Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Význam udržitelnosti v oděvním průmyslu
Kavulová, Aneta
KAVULOVÁ, A. Význam udržitelnosti v oděvním průmyslu. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. Bakalářská práce se zabývá významem udržitelnosti v oděvním průmyslu z pohle-du firem a spotřebitelů. Problematika oděvního průmyslu představuje stále aktu-ální téma naší společnosti, je zapotřebí hledat udržitelnější principy a postupy, dále také inovace, které mohou pomoci k řešení těchto problémů. Cílem bakalář-ské práce je formulovat marketingová doporučení pro nově začínající firmy na tr-hu s udržitelnou módou. K naplnění cíle byl proveden kvalitativní výzkum formou polostrukturovaných rozhovorů (n = 8 pro firmy, n = 13 pro spotřebitele), využita byla i dostupná sekundární data. Získaná data byla vyhodnocena pomocí obsahové analýzy a byly vyvozeny závěry. Mezi hlavní doporučení patří, aby se firmy věnova-ly vzdělávání svých zákazníků, neboť nedostatek informací má významný negativ-ní dopad na chování spotřebitelů.
Corporate responsibility and human rights: A way forward for climate litigation?
Chytil, David ; Žákovská, Karolina (vedoucí práce) ; Sobotka, Michal (oponent)
Předmětem této diplomové práce je odpovědnost největších soukromých emitentů skleníkových plynů, především fosilních korporací (tzv. "carbon majors"), a zejména její vztah k lidským právům. Strategické klimatické žaloby jsou na vzestupu a soukromí znečišťovatelé jsou stále častěji jejich terčem. Zatímco lidská práva jsou široce využívána v klimatických žalobách proti vládám a státním orgánům, jejich role v současných a potenciálních klimatických soudních sporech zaměřených na soukromé subjekty zůstává nejistá. Cílem této práce je osvětlit toto téma analyzováním potenciálních zdrojů odpovědnosti podniků v oblasti klimatu a nedávné judikatury. Nejprve je představen vliv korporací na klimatický systém (jejich "podíl" na emisích skleníkových plynů) v kontrastu s jejich okrajovou rolí v mezinárodní správě ("global governance") a právu v oblasti klimatu. Změna klimatu jako otázka lidských práv je stručně zkoumána v druhé části, která se zaměřuje na porušování lidských práv ze strany korporací využívajících fosilní paliva, včetně "případových studií" lidskoprávních dopadů korporací Shell, Total a Texaco/Chevron v zemích globálního Jihu. Třetí část se zabývá různými zdroji potenciální odpovědnosti korporací v souvislosti se změnou klimatu a úlohou, kterou by mohla hrát lidská práva. Koncepty "společenské...
Aplikace CSR aktivit ve vybrané společnosti
HALMLOVÁ, Karolína
Cílem této diplomové práce je vymezit základní oblasti společenské odpovědnosti firem z teoretického pohledu. Následným cílem práce je zhodnocení stavu společenské odpovědnosti ve vybrané společnosti a aplikování jednotlivých principů v podnikové praxi. Součástí zhodnocení je provedení individuálních rozhovorů pro doplnění dříve zjištěných teoretických znalostí, za účelem zodpovězení komplexního vnímání společenské odpovědnosti ve firmě a vliv CSR aktivit na strategie vybrané společnosti.
