Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kolektivní učitelská efficacy: pilotní výzkum v prostředí českých základních škol
Vozková, Anna ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Francová, Veronika (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem kolektivní učitelské efficacy, což je koncept související se self-efficacy, oba jsou součástí sociálně kognitivní teorie od Alberta Bandury. V teoretické části jsou nejprve zmíněny obecné charakteristiky self-efficacy, poté je představen koncept individuální učitelské self-efficacy, který hrál důležitou roli při utváření pojetí a způsobu měření u kolektivní učitelské efficacy, v další části jsou pak shrnuty informace a výzkumy právě o tomto poměrně novém konceptu. V rámci diplomové práce byl proveden kvalitativní výzkum, jehož hlavními cíli bylo zmapovat koncept kolektivní efficacy u vyučujících na základních školách, zjistit zda o něm přemýšlejí a jak a případně navrhnout nové pojetí a vodítka pro tvorbu dotazníku. Hlavní metodou byl hloubkový polostrukturovaný rozhovor s 8 vyučujícími a jeho vyhodnocení pomocí tematické analýzy. V rámci interpretace bylo zjištěno, že v rozhovorech se mezi respondenty objevilo několik společných hlavních témat, ta byla porovnána s teoretickým pojetím kolektivní efficacy a následně pak bylo navrženo upravené pojetí kolektivní učitelské efficacy zahrnující 4 hlavní témata: podpora, kolektiv, žáci a žákyně a rodiče. KLÍČOVÁ SLOVA Kolektivní efficacy, self-efficacy, kvalitativní výzkum, vyučující, základní škola

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.