Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 190 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Tlumení vibrací spalovacích motorů
Kožuch, Jonáš ; Böhm, Michael (oponent) ; Fridrichová, Kateřina (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou tlumení vibrací spalovacích motorů. Uvádí přehled příčin vzniku vibrací a popisuje je. Nejnebezpečnějším jevem jsou pro klikový hřídel torzní kmity, a proto je důležité tento jev co nejlépe eliminovat. Je uveden přehled současných řešení tlumení torzních vibrací. Tlumiče torzních kmitů jsou rozděleny do jednotlivých skupin. Rozdělení spočívá převážně v typu konstrukce a ve způsobu, jakým tlumiče vibrace eliminují. Závěrečná část se zaměřuje na provedení simulace dynamiky klikového mechanismu v programu GT-Suite. V simulacích jsou měněny parametry pryžového torzního tlumiče, konkrétně moment setrvačnosti a nastavení Maxwellova modelu. Poté je zkoumán jejich vliv na torzní vibrace. Výstupem jsou ideální parametry tlumiče pro daný model motoru.
Výpočtová predikce provozních parametrů kogeneračních jednotek
Kašpar, Jakub ; Daxner, Ján (oponent) ; Jegla, Zdeněk (vedoucí práce)
Zaměřením této práce jsou plynové kogenerační jednotky se spalovacím motorem. Cílem je představit a analyzovat predikční model s následnou úpravou a experimentální validací. Tomu předchází náležitý teoretický úvod do problematiky kogeneračních jednotek (KJ). Nejprve je nastíněna role KJ v transformaci současné energetiky, na kterou jsou kladeny stále větší nároky. Dále jsou stručně představeny typy KJ včetně jejich předností. Následuje detailní popis jejich konstrukce společně s faktory ovlivňujícími provozní parametry. Pro pochopení dané problematiky je kladen důraz na popis analytických vztahů z oboru termomechaniky a fyzikální chemie. Současně je také při modelování KJ využito znalostí získaných během studia a vlastních pracovních zkušeností z oblasti výroby kogeneračních jednotek. Výsledný predikční model vykazuje odchylky až 12 % vůči nominálním parametrům. Při validaci experimentálními daty vykazuje odchylku až 31,1 %. Obecně model není vhodný pro přesnou predikci provozních parametrů. Zároveň byl však úspěšně validován v rámci určení trendu závislostí provozních parametrů na koncentraci vodíku v palivu.
Výukový model turbodmychadla silničních vozidel
LIŠKA, Radek
Tato diplomová práce se zabývá vytvořením 3D modelu turbodmychadla, vhodného pro použití při výuce. Model bude navrhnut s důrazem na detail a ukázku samotné funkce v programu Solidworks, kde byly vytvořeny jednotlivé díly a následná sestava. Práce zahrnuje rešerši v oblasti plnění vzduchu spalovacích motorů, porovnání rozdílů mezi atmosférickým plněním a přeplňováním. Celkově přispěje tato práce k hlubšímu porozumění turbodmychadel a ukázce možností použití v moderních spalovacích motorech.
Provoz elektricky poháněných vozidel, hybridních vozidel a vozidel se spalovacím motorem
Herzog, Radim ; Píštěk, Václav (oponent) ; Kučera, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá porovnáním různých koncepcí pohonu a jejich spotřebou, účinností a množstvím vyprodukovaných emisí při provozu. Ačkoliv elektromobily neprodukují žádné lokální emise, je potřeba si uvědomit, že při výrobě elektrické energie v elektrárnách emise vznikají. V hlavní části práce je vypracováno seznámení s principem funkce jednotlivých pohonů. Dále je popsán vznik emisí výfukových plynů u spalovacích motorů a vypsány jejich limity. Následně je spočítáno množství emisí vyprodukované elektrárnou pro provoz konkrétního příkladu elektromobilu a hybridního vozidla. Na závěr je znázorněno porovnání produkce emisí od reprezentativních příkladů každého pohonu.
