Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Ještě jednou k Voltairovu „dílu“ v Čechách anebo proč jeho četbu Dobrovský odložil
Madl, Claire
Definice díla jako události je trefná pro charakterizaci Voltairových spisů. Zaznamenáváme totiž nejen jejich dopad na historický děj, ale Voltaira samotného považujeme také za jednoho z první intelektuálů, kteří vystoupili na veřejnost, aby „stav věcí“ změnili. Tato aktuálnost jeho díla je však jistě na obtíž při zkoumání jeho recepce v českých zemích v generacích jemu současných, tj. u aktérů „českého osvícenství“ a prvního obrození. Zevrubnější analýza této otázky (Minář, Kopal, Vodička 1964) nejen pozorovala oblibu k Voltairovu divadelnímu dílu a náznaky „voltairiánství“, coby kritický ba ironický projev vůči mnišství, pověrčivosti, klerikalismu a fatalismu, zároveň však také konstatovala, že se místní autoři k Voltairovi hlásili jen proto, aby explicitně zavrhli figuru, jež ztělesňovala theismus a svobodomyšlenkářství. Zvlášť enigmatické se jeví víckrát komentované váhání Dobrovského před četbou Voltairova díla.Díky dnes již dostupnějším poznatkům o dovozu knih do českých zemí a na základě dvou koncepčních přístupů se pokusíme přispět k této diskusi a posléze k definici díla a jeho působení ve společnosti. Vezmeme jednak v potaz materiální povahu díla, jehož rozšíření záleží na jeho fyzické vlastnosti. V případě Voltairově se jeví pro české země zásadní jazyk rozšíření jeho spisů a povaha knižního trhu druhé poloviny 18. století. Na úhel nahlížení na Voltairovo dílo dále velice působil sociální kontext rozšíření jeho renomé. Konečně cenzurní praxe byla nevyhnutelnou, avšak nejednoznačnou překážkou. Tímto přístupem lze situovat momenty recepce díla v časovosti jeho nikdy nedokončené konstrukce, kterou po Pierre-Michel Mengerovi pojmeme jako proces jeho „řídnutí, upevňování a vzrůstu“.
Příprava volnočasového programu v reflexi jeho autorů
KAVLÍKOVÁ, Andrea
Práce vychází z písemných reflexí autorů volnočasového programu. Cílem práce je představit proces tvorby volnočasového programu z hlediska autentického zachycení reálné tvorby. Tato vlastní reflektovaná zkušenost je následně propojována a diskuto-vána v souvislostech s dopo?ručeními, která jsou uvedena v teorii. Teoretická část práce se zabývá teorií vzniku volnočaso?vého programu z pohledu marketingu, teorií autorské tvorby a tvo?řivosti a teorií reflexe jako výzkumné metody. Praktická část obsahuje popis případové studie vzniku volno?časového programu Poznávání města jinak. Dále obsahuje diskuzi a propojení reflexe reálné praxe s normativní teorií tvorby volnočasových programů z hlediska marketingu, teorií autorské tvorby a tvořivosti a s teorií metody reflexe.
Životní situace v literatuře. Pracovní listy pro devátý ročník základních škol
Kočová, Veronika ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Zimová, Lucie (oponent)
Diplomová práce se zabývá jedním z možných uchopení výuky literatury v devátém ročníku základní školy. Hlavní myšlenkou je postavit výuku literatury na pracovních listech, které se vztahují k úryvkům ze čtyř vybraných knih. Dané knihy mají společné téma - životní situace, které mohou být aktuální právě pro žáky devátého ročníku. Toto téma bylo zvoleno z toho důvodu, že autora diplomové práce pociťovala stupňující se vzdálenost žáků od literárního světa, hledala tedy způsob, jak literaturu žákům opět přiblížit a učinit potřebnou. Cílem je ukázat žákům za pomoci rozmanitých otázek a úkolů aktuálnost a užitečnost literatury, přesvědčit žáky o tom, že čtení knih může být zábavné a poučné zároveň. Specifikem diplomové práce je skutečnost, že výuka s pracovními listy byla uskutečněna v konkrétní deváté třídě základní školy v Praze, kde autorka diplomové práce vyučuje český jazyk a literaturu. Hlavní část diplomové práce tak tvoří podrobné reflexe vyučování, ve kterém byly pracovní listy řešeny. Na základě praktického využití pracovních listů byl učiněn závěr, že tato cesta ve výuce literatury je rozhodně funkční. Žáci reagovali na tento typ výuky velmi příznivě, na základě úryvků byli schopni řešit jak úkoly literární, tak úkoly, které přesahovaly daný text přímo k úvahám o vybraných životních situacích z...
