Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Chování spotřebitelů na trhu s alkoholickými nápoji
Novák, Jan
Diplomová práce je zaměřena na spotřební chování na trhu s alkoholickými ná-poji v České republice. Cílem je identifikace klíčových faktorů, které ovlivňují spo-třebitele ke konzumaci alkoholu. Za pomocí sekundárních dat byl analyzován trh s alkoholickými nápoji se zaměřením na průměrnou spotřebu alkoholu a jednotli-vých druhů alkoholických nápojů. Zároveň bylo doplněno o dotazníkové šetření re-spondentů a výsledkem práce bylo zjištění rozdílnosti důvodů, které je vedou ke spotřebě alkoholických nápojů, včetně vlivu kulturních, rodinných a ekonomických faktorů. Vlastní práce zahrnuje segmentaci respondentů za pomocí shlukové ana-lýzy a jejich rozdělení do pěti shluků dle odlišnosti spotřebního chování, zároveň je doplněna o doporučení s cílem snížení spotřeby alkoholu v České republice.
Slevové akce a jejich vliv na chování spotřebitelů při nákupu potravin v kontextu plýtvání potravinami
Brodský, Marek
BRODSKÝ, M. Slevové akce a jejich vliv na chování spotřebitelů při nákupu potra-vin v kontextu plýtvání potravinami. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzi-ta v Brně, 2023. Diplomová práce se zabývá slevovými akcemi a jejich vlivu na chování spo-třebitelů při nákupu potravin v kontextu plýtvání potravin. Cílem práce je identifi-kovat faktory ovlivňující nákupní chování spotřebitelů před, při a po nákupu po-travin. Dále na základě výsledků z výzkumu navrhnout možná doporučení pro prodejce potravin. Primární data jsou získána z dotazníkového šetření (n = 238) a hloubkových rozhovorů se zástupci domácností (n = 11). V rámci práce jsou vypočteny základní statistické ukazatele a ověřeny hypotézy. Slevové akce využívá při svém nákupu 89,8 % spotřebitelů a dokonce 57,8 % spotřebitelů odkládá z důvodu očekáváné slevové akce svůj nákup.
Mapování kulturních preferencí obyvatel města Klatovy
Tomanová, Jaroslava ; Tyslová, Irena (vedoucí práce) ; Kouba, Vojtěch (oponent)
Zkoumání motivace, hodnot a dalších faktorů, které ovlivňují preference a spotřební chování v kulturním sektoru, je dnes běžnou praxí ve vyspělých zemích. Tato bakalářská práce se věnuje představení několika způsobů, jakými byl výzkum prováděn v různých zemích a v praktické části navrhuje způsob, jakým by mohl být výzkum proveden v konkrétních podmínkách na území obce s rozšířenou působností Klatovy. Statistické techniky, které dovedou měřit významnost faktorů ovlivňujících spotřební chování v kultuře, v sobě skrývají velký potenciál, jenž může přispět nejen samotným kulturním organizacím k efektivnějším manažerským a strategickým rozhodnutím, ale i k transparentnějšímu přerozdělování veřejných zdrojů v tomto sektoru.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.