Přeplňování spalovacích motorů
Vojtěšek, Aleš ; Vopařil, Jan (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá nastíněním historie přeplňování a rozebráním několika hlavních způsobů. Jde zejména o využívání mechanického přeplňování a turbodmychadel, zmínění jejich kladných a záporných stran. Dále uvedení několika provedení v kombinovaném přeplňování a předpokládaný vývoj v budoucnosti.
Motokolo se spalovacím motorem a elektrickým přenosem výkonu
Mazálek, Tomáš ; Huták, Petr (oponent) ; Vorel, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je návrh řídicího algoritmu, potřebných řídicích a silových obvodů a návrh desek plošných spojů pro již rozpracovaný koncept jízdního kola se spalovacím motorem a elektrickým přenosem výkonu. Řídicí algoritmus bylo třeba navrhnout tak, aby co nejúčinněji využíval výkon spalovacího motoru a maximálně snižoval spotřebu paliva a hlučnost zařízení. Všechny obvody byly kompletně realizovány pomocí analogových zapojení, pro které byly navrženy desky plošných spojů v programu Eagle a ty byly následně oživeny a odladěny.
Alternativní pohony automobilů
Filip, Vojtěch ; Kučera, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Náplní této bakalářské práce je analýza aktuálně používaných alternativních pohonů automobilů, jejich srovnání se současnými zážehovými a vznětovými spalovacími motory. Seznámení s technickým řešením jednotlivých pohonů a jejich kategorizace do několika základních skupin, podle charakteristických klíčových rysů. Dále obsahuje bližší seznámení s nejdůležitějšími komponenty automobilů, vyžívajících tyto alternativní pohony a současně jejich přednostmi ale také nedostatky, které nyní brzdí rozšíření těchto pohonů, z hlediska ekonomického i technického.
Piston of a spark-ignition engine for 3-D printing
Zelko, Lukáš ; Dlugoš, Jozef (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
The goal of the thesis was to design a piston manufactured by conventional method and subsequently adjusted one for additive manufacturing. Beside the designs, thermo-structural model was created for both pistons, considering maximal loading of the engine. Analysis evaluation showed the possibility of further application of the new technology in comparison to current one, within automotive industry.
Emisní systémy osobních automobilů se zážehovým motorem
Hána, Michal ; Fridrichová, Kateřina (oponent) ; Böhm, Michael (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou snižování emisí u osobních automobilů se zážehovým motorem. V úvodu jsou popsány jednotlivé emisní složky, jejich vznik a dopad na životní prostředí a lidský organismus. Hlavní část práce se věnuje možnostem snižování emisí. Je popsána funkce a konstrukční řešení jednotlivých komponent emisního systému. Dále jsou uvedeny konkrétní řešení pro několik vybraných zástupců z různých kategorií vozidel. Tato řešení jsou zhodnocena a je navržena vlastní konfigurace s ohledem na zvolené parametry. V závěru jsou shrnuty výsledky práce.
Paroplynové zařízení se vznětovým spalovacím motorem
Bouše, Richard ; Kubiš, Richard (oponent) ; Fiedler, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednávající o možnosti zvýšení účinnosti energetických bloků se spalovacími motory za pomoci kombinace Sabatova a Rankine-Clausiova cyklu do paroplynového cyklu. V práci je stručně popsán princip funkce přídavného zařízení, kterým může být zvýšena účinnost spalovacího motoru. Toto zařízení, které se skládá z kotle na odpadní teplo a dvou turbínových modulů, je navrženo za použití výpočtů. K oběma turbínovým modulům je zpracována výkresová dokumentace a také základní popis důležitých konstrukčních prvků. Každý stěžejní oddíl práce je uveden krátkou teorií, takže v práci je popsána základní teorie spalovacích motorů, kotlů na odpadní teplo a parních turbín.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 190 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.