Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Užívání frazeologie v běžné komunikaci
KAASOVÁ, Martina
Ve své bakalářské práci se zaměřuji na užívání frazeologie v běžné komunikaci. Tato práce je členěna do dvou částí. První část je teoretická a druhá část je praktická. Hlavním úkolem první, tedy teoretické části, je vysvětlení a charakteristika základních pojmů, jako je frazeologie a frazém. Teoretickou část doplňuji pro lepší ilustraci několika příklady. Dále je tato část věnována charakteristice prostěsdělovacího stylu a četnosti užívání frazémů v něm. Následující, tedy druhá část, je zaměřena prakticky a zkoumá frekvenci užívání a celkovou znalost frazeologických obratů mezi lidmi. Základem této části je dotazníkové šetření. Dotazník byl předložen padesáti respondentům. Z toho dvaceti pěti ženám a dvaceti pěti mužům. Tázané osoby byly různého věku a dosáhly různého stupně vzdělání. Dotazník je koncipován tak, aby prověřil, jak často lidé v dnešní době frazémy v běžné komunikaci používají, jak uvedeným frazémům rozumí a jestli znají jejich význam. V závěru práce shrnuji výsledky dotazníkového šetření a celkové údaje zpracovávám pomocí grafického znázornění.
Bariéry v komunikaci manažerů s podřízenými
Doležel, Jan ; Hiršová, Miloslava (vedoucí práce) ; Míková, Irena (oponent)
Cílem bakalářské práce je identifikovat u vybraného vzorku manažerů nejčastější komunikační prohřešky, které narušují sociální interakci v pracovním prostředí a zjistit jejich dopad na výsledky pracovní činnosti a skupinové klima. Součástí práce je soubor doporučení pro prevenci a eliminaci těchto bariér. Aby tyto cíle bylo možné splnit, vypracoval jsem dotazníky, zvlášť pro manažery a zvlášť pro podřízené, kde respondenti sami hodnotí, jak často se s jednotlivými bariérami na pracovišti setkávají a jaký podle nich mají dopad na výsledky jejich pracovní činnosti a skupinové klima. Jejich odpovědi jsou zpracovány v grafech podle jednotlivých kritérií rozdělení a jsou popsány. Teorie o komunikaci a jejich bariérách ve spojení se zjištěnými daty dávají společně představu o tom, na co by si manažeři na tomto pracovišti (a pravděpodobně i na jiných pracovištích podobné velikosti a struktury) měli dávat při komunikaci s podřízenými pozor. Přínosem této bakalářské práce by mělo být zlepšení komunikace a dosažení tak nejen zvýšení spokojenosti všech zaměstnanců, ale také zefektivnění průběhu pracovní doby. K tomu je nezbytná v první řadě komunikační způsobilost, především pak znalost efektivní komunikace, uvědomování si vlastních chyb a neustálá snaha o jejich eliminaci. V teoretické části jsou objasněny některé základní pojmy důležité v komunikaci, jsou zde popsány zásady a předpoklady efektivní komunikace, bariéry v komunikaci a komunikace v organizaci. Praktická část je zaměřena na prostředí tří pracovních skupin velké mezinárodní organizace. Jsou zde zobrazeny a popsány nejčastější bariéry na tomto pracovišti a jejich dopady na efektivitu práce a skupinové klima.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.