Jak se byznys zelená: kritická diskurzivní analýza korporátní zelené zodpovědnosti
Tušková, Kateřina ; Švantner, Martin (vedoucí práce) ; Kobes, Tomáš (oponent)
Diplomová práce představuje analýzu části veřejné korporátní komunikace, v níž nadnárodní společnosti pozitivně prezentují svou značku, technologie, činnost a především své hodnoty ve vztahu k otázkám ochrany životního prostředí. Tvrzení, že ochrana životního prostředí se za posledních několik desetiletí stala jednou z nejnaléhavějších součástí světové agendy, dnes už jen stěží vzbudí mnoho pochyb. V této práci přitom nezáleží na tom, zda ekologická katastrofa reálně hrozí nebo nehrozí, ani zda zúčastnění aktéři skutečně přijímají deklarované kroky vedoucí ke zlepšení životního prostředí. Důležitá je zde především skutečnost, že se o životním prostředí tolik mluví. V kontextu hrozby globální ekologické katastrofy jsou firmy na jednu stranu tlačeny k zelené zodpovědnosti, na druhou stranu si v rámci budování zelené image aktivně přisvojují některé aspekty zeleného diskurzu a formulují tak vlastní pojmenování environmentálních problémů i možných způsobů jejich řešení. Tato práce se formou kritické diskurzivní analýzy pokouší poodkrýt způsob utváření tohoto diskurzu korporátní zelené zodpovědnosti s cílem odpovědět na otázky týkající se volby diskurzivních strategií a jazykových prostředků, omezujících a vymezujících faktorů, korporátní identity, argumentační struktury a nakonec role, jakou toto vše může hrát...
Alternative theories of the firm
Pipíšková Slamková, Mária ; Soukupová, Jana (vedoucí práce) ; Džbánková, Zuzana (oponent)
Táto diplomová práca sa zaoberá problematikou alternatívnych teórií firmy vo vzťahu k ich neoklasickej predlohe. Venuje sa pohľadu na maximalizáciu zisku ako na tradičný cieľ firmy a na rôzne alternatívy tohoto cieľa -- od dosahovania postačujúcej výšky zisku, cez maximalizáciu ďalších ekonomických ukazovateľov firmy až po poslanie firmy prispievať širšej spoločnosti zo svojich ziskov nad rámec svojich primárnych funkcií. Práca sleduje funkcie zisku naprieč jednotlivými teóriami a poskytuje detailný prehľad vybraných modelov manažérskych a behavioristických alternatívnych teórií. Na tieto nadväzuje kapitolou o spoločenskej zodpovednosti firiem. Jej umiestneniu medzi alternatívne teórie firmy predchádza prehľad o odbornej literatúre a o podmienkach, ktoré súčasnú podobu a ponímanie o CSR podmienili. Záver práce sa sústredí na spoločnosť Johnson & Johnson a jej prostredie, z ktorého a v ktorom uplatňuje spoločenskú zodpovednosť.
Postoje spotřebitelů k problematice udržitelné spotřeby
DALÍKOVÁ, Pavlína
Udržitelná spotřeba, uspokojující jak potřeby současných, tak i budoucích generací, je od roku 1992 takřka všedním pojmem, avšak nakolik se její principy staly součástí našeho životního stylu, zůstává otázkou. V této diplomové práci se zabývám právě touto problematikou. Chování spotřebitelů ovlivňuje celá řada vnějších i vnitřních faktorů, jedním z významných jsou obchodníci resp. jejich praktiky ovlivňující naše spotřební chování. Analyzovaná společnost Tesco Stores ČR, a. s. jde příkladem v souvislosti s udržitelným rozvojem (spotřebou). Jako další posun společnosti v tomto směru v závěru práce navrhuji strategii rozšiřující zavedení věrnostního systému Tesco Clubcard o tzv. zelené body. Ta na jedné straně odměnami podpoří udržitelnou spotřebu zákazníků a zároveň dojde k podpoře dobré image společnosti, rozšíření zákaznické základny i zvýšení tržeb z této kategorie.
Marketingová strategie firmy Siemens s.r.o.
Kubová, Věra ; Halík, Jaroslav (vedoucí práce)
První kapitola se věnuje obecným charakteristikám mateřské společnosti Siemens AG. Druhá kapitola potom přibližuje vznik a charakteristiku společnosti Siemens s.r.o. v České republice. Třetí kapitola popisuje komunikaci české společnosti v závislosti na té mateřské, a to především těm aspektům, které jsou pro ni závazné v závislosti na mateřské společnosti. Čtvrtá kapitola se zabývá problematikou Corporate Responsibility a součástí obsáhlé čtvrté kapitoly je politika životního prostředí. V poslední páté kapitole je zobrazeno portfolio významnosti, které ilustruje priority managementu společnosti a investorů v oblasti Corporate Responsibility.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.