Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Konstrukce stolní třídičky mincí
Uhrová, Simona ; Čípek, Pavel (oponent) ; Svoboda, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá konstrukcí cenově přijatelné stolní třídičky mincí s elektromechanickým pohonem určené pro výrobu aditivní metodou 3D tisku. Je zde obsažen přehled trhu a existujících mechanismů. Následuje tvorba konstrukčních návrhů, výběr návrhu pro realizaci, jeho zpracování do podoby 3D modelu a výkresové dokumentace. Na závěr je vytvořen funkční model pomocí 3D tisku, jsou zhodnocena možná kritická místa a navržena další zlepšení a možná rozšíření.
Milodary a osobní výbava zemřelých v raně středověkých hrobech a vyznívání zvyku vybavovat zesnulé těmito předměty
Halašková, Stanislava ; Sláma, Jiří (vedoucí práce) ; Štefan, Ivo (oponent)
Téma bakalářské práce je milodary a osobní výbava zemřelých v raně středověkých hrobech a vyznívání zvyku vybavovat mrtvé těmito předměty. Práce je rozdělena na tři části. První z nich je věnována analýze vybraných raně středověkých pohřebišť a seznámení s jednotlivými předměty hrobové výbavy. V druhé kapitole jsou tyto předměty blíže charakterizovány a datovány. V poslední kapitole jsem se pokusila vysledovat příčiny jevu vyznívání předmětů hrobové výbavy na raně středověkých pohřebištích. Cílem práce je na českých raně středověkých pohřebištích sledovat změny ve frekvenci výskytu předmětů vkládaných do hrobu, zaměření se na jednotlivé druhy hrobových nálezů, stanovení chronologické určení a interpretace příčin sledovaného jevu.
Právní úprava oběhu bankovek a mincí v České republice
Vrba, Jan ; Kotáb, Petr (vedoucí práce) ; Kohajda, Michael (oponent)
Tato práce se zabývá právní úpravou bankovek, mincí a peněžního oběhu v České republice. Je rozdělená do šesti kapitol. První kapitola si klade za cíl uvést čtenáře do měnové problematiky tím, že objasňuje význam pojmů peníze, měna, zákonné peníze a záležitostí s nimi spojené. Současně líčí zrod peněz a jejich historický vývoj ve světě, jakož i v rámci České republiky. Druhá kapitola podrobuje zkoumání současnou právní úpravu ve vztahu k měnové soustavě a peněžnímu oběhu v České republice. Poskytuje stručné vysvětlení pojmu pramene práva a vymezuje základní právní předpisy, které měnovou soustavu a peněžní oběh regulují. Třetí kapitola se zaměřuje na postavení České národní banky jakožto centrální banky České republiky. Důkladně se věnuje zásadním činnostem, které Česká národní banka na základě právních předpisů vykonává, jako je např. emitování zákonných peněz a řízení peněžního oběhu. Čtvrtá kapitola je zasvěcená peněžní soustavě v České republice. Popisuje strukturu oběživa v České republice, vyjevuje, jaké jsou zákonné peníze v České republice a také se zabývá určitou mezerou (právním nedostatkem) v úpravě pamětních mincí, mincí z drahých kovů a mincí ve zvláštní úpravě. Pátá kapitola se zaměřuje na peněžní oběh v České republice a rozebírá práva a povinností osob na něm zúčastněných, vzniklé...
Konstrukce stolní třídičky mincí
Uhrová, Simona ; Čípek, Pavel (oponent) ; Svoboda, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá konstrukcí cenově přijatelné stolní třídičky mincí s elektromechanickým pohonem určené pro výrobu aditivní metodou 3D tisku. Je zde obsažen přehled trhu a existujících mechanismů. Následuje tvorba konstrukčních návrhů, výběr návrhu pro realizaci, jeho zpracování do podoby 3D modelu a výkresové dokumentace. Na závěr je vytvořen funkční model pomocí 3D tisku, jsou zhodnocena možná kritická místa a navržena další zlepšení a možná rozšíření.
