Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kontroverzní témata ve výuce občanského a společenskovědního základu
MÁCOVÁ, Klára
Cílem diplomové práce bylo popsat současná kontroverzní témata v rámci sexuální výchovy, která částečně spadá do vzdělávací oblasti Člověk a společnost definované rámcovým vzdělávacím programem (RVP). U jednoho vybraného tématu (pornografie) byl zpracován vlastní návrh výuky.
Multiparadigmatická výuka společenských věd na střední škole
Charvát, Štěpán ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Zicha, Zbyněk (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl představit specifický typ výuky společenských věd na střední škole, a to typ multiparadigmatický. Jedná se o takovou výuku, jež v souladu s multiparadigmatickým charakterem společenských věd akcentuje pluralitu přístupů k danému společenskovědnímu tématu a neindoktrinuje žáka jedním specifickým přístupem čili paradigmatem. Teoretická část diplomové práce popisuje koncept vědeckých paradigmat, a to především na základě závěrů filozofa T. S. Kuhna, jenž se tímto tématem zabývá v přírodovědném kontextu. Dále je vysvětleno, proč je možno koncept paradigmat vztáhnout i na vědy společenské a jaký je mezi těmito dvěma oblastmi věd rozdíl. Multiparadigmatický charakter společenských věd je pak aplikován na jejich didaktiku, kde jsou problematizovány vybrané metodické aspekty multiparadigmatické výuky, jakými jsou výběr paradigmat, práce s nimi a postoj učitele. Tato část diplomové práce rovněž ilustruje koncepty monoparadigmatismu a multiparadigmatismu na komparaci dvou didaktických příruček a dvou kurikulárních dokumentů z různých prostředí. Dále jsou též popsány důvody zavedení multiparadigmatické výuky, jakožto i její podmínky a meze. Na teoretickou část diplomové práce navazuje část praktická, která demonstruje koncept multiparadigmatické výuky na konkrétních...
Tabuizovaná a kontroverzní téma očima učitelek mateřských škol
DIRBÁKOVÁ, Hana
Kontroverzní a tabuizovaná témata jsou vždy aktuálním a citlivým fenoménem ve společnosti a zejména v oblasti výchovy se s nimi vyrovnáváme obtížně. Práce se zaměřuje konkrétně na témata smrti, homosexuality, zdravotního postižení a etnických odlišností. Zjišťuje, jakým způsobem učitelky mateřských škol tato témata vnímají, v jaké podobě se s těmito tématy v mateřské škole setkávají, jak s nimi pracují a zprostředkovávají je dětem. Teoretická část identifikuje základní oblasti tématu a definuje základní pojmy. Praktická části práce využívá kvalitativní výzkumný přístup v podobě dotazování: rozhovory byly vedeny s jedenácti účastnicemi a získaná data byla zpracována pomocí program Atlas.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.