Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití vybraných úloh z učiva geometrie s finanční tématikou ve výuce matematiky na gymnáziích
Kocourková, Zuzana ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Tůmová, Veronika (oponent)
Tématem diplomové práce je využití vybraných úloh, které jsem vytvořila v bakalářské práci, ve výuce matematiky na gymnáziích. Jedná se o problémové slovní úlohy z učiva geometrie s finanční tématikou. Cílem práce je zjistit, jaký mají úlohy vliv na motivaci žáků ve vyučování. V teoretické části je popsána problematika motivace a žákovské motivace k učení. Dále se věnuji problematice slovních úloh, vymezení pojmu a jejich typologii. Praktická část je zaměřena na zpracování experimentu, jehož cílem bylo zjistit využití vybraných úloh ve výuce matematiky na gymnáziu. V rámci experimentu jsem primárně zjišt'ovala, jestli úlohy žáky motivují, jak jsou žáci úspěšní při jejich řešení a vliv finanční tématiky ve vybraných úlohách. V práci jsou uvedeny dvě verze každé z úloh. Jedna verze neobsa- huje finanční tématiku. Statistická data jsem zpracovávala kvantitativně i kvalitativně. Ke sběru statistických dat jsem použila dotazníkovou metodu a pozorování. Ve vyhodnocení experimentu jsou uvedeny statistiky týkající se motivace žáků při řešení úloh a úspěšnosti žáků v řešení úlohy. Podle výsledků výzkumu byly žáci úlohami motivováni. Obtížnost úloh je přiměřená úrovni...
Využití vybraných úloh z učiva geometrie s finanční tématikou ve výuce matematiky na gymnáziích
Kocourková, Zuzana ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Tůmová, Veronika (oponent)
Tématem diplomové práce je využití vybraných úloh, které jsem vytvořila v bakalářské práci, ve výuce matematiky na gymnáziích. Jedná se o problémové slovní úlohy z učiva geometrie s finanční tématikou. Cílem práce je zjistit, jaký mají úlohy vliv na motivaci žáků ve vyučování. V teoretické části je popsána problematika motivace a žákovské motivace k učení. Dále se věnuji problematice slovních úloh, vymezení pojmu a jejich typologii. Praktická část je zaměřena na zpracování experimentu, jehož cílem bylo zjistit využití vybraných úloh ve výuce matematiky na gymnáziu. V rámci experimentu jsem primárně zjišt'ovala, jestli úlohy žáky motivují, jak jsou žáci úspěšní při jejich řešení a vliv finanční tématiky ve vybraných úlohách. V práci jsou uvedeny dvě verze každé z úloh. Jedna verze neobsa- huje finanční tématiku. Statistická data jsem zpracovávala kvantitativně i kvalitativně. Ke sběru statistických dat jsem použila dotazníkovou metodu a pozorování. Ve vyhodnocení experimentu jsou uvedeny statistiky týkající se motivace žáků při řešení úloh a úspěšnosti žáků v řešení úlohy. Podle výsledků výzkumu byly žáci úlohami motivováni. Obtížnost úloh je přiměřená úrovni...
Vývoj školství v ČSR v období 1948-1989
Zárybnický, Martin ; Váňová, Růžena (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Jméno autora: Martin Zárybnický Instituce: Univerzita Karlova v Praze, Filosofická fakulta Katedra pedagogiky Obor: Navazující magisterské studium, Učitelství pedagogiky Název práce: Vývoj školství v ČSR v období 1948 - 1989 Vedoucí práce: Doc. PhDr. Růžena Váňová, Csc. Počet stran: 79 Počet příloh: 0 Rok obhajoby: 2010 Klíčová slova: dějiny, jednotná škola, KSČ, školská soustava, socialistické školství, vzdělávání, zákony, zprávy, 1948- 1989 Cílem práce je nástin vývoje československého poválečného a především socialistického školství ve světle dobových souvislostí. Z hlediska obsahového je dílčím tématem postupný vývoj a proměny československé vzdělávací soustavy s přihlédnutím k dobovým souvislostem, vlivům a klíčovým událostem. Kromě toho se práce zaměřuje také na mapování změn v obsahu vzdělávání, přípravě učitelů a další příbuzná témata. Práce nabízí objektivní náhled na tato specifická čtyři a půl desetiletí vývoje československého školství.
Václav Příhoda a jeho přínos české reformní pedagogice
JAROŠOVÁ, Jana
Práce se zabývá historickým vývojem školské soustavy od 18. století. Popisuje historický kontext a ukazuje situaci, kterou chtěl Václav Příhoda svými reformami změnit. Představuje Příhodův život a zdroje jeho myšlenkové inspirace jako je americká pragmatická pedagogika a Daltonský plán. Práce se soustředí na příhodovské reformy ve 30. letech 20. století, zejména na reformy školy prvního, druhého a třetího stupně a jejich dílčí realizaci.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.