Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kooperativní učení a výsledky žáků
Konvičková, Hana ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Cílem této teoreticko-empirické práce bylo zjistit pomocí pedagogického experimentu u žáků střední odborné školy v předmětu obchodně právní korespondence, zda zásady kooperativního učení, použité při vypracování obchodních dopisů, budou mít vliv na výsledky žáků, kteří budou pracovat jak formou kooperace (v páru), tak frontálně (individuálně). Dalším cílem tohoto výzkumu bylo rozebrat výsledky žáků a žáků ve skupinkách (dvojic, trojic) a následně zhodnotit účelnost zařazení zásad kooperativního učení do práce žáků v tomto předmětu. To vše za předpokladu seznámení žáků se stanovenými kritérii pro hodnocení a výsledným rozborem jejich prací. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Teacher's perspective on Classroom Interaction
Pecháčková, Klára ; Hofmannová, Marie (vedoucí práce) ; Morgan, Craig Alan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá interakcí mezi vyučujícím a žáky/studenty při hodinách anglického jazyka. Cílem je zjistit, zda pokyny, které pedagog zadává, vedou k vytvoření komunikativního prostředí ve třídě. Hlavní metodou je pozorování vyučovacích hodin se zaměřením na vyučujícího a rozbor dat z observačních archů.
Aspects of Politeness in a Classroom of English as a Second Language
Šubertová, Aneta ; Pípalová, Renata (vedoucí práce) ; Matuchová, Klára (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá zdvořilostí a její realizací v diskurzu školní třídy. Teoretická část popisuje nejvlivnější teorie zdvořilosti a také zjištění v oblasti výuky pragmatiky a jazykové zdvořilosti. Výzkum v této práci se zaměřuje na analýzu slovních realizací zdvořilosti v promluvách učitelů, které se objevily v nahrávkách čtyř lekcí anglického jazyka. Výzkum byl navrhnut tak, aby ověřil dvě hypotézy: (1) učitelé jsou v zásadě zdvořilí v hodinách angličtiny jako druhého jazyka a (2) zdvořilostní strategie českých lektorů se liší od zdvořilostních strategií lektorů, kteří jsou rodilí mluvčí. Analytická část převzala hledisko pozitivní a negativní tváře Brownové a Levinsona. Poslední část práce usiluje o shrnutí důsledků, která tato práce, její teoretická část a výzkum, má pro výuku angličtiny jako druhého jazyka.
Kooperativní učení a výsledky žáků
Konvičková, Hana ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Cílem této teoreticko-empirické práce bylo zjistit pomocí pedagogického experimentu u žáků střední odborné školy v předmětu obchodně právní korespondence, zda zásady kooperativního učení, použité při vypracování obchodních dopisů, budou mít vliv na výsledky žáků, kteří budou pracovat jak formou kooperace (v páru), tak frontálně (individuálně). Dalším cílem tohoto výzkumu bylo rozebrat výsledky žáků a žáků ve skupinkách (dvojic, trojic) a následně zhodnotit účelnost zařazení zásad kooperativního učení do práce žáků v tomto předmětu. To vše za předpokladu seznámení žáků se stanovenými kritérii pro hodnocení a výsledným rozborem jejich prací. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Teacher's perspective on Classroom Interaction
Pecháčková, Klára ; Hofmannová, Marie (vedoucí práce) ; Morgan, Craig Alan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá interakcí mezi vyučujícím a žáky/studenty při hodinách anglického jazyka. Cílem je zjistit, zda pokyny, které pedagog zadává, vedou k vytvoření komunikativního prostředí ve třídě. Hlavní metodou je pozorování vyučovacích hodin se zaměřením na vyučujícího a rozbor dat z observačních archů.
Soubor publikovaných článků
DVOŘÁK, Petr
Cílem předkládaného souboru publikovaných článků je charakterizovat sociální dovednosti učitele jako součást jeho profesní kompetence a vymezit jejich význam ve výuce angličtiny komunikační metodou v edukačních interakcích ve školní třídě. Teoretickými východisky výzkumů jejichž výsledky jednotlivé články předkládají jsou funkčně komunikační přístupu k jazyku a z něj vycházející komunikační metoda. Pozornost je věnována procesům interakce, komunikace a cizojazyčnému diskurzu ve školním prostředí s akcentem na cizojazyčnou výuku dospívajících. Na základě specifik cizojazyčné edukační interakce konkretizujeme sociální dovednosti učitele a vymezujeme sociálně-dovednostní aspekty cizojazyčné edukační interakce. Zjištění výzkumů prezentovaných v předkládaných článcích se týkají zejména žákovské reflexe edukačního stylu učitelů angličtiny a edukačního působení učitele v konkrétní třídní interakci. Výzkum je rovněž zacílen na analýzu vybraných sociálně-dovednostních aspektů edukační interakce a diskurzu ve výuce angličtiny komunikační metodou. Konkrétně se jedná o žákovské a učitelské iniciace komunikace, otázky a distribuci komunikačních příležitostí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.