Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sociální dovednosti adolescentů se zrakovým postižením a jejich vliv na socializační proces
HAVELKOVÁ, Petra
Cílem bakalářské práce bylo představit téma sociálních dovedností a jejich významu pro socializační proces na podkladě teoretických zdrojů. Na bázi teoretických východisek byla provedena komparativní studie se zaměřením na srovnání úrovně sociálních kompetencí, především v oblasti komunikačních schopností, osob s vrozeným a získaným postižením zraku a zhodnocení uvedeného v souvislostech socializačního procesu. Pro naplnění výše formulovaného cíle byla využita kvalitativní strategie, zpracovaná v designu narativní biografie. Data do výzkumu byla sebrána technikou opakovaného hloubkového rozhovoru a analýzou dat z webových stránek organizací poskytujících sociální rehabilitaci osobám se zrakovým postižením. Výzkumný vzorek byl zvolen záměrným výběrem v souladu se stanoveným cílem. Bakalářská práce se zabývá specifiky vrozeného a získaného zrakového postižení a kompenzačními postupy zrakového postižení. Jsou zde popsány specifika komunikace osob se zrakovým postižením. Nevidomí s vrozeným zrakovým postižením mohou mít horší úroveň sociálního porozumění. Nemají potřebné zkušenosti v oblasti nonverbální komunikace a nedostatek porozumění ovlivňuje užívání některých slovních spojení a obratů. Na rozdíl od osob se získaným zrakovým postižením, které mají určité návyky a zkušenosti z doby před postižením, je u jedinců s vrozeným zrakovým postižením patrná ztuhlost mimických svalů, méně výrazné pantomimické projevy, neschopnost navázat oční kontakt a mimovolní pohyby očí i těla, což může vést ke špatnému pochopení komunikace ze strany vidomého. Přestože je v ČR vybudována síť zařízení poskytujících sociální rehabilitaci, kurzy nonverbální komunikace pro osoby se zrakovým postižením nabízí jen jediná organizace, Rozhledna. Tato práce může sloužit jako předvýzkum pro další výzkumné šetření v dané oblasti.
Porovnání úrovně čichového vnímání u osob s vrozeným či získaným těžkým zrakovým postižením
Kopsová, Tereza ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky, DIPLOMOVÁ PRÁCE Porovnání úrovně čichového vnímání u osob s vrozeným či získaným těžkým zrakovým postižením Autor: Tereza Kopsová, Vedoucí práce: Mgr. Pavlína Šumníková, Ph.D., Praha 2010 ANOTACE Práce se zabývá zjišťováním úrovně čichového vnímání u osob s těžkým zrakovým postižením. Cílem práce je porovnat funkce čichové diskriminace a prahu citlivosti čichu u osob s vrozenou či získanou zrakovou vadou. V teoretické části jsou prezentovány základní anatomické a fyziologické charakteristiky čichového systému, přehledy poruch čichu a metod vyšetření čichu v klinické praxi, a stručný výčet zrakových vad. Empirické šetření je realizováno pomocí standardizovaných testů, funkce čichové diskriminace je měřena pomocí testu University of Pennsylvania Smell Identification Testu ( UPSIT), práh čichového vnímání pak pomocí Smell Threshold Testu (STT). V práci jsou podrobně popsány obě metody a charakteristika skupiny testovaných osob. V analytické části se práce zaměřuje na porovnání výsledků testů u osob s vrozeným či získaným těžkým zrakovým postižením.
Porovnání úrovně čichového vnímání u osob s vrozeným či získaným těžkým zrakovým postižením
Kopsová, Tereza ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky, DIPLOMOVÁ PRÁCE Porovnání úrovně čichového vnímání u osob s vrozeným či získaným těžkým zrakovým postižením Autor: Tereza Kopsová, Vedoucí práce: Mgr. Pavlína Šumníková, Ph.D., Praha 2010 ANOTACE Práce se zabývá zjišťováním úrovně čichového vnímání u osob s těžkým zrakovým postižením. Cílem práce je porovnat funkce čichové diskriminace a prahu citlivosti čichu u osob s vrozenou či získanou zrakovou vadou. V teoretické části jsou prezentovány základní anatomické a fyziologické charakteristiky čichového systému, přehledy poruch čichu a metod vyšetření čichu v klinické praxi, a stručný výčet zrakových vad. Empirické šetření je realizováno pomocí standardizovaných testů, funkce čichové diskriminace je měřena pomocí testu University of Pennsylvania Smell Identification Testu ( UPSIT), práh čichového vnímání pak pomocí Smell Threshold Testu (STT). V práci jsou podrobně popsány obě metody a charakteristika skupiny testovaných osob. V analytické části se práce zaměřuje na porovnání výsledků testů u osob s vrozeným či získaným těžkým zrakovým postižením.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.