Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh letadlové energetické jednotky
Poledno, Martin ; Maňas, Pavel (oponent) ; Nevrlý, Josef (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá základním konstrukčním návrhem letadlové pomocné energetické jednotky (LPEJ). Pro požadovaný výkon na hřídeli je navržen tepelný oběh, na základě kterého jsou určeny základní geometrické rozměry kompresoru, turbíny, výstupní soustavy a termodynamické parametry pracovní látky v jednotlivých řezech motoru. Dále je stanovena charakteristika kompresoru, turbíny a výstupní soustavy, na základě kterých je určován užitečný výkon na hřídeli v nevýpočtových režimech práce. Je stanovena výšková charakteristika motoru. Veškeré výpočty jsou prováděny v aplikaci MATLAB. Na závěr je vytvořen zjednodušený řez motoru.
Úcpávky turbodmychadel
Holík, Petr ; Fiedler, Jan (oponent) ; Škorpík, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá tématem ucpávek turbodmychadel. Cílem práce je porovnání typů ucpávek používaných v turbodmychadlech společnosti PBS Turbo s.r.o a popsání způsobů jejich měření. První část popisuje princip přeplňování spalovacích motorů a základní typy turbodmychadel. Dále se věnuje dostupným provedením kontaktních a bezkontaktních ucpávek. Hlavní část práce popisuje způsoby a důvody měření ucpávek. Dále pak obsahuje porovnání labyrintních a pístních kroužků, srovnání ucpávek vývojových řad PBS Turbo s.r.o a posuzuje vliv natočení turbodmychadla na těsnost ucpávek.
Návrh kompresoru turbodmychadla
Domanský, David ; Škorpík, Jiří (oponent) ; Fiedler, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá kompresory turbodmychadel používaných pro přeplňování spalovacích motorů. Cílem práce je studie proveditelnosti numerického modelovaní meze pumpování v kompresoru. V úvodní části je stručně popsán princip a účel přeplňování spalovacích motorů a přehled kompresorů, které se pro přeplňování používají. Hlavní část práce se zabývá nestabilitami proudění v kompresoru a jejich dopadem na pracovní oblast kompresoru. Uvedeny jsou zde některé možnosti rozšíření této pracovní oblasti. Praktická část obsahuje zjednodušený výpočet stupně radiálního kompresoru a analýzu výpočtu proudění pomocí CFD simulace.
Turbocharger Performance Measurement
Ušiak, Michal ; Janoušek, Michal (oponent) ; Vondrák, Adam (vedoucí práce)
The bachelor’s thesis deals with recent methods of measuring turbocharger characteristics. Besides an introduction to fundamental performance characteristics, such as compressor map and turbine map, thesis contains description of experimental methods of collecting such data, which is essential for designing a turbocharged power unit. Description of main parts of the test stands and limitations consequent upon the measuring methods is supposed to offer basic knowledge of turbocharger design validation to the reader. As an extension overview of tests increasing accuracy of these characteristics and a few additional and safety tests is presented. Examples of use of these characteristics in engineering calculations should give an image of significance of creating computational model from experimental collected data, which describes thermodynamics of the turbocharger.
Turbocharger Performance Measurement
Ušiak, Michal ; Janoušek, Michal (oponent) ; Vondrák, Adam (vedoucí práce)
The bachelor’s thesis deals with recent methods of measuring turbocharger characteristics. Besides an introduction to fundamental performance characteristics, such as compressor map and turbine map, thesis contains description of experimental methods of collecting such data, which is essential for designing a turbocharged power unit. Description of main parts of the test stands and limitations consequent upon the measuring methods is supposed to offer basic knowledge of turbocharger design validation to the reader. As an extension overview of tests increasing accuracy of these characteristics and a few additional and safety tests is presented. Examples of use of these characteristics in engineering calculations should give an image of significance of creating computational model from experimental collected data, which describes thermodynamics of the turbocharger.
Úcpávky turbodmychadel
Holík, Petr ; Fiedler, Jan (oponent) ; Škorpík, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá tématem ucpávek turbodmychadel. Cílem práce je porovnání typů ucpávek používaných v turbodmychadlech společnosti PBS Turbo s.r.o a popsání způsobů jejich měření. První část popisuje princip přeplňování spalovacích motorů a základní typy turbodmychadel. Dále se věnuje dostupným provedením kontaktních a bezkontaktních ucpávek. Hlavní část práce popisuje způsoby a důvody měření ucpávek. Dále pak obsahuje porovnání labyrintních a pístních kroužků, srovnání ucpávek vývojových řad PBS Turbo s.r.o a posuzuje vliv natočení turbodmychadla na těsnost ucpávek.
Návrh kompresoru turbodmychadla
Domanský, David ; Škorpík, Jiří (oponent) ; Fiedler, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá kompresory turbodmychadel používaných pro přeplňování spalovacích motorů. Cílem práce je studie proveditelnosti numerického modelovaní meze pumpování v kompresoru. V úvodní části je stručně popsán princip a účel přeplňování spalovacích motorů a přehled kompresorů, které se pro přeplňování používají. Hlavní část práce se zabývá nestabilitami proudění v kompresoru a jejich dopadem na pracovní oblast kompresoru. Uvedeny jsou zde některé možnosti rozšíření této pracovní oblasti. Praktická část obsahuje zjednodušený výpočet stupně radiálního kompresoru a analýzu výpočtu proudění pomocí CFD simulace.
Návrh letadlové energetické jednotky
Poledno, Martin ; Maňas, Pavel (oponent) ; Nevrlý, Josef (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá základním konstrukčním návrhem letadlové pomocné energetické jednotky (LPEJ). Pro požadovaný výkon na hřídeli je navržen tepelný oběh, na základě kterého jsou určeny základní geometrické rozměry kompresoru, turbíny, výstupní soustavy a termodynamické parametry pracovní látky v jednotlivých řezech motoru. Dále je stanovena charakteristika kompresoru, turbíny a výstupní soustavy, na základě kterých je určován užitečný výkon na hřídeli v nevýpočtových režimech práce. Je stanovena výšková charakteristika motoru. Veškeré výpočty jsou prováděny v aplikaci MATLAB. Na závěr je vytvořen zjednodušený řez motoru.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.