Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Setkávání s řemesly a lidovými tradicemi v mateřské škole
NOVÁKOVÁ, Hana
Bakalářská práce se zabývá problematikou praktického využití projektové výuky v předškolním vzdělávání. V souladu s cíli této bakalářské práce je v teoretické části popsána aktuální politika ČR v oblasti předškolního vzdělávání a směry jejího rozvoje definované v rámci Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030+. Navazuje popis problematiky vytvářených kurikulárních dokumentů a vlastní projektové výuky, konkrétně její historie, východisek, základních principů a metodik zpracování. V rámci praktické části práce byl vytvořen a následně realizován edukační program zaměřený na problematiku tradičních lidových činností a řemesel. Program a zejména jeho jednotlivé projekty jsou v praktické části práce podrobně popsány, je zde zpracováno i komplexní hodnocení úspěšnosti jejich realizace v rámci výuky.
Seznámení předškolních dětí s řemeslnými činnostmi v rámci spolupráce školy a rodičů.
Mertová, Edita ; Hanyš Holemá, Irena (vedoucí práce) ; Koťátková, Soňa (oponent)
Tématem této bakalářské práce je dokumentace problematiky seznamování dětí s řemeslnými činnostmi v předškolním vzdělávání. Hlavním zkoumaným jevem bude kvalita spolupráce mezi rodiči a pedagogy, vnímání rizik při seznamování dětí s řemeslnými činnostmi při předškolním vzdělávání v mateřských školách na území Říčanska. Práce je rozdělená na dvě hlavní části - část teoretickou a část praktickou. Teoretická část se věnuje vědeckým poznatkům, pojmu řemeslné činnosti, řemeslným činnostem jako takovým, a jejich zařazení do předškolního vzdělávání. Zde je přiblížen historický a geografický kontext, popsány klíčové pojmy a hlavní prvky potenciální integrace řemeslných činností do předškolního vzdělávání. Pozornost je věnována vlivu řemeslných činností na vývoj dítěte a na vztahy mezi účastníky výchovně-vzdělávacího procesu dítěte předškolního věku. Rovněž jsou zde objasněny vztahy mezi mateřskou školou a rodiči, postavení rodiče ve spojení s tímto pedagogickým směrem a způsob jeho zapojování do chodu instituce. Praktická část bakalářské práce je věnována převážně dotazníkovému šetření za účelem naplnění dvou cílů. Zmapovat implementaci poznatků z kurzu Učíme řemesla na Říčansku a hodnocení bezpečnostního rizika při práci dětí předškolního věku. Cíle výzkumu mají význam/hodnotu jednak pro mou dosavadní...
Využití kreativních technik v ergoterapii
Fürstenzellerová, Anna Kristina ; Sýkorová, Jitka (vedoucí práce) ; Rodová, Zuzana (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Anna Kristina Fürstenzellerová Vedoucí práce: Mgr. Bc. Jitka Sýkorová Název bakalářské práce: Využití kreativních technik v ergoterapii Abstrakt bakalářské práce: Bakalářská práce se zabývá problematikou užívání kreativních technik v ergoterapii. Kreativní techniky jsou s ergoterapií spojeny již od vzniku profese. Umělecké a řemeslné činnosti byly jedny z prvních smysluplných činností, které terapeuti ve své práci využívali. Jednalo se také o první aktivity, u kterých ergoterapeuti začali využívat odbornou analýzu činnosti. S vývojem profese a společnosti se však postavení kreativních technik v ergoterapii proměnilo. Dnes je zařazování tvořivých činností do terapie tématem, které ergoterapeuty rozděluje. Někteří vnímají kreativní techniky pouze jako historickou součást profese a jako zastaralé a přežité je ve své práci odmítají. Druzí v nich vidí potenciál a hledají způsoby, jak je smysluplně začlenit do rehabilitačního plánu svých pacientů. Bakalářská práce poskytuje pohled na kreativní techniky jako na terapeutický prostředek. Všímá si zapojení těchto činností v oboru v minulosti, snaží se popsat současnou situaci a pojmenovat problémy, které ergoterapeuti při zařazování těchto činností do terapie vnímají. Cílem práce bylo popsat prevalenci kreativních technik a...
Seznámení předškolních dětí s řemeslnými činnostmi v rámci spolupráce školy a rodičů
Mertová, Edita ; Hanyš Holemá, Irena (vedoucí práce) ; Koťátková, Soňa (oponent)
Cílem této bakalářské práce je zdokumentovat problematiku týkající se seznámení dětí s řemeslnými činnostmi v předškolním vzdělávání, a to z pohledu spolupráce rodičů a pedagogů mateřských škol na území Říčanska. Práce je rozdělená na dvě hlavní části. Část teoretickou a část praktickou. Teoretická část pojednává o aktuálních vědeckých poznatcích, věnuje se řemeslným činnostem jako takovým a jejich zařazení do předškolního vzdělávání. Zde je přiblížen historický a geografický kontext, popsány klíčové pojmy a hlavní prvky potenciální integrace řemeslných činností do předškolního vzdělávání. Zvláštní pozornost je věnována vlivu řemeslných činností na vývoj dítěte a pohledu na vztahy mezi účastníky výchovně-vzdělávacího procesu dítěte předškolního věku. Rovněž jsou zde objasněny vztahy mezi mateřskou školou a rodiči, postavení rodiče ve spojení s tímto pedagogickým směrem a způsob jeho zapojován do chodu instituce. Praktická část bakalářské práce je věnována převážně dotazníkovému šetření za účelem ověření hypotéz, které vycházejí jednak z mé dosavadní praxe učitelky v MŠ, jednak z mého zájmu o provozování řemeslných činností v předškolním vzdělávání. Tento byl podpořen mou účastí v Projektu Učíme řemesla. Nabyté poznatky z tohoto projektu jsou využity v praktické části a díky cenným kontaktům od...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.