské památkové rezervace Tábor
PROKOPOVÁ, Monika
Diplomová práce je ve své teoretické části vedena snahou popsat teoretický základ, metodická východiska a cíle výchovně vzdělávacího procesu v předmětu Život a umění. Tento předmět má žákům II. stupně církevní základní školy předat základní kulturní přehled o středověké, renesanční a barokní architektuře a umění. Práce definuje pojmy animace, kulturní animace a enkulturace, zážitkové pedagogiky, tvořivého vyučování a artefiletiky a nastiňuje možnosti jejich využití ve vzdělávacím procesu. Práce se rovněž zabývá teorií percepce umění a její návazností na pedagogickou praxi. Zmiňuje termín genius loci jako jeden z elementů poznávání architektonického objektu a místa, kde se nachází. V praktické části diplomová práce představuje jednotlivé architektonické objekty na území Městské památkové rezervace Tábor a v blízkém okolí. Uvádí kulturní, historické, vlastivědné a teologické souvislosti epoch a míst, které jsou předmětem edukačního programu. V návaznosti na ně představuje příklady didaktických metod, využitelných ve výuce v předmětu Život a umění.
Možnosti animace sakrálních památek na příkladu poutního kostela ve Skokách
Turková, Kateřina ; Kouba, Vojtěch (vedoucí práce) ; Šrámková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se věnuje možnostem animace nevyužívaných sakrálních památek, zejména kostelů. Teoretická část hledá příčiny současného neutěšeného stavu těchto staveb, které ztratily svou pravidelnou bohoslužebnou funkci. Snaží se zhodnotit postavení náboženství a sakrality v současné české společnosti. Dále se práce věnuje pojmu animace a jeho aplikaci na specifický případ posvátného prostoru kostela. V praktické části práce je kladen důraz na karlovarský region, ve kterém se především z důvodu přerušení kontinuity společnosti v důsledku poválečného odsunu německých obyvatel nachází početná skupina opuštěných chátrajících kostelů. Jako konkrétní příklad úspěšné animace je v závěru práce podrobně popsán kostel Navštívení Panny Marie ve Skokách u Žlutic a aktivity směřující k jeho oživení, které iniciují členové spolku Pod střechou.
Reflexe krize autority z hlediska filosofie výchovy
VAŇKOVÁ, Karolína
Práce se zabývá analýzou krize autority ve výchově. První část práce se zabývá rozborem současné koncepce autority (definování jejich dimenzí: legitimita, moc, byrokracie, charizma, poslušnost k autoritám a autoritářství) a definováním krize autority ve společnosti. Druhá část práce zhodnocuje tyto poznatky, definuje krizi autority ve výchově, nabízí plán řešení této krize, hledá kořeny této krize v tradiční škole, upozorňuje na roli alternativních koncepcí výchovy v krizi autority. Poslední část práce se věnuje definování animace jako třetí dimenze výchovy (po formaci a edukaci) a definování možnému přínosu animace v otázce krize autority.
"Animation" as a Term - Comparison of contemporary understanding of animation in the Czech Republic, Slovakia and abroad
DUDOVÁ, Anna
Animácia ako pojem sa posledné roky často objavuje v našom voľnočasovom pedagogickom prostredí. Animácia je len charakterizovaná ako nedirektívna metóda, ale v žiadnej českej či slovenskej publikácií nenájdeme komplexne utriedení jej zrod vývoj a uplatnenie. Animácia je v Českej republike a na Slovensku je chápaná jednoliato, bez vymedzenia a vychádzania s niektorého z aktuálnych smerov animácie. Prevzatie animácie teda prináša nejasnosti v jej definovaní a jej používaniu v praxi. Cieľom práce je ujasnenie pojmu animácie vo voľnom čase. Bakalárska práca sa zaoberá interpretáciou pojmu animácia. Animáciu ako pojem sprístupňuje z pohľadu etymologického, historického a geografického. Vyznám a použitie tohto pojmu v rámci pedagogiky sa chápe v rôznych krajinách rôzne. Ide teda o akési objasnenie animácie zameranej na zapojenie jedinca do spoločenského a kultúrneho života, a kultúrneho života i animáciu zameranú na zvnútornenie hodnôt a voľnočasovú animáciu v komerčnej oblasti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.