Slovní úlohy o penězích ve 2. ročníku ZŠ
Vodrážková, Lucie ; Slezáková, Jana (vedoucí práce) ; Kaslová, Michaela (oponent)
Tématem této diplomové práce je porozumět myšlenkovým procesům žáků při řešení slovních úloh o penězích. Konkrétně se zaměřuji na žáky druhého ročníku základní školy a slovní úlohy, ve kterých se objevuje nominální hodnota mincí, počet mincí a celková suma. Proto cílem diplomové práce je zmapovat a klasifikovat úlohy o penězích ve třech současně používaných řadách učebnic matematiky pro druhý ročník. Obsahem Teoretické části je vymezení raného školního věku, dále vybrané očekávané výstupy z RVP ZV pro první i druhé vzdělávací období, matematická gramotnost, čtenářská gramotnost, finanční gramotnost, slovní úlohy, strategie řešení slovních úloh, zásadní problémy žáků při řešení slovních úloh, komentáře ke slovním úlohám o penězích vyskytujících se ve třech řadách učebnic pro druhý ročník základní školy (Prodos, Taktik, H- mat),jejich rozdělení do třech typů (celková suma, nominální hodnota mince a počet mincí) a vzájemné porovnání. Cíl praktické části je analyzovat myšlenkové procesy žáků druhého ročníku při řešení slovních úloh o penězích, především se zaměřit na žákovské chyby při jejich řešení. Je uvedena metodologií kvalitativního výzkumu. Předexperiment je udělán se sedmi žáky, první a druhý experiment s deseti. V této části je zpracována příprava každého experimentu, popis realizace, rozebrané...
Slovní úlohy o penězích ve 2. ročníku ZŠ
Vodrážková, Lucie ; Slezáková, Jana (vedoucí práce) ; Kaslová, Michaela (oponent)
Tématem této diplomové práce je porozumět myšlenkovým procesům žáků při řešení slovních úloh o penězích. Konkrétně se zaměřuji na žáky druhého ročníku základní školy a slovní úlohy, ve kterých se objevuje nominální hodnota mincí, počet mincí a celková suma. Obsahem Teoretické části je vymezení raného školního věku, vybrané očekávané výstupy z RVP ZV pro první i druhé vzdělávací období, matematická gramotnost, čtenářská gramotnost, finanční gramotnost, slovní úlohy, strategie řešení slovních úloh, zásadní problémy žáků při řešení slovních úloh, didaktické pomůcky při řešení slovních úloh o penězích, komentáře ke slovním úlohám o penězích, vyskytujících se ve třech řadách učebnic pro druhý ročník základní školy (Prodos, Taktik, H-mat) a jejich porovnání. Praktická část je uvedena metodologií kvalitativního výzkumu. Předexperiment je udělán se sedmi žáky, první a druhý experiment s deseti. V této části je zpracována příprava každého experimentu, popis realizace, rozebrané úlohy pro experiment, mé očekávání z realizace, ukázka jednoho přepisu rozhovoru a jeho analýza včetně dalších komentářů k nejzajímavějším rozhovorům se žáky druhého ročníku základní školy a evidence podstatných jevů . Praktická část je uzavřena sebereflexí při vedení rozhovorů během experimentů. Evidovala jsem chyby, kterých jsem se při...
Historické stezky a raně středověké mincovní nálezy. Příspěvek k poznání dálkových a regionálních komunikací v jižních a západních Čechách.
ŠTĚPANČÍK, Zdeněk
Předkládaná diplomová práce se věnuje nálezům raně středověkých mincí na území jižních a západních Čech, jež jsou využity jako pramenná základna pro poznání dálkových a regionálních komunikací. Základním pramenem pro výzkum tohoto tématu jsou samotné raně středověké mincovní nálezy s přihlédnutím na osídlení v dané době známé především z archeologických poznatků. Dále je přihlíženo k průchodu prokázaných historických komunikací a mapovým podkladům, jež zachytily krajinu před průmyslovou revolucí. Hlavním cílem předkládané práce je zjistit, jak dalece raně středověké nálezy mincí souvisejí s dálkovými komunikacemi. Dalším cílem je snaha podchytit veškeré dosud známé nálezy ze zkoumaného území a pokusit se o možnou rekonstrukci regionálních komunikací, jež mohly propojovat sídelní areály. Cílem práce není a ani nemůže být přímé detekování historických komunikací v terénu, jelikož je práce vedena shora ,,od stolu" na příliš velkém území.
Dolování a mincování v Kutné Hoře jako námět integrované tematické výuky v dějepise na druhém stupni základní školy
Urbanová, Petra ; Havlůjová, Hana (vedoucí práce) ; Mikeska, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část je věnována konceptu integrované tematické výuky, historii dolování stříbrné rudy a ražení mincí v Kutné Hoře. Praktická část představuje návrh integrované tematické výuky pro žáky druhého stupně, který byl ověřen v praxi na základní škole v Suchdole. Žákům bylo teoreticky i prakticky přiblíženo dolování stříbrné rudy a ražení stříbrných mincí v Kutné Hoře. Žáci pracovali se školními historickými prameny a literaturou vážící se k danému tématu. Součástí praktické části byla také exkurze do Vlašského dvora. Ve výuce byly využity didaktické metody a přístupy, které podporují mozkově kompatibilní učení podle konceptu integrované tematické výuky (například řízený rozhovor, skupinová práce, práce s fotografií, brainstorming a další). Součástí diplomové práce je také vyhodnocení praktické realizace návrhu. Zhodnocen je nejen přínos, ale také úskalí integrované tematické výuky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.