Využití artefiletiky v partnerské komunikaci
Sládková, Zuzana ; Čedík, Miloslav (vedoucí práce) ; Zelinková, Olga (oponent)
Diplomové práci se zabývá artefiletikou se zaměřením na proces komunikace mezi partnery. Artefiletika představuje rozvíjející se disciplínu s celkem stabilním teoretickým zázemím. Avšak problematikou partnerské komunikace s využitím právě artefiletiky se doposud nikdo nezabýval. Prozkoumání této oblasti pokládám za potřebné, neboť partnerské vztahy jsou základem pro budoucí stabilní rodinný systém a jsou také vzorem pro děti - naší budoucí generaci. Za jeden z nejzákladnějších nástrojů pro spokojený vztah považuji právě komunikaci. Cílem této práce je prozkoumat a zanalyzovat procesy podporující komunikaci. Výzkum také ověřuje hypotézu, že artefiletiku lze uplatnit v práci s partnerskými dvojicemi k posilnění vzájemné komunikace. Cílovou skupinou jsou sezdané dvojice s dětmi. Pro splnění cíle je vypracován podrobný projekt, který byl realizován jako kvalitativní výzkum ve formě dvou případových studií. Data jsou získávána pomocí pozorování, rozhovorů a (sebe) reflexe, a jsou následně podrobena analýze. Výsledky jsou ověřené dotazníkem zjišťujícím subjektivní hlediska samotných partnerů. Základní kámen práce tvoří teoretická část, v níž jsou vysvětleny pojmy a procesy artefiletiky i komunikace. Teoretická část se soustřeďuje zvláště na pojmy, které souvisí přímo s praktickou částí (výzkumem). Dále je...
Specifika managementu kreativních pracovníků: Případová studie animačního studia Wil Film
Janouchová, Veronika ; Hanzlík, Jan (vedoucí práce) ; Kubaš, Mario (oponent)
Cílem této diplomové práce bylo skrze tématickou analýzu prozkoumat, jaké faktory mají vliv na management kreativních pracovníků a jaký je v důsledku jejich dopad na řízení kreativní firmy - CGI studia Wil Film. Závěrem je zjištění, že hlavními faktory ovlivňující management kreativních pracovníků ve studiu Wil Film jsou především: rapidní růst firmy a transformace na více permanentní formu, vliv neformální organizací a sama podstata kreativní práce. Tyto negativně ovlivňují kreativní lidské zdroje, a proto byla ve studiu Wil Film vytvořena pozice HR manažera, který je zodpovědný za vykonávání praktik redukujících tyto negativní efekty. Jsou jimi především trénink, osobní a profesionální rozvoj a retenční praktiky. Všechny tyto praktiky působí pozitivně a napomáhají prosperitě studia Wil Film, navzdory odborné literatuře, která říká, že tyto aktivity nemají v kreativních průmyslech smysl
Životní situace v literatuře. Pracovní listy pro devátý ročník základních škol
Kočová, Veronika ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Zimová, Lucie (oponent)
Diplomová práce se zabývá jedním z možných uchopení výuky literatury v devátém ročníku základní školy. Hlavní myšlenkou je postavit výuku literatury na pracovních listech, které se vztahují k úryvkům ze čtyř vybraných knih. Dané knihy mají společné téma - životní situace, které mohou být aktuální právě pro žáky devátého ročníku. Toto téma bylo zvoleno z toho důvodu, že autora diplomové práce pociťovala stupňující se vzdálenost žáků od literárního světa, hledala tedy způsob, jak literaturu žákům opět přiblížit a učinit potřebnou. Cílem je ukázat žákům za pomoci rozmanitých otázek a úkolů aktuálnost a užitečnost literatury, přesvědčit žáky o tom, že čtení knih může být zábavné a poučné zároveň. Specifikem diplomové práce je skutečnost, že výuka s pracovními listy byla uskutečněna v konkrétní deváté třídě základní školy v Praze, kde autorka diplomové práce vyučuje český jazyk a literaturu. Hlavní část diplomové práce tak tvoří podrobné reflexe vyučování, ve kterém byly pracovní listy řešeny. Na základě praktického využití pracovních listů byl učiněn závěr, že tato cesta ve výuce literatury je rozhodně funkční. Žáci reagovali na tento typ výuky velmi příznivě, na základě úryvků byli schopni řešit jak úkoly literární, tak úkoly, které přesahovaly daný text přímo k úvahám o vybraných životních situacích z...
Využití artefiletiky v partnerské komunikaci
Sládková, Zuzana ; Čedík, Miloslav (vedoucí práce) ; Zelinková, Olga (oponent)
Diplomové práci se zabývá artefiletikou se zaměřením na proces komunikace mezi partnery. Artefiletika představuje rozvíjející se disciplínu s celkem stabilním teoretickým zázemím. Avšak problematikou partnerské komunikace s využitím právě artefiletiky se doposud nikdo nezabýval. Prozkoumání této oblasti pokládám za potřebné, neboť partnerské vztahy jsou základem pro budoucí stabilní rodinný systém a jsou také vzorem pro děti - naší budoucí generaci. Za jeden z nejzákladnějších nástrojů pro spokojený vztah považuji právě komunikaci. Cílem této práce je prozkoumat a zanalyzovat procesy podporující komunikaci. Výzkum také ověřuje hypotézu, že artefiletiku lze uplatnit v práci s partnerskými dvojicemi k posilnění vzájemné komunikace. Cílovou skupinou jsou sezdané dvojice s dětmi. Pro splnění cíle je vypracován podrobný projekt, který byl realizován jako kvalitativní výzkum ve formě dvou případových studií. Data jsou získávána pomocí pozorování, rozhovorů a (sebe) reflexe, a jsou následně podrobena analýze. Výsledky jsou ověřené dotazníkem zjišťujícím subjektivní hlediska samotných partnerů. Základní kámen práce tvoří teoretická část, v níž jsou vysvětleny pojmy a procesy artefiletiky i komunikace. Teoretická část se soustřeďuje zvláště na pojmy, které souvisí přímo s praktickou částí (výzkumem). Dále je...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.