Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Implementace průřezových témat do kurikula a výuky
Václavík, Marek ; Prokop, Jiří (vedoucí práce) ; Duschinská, Karolina (oponent) ; Kostrub, Dušan (oponent)
Ústředním tématem této práce jsou průřezová témata. Autor je analyzuje z různých stran, ale v souvislostech kurikula. Cílem prvé části je podat ucelený obraz o průřezových tématech. Proto tato část zahrnuje několik analýz. Nedílnou součástí jsou kritické komentáře a zkušenosti autora. V závěru této části si autor dovoluje nabídnout revizi průřezových témat ve vzdělávacím programu. Výzkumná část práce odpovídá na stěžejní otázku "Jakým způsobem jsou uchopována a implementována průřezová témata do školního kurikula, výuky a života školy?" Dále si zvláště všímá překážek, které učitelé v praxi mají při jejich implementaci. Stěžejní výzkumnou metodou této kvalitativní studie je intrinsitní případová studie. Autor zde podrobně líčí získané poznatky tříletého sběru dat a zkušeností formou příběhu. V závěru studie jsou shrnuty nejvýznamnější poznatky. KLÍČOVÁ SLOVA: průřezová témata, kurikulum, případová studie, analýza vzdělávacích programů, kritická reflexe
Možnosti volnočasových aktivit při práci s průřezovými tématy na 1. stupni ZŠ
HEJCMANOVÁ, Radka
Diplomová práce se zabývá možnostmi volnočasových aktivit při práci s průřezovými tématy na 1. stupni základní školy. Cílem práce je zachycení zkušeností učitelů při začleňování průřezových témat a vytvoření pětidenního programu. Teoretická část práce vymezuje na základě odborné literatury pojem rámcový vzdělávací program a průřezová témata a charakterizuje volnočasové aktivity. Nastiňuje postupy, kterými jsou průřezová témata začleňována do školních vzdělávacích programů. Naznačuje vazby mezi průřezovými tématy a volnočasovými aktivitami, především s důrazem na možnosti, které volnočasové aktivity nabízejí při naplňování obsahu jednotlivých průřezových témat ve výuce. V praktické části je pomocí dotazníkové metody zmapována situace se začleňováním průřezových témat na základních školách. Těžištěm diplomové práce je příprava pětidenního programu volnočasových aktivit se zaměřením na Multikulturní výchovu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.