Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 237 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Nákupní rozhodovací proces českých spotřebitelů při nákupu automobilů
Mořkovská, Adéla
Diplomová práce se zabývá nákupním rozhodovacím procesem českých spotřebi-telů při nákupu automobilů. Zaměřuje se na zjišťování faktorů, které ovlivňují ná-kupní chování spotřebitele. Ke splnění cíle práce bylo provedeno dotazníkové šet-ření, kterého se zúčastnilo 214 respondentů, dále pak hloubkové rozhovory se 6 respondenty. Metody využity ke zpracování primárních dat získaných z dotazníkového šetření jsou chí kvadrát test a shluková analýza. Dále je ověřena role ceny při nákupu vozidla, která má největší vliv na rozhodování respondenta. Způsob financování je preferovaný z vlastních prostředků, řada respondentů si půjčuje peníze od rodiny a banky. Dotazovaní, kteří mají automobil díky finanční-mi leasingu z 85 % plánují následný odkup vozu po vypršení smlouvy. Spotřebite-lem preferované komunikační kanály jsou osobní, emailová a telefonická komuni-kace. Nakonec jsou sestaveny návrhy a doporučení pro subjekty působící na trhu s automobily v České republice.
Příjmová segmentace spotřebitelů na trhu nemovitostí
Krčmová, Natálie
Diplomová práce se zabývá chováním spotřebitelů na trhu nemovitostí. Cílem této práce je na základě vlastního výzkumu, zjistit jaké segmenty spotřebitelů působí na tomto trhu, a to v závislosti na výši čistého příjmu jednotlivce. Sekundárním předmětem této práce je zjistit preference spotřebitelů na trhu s bydlením. Práce bude završena navržením vhodných doporučení pro subjekty působící na tomto trhu.
Wine tourism in Turkey
Tanriverdi, Kutay
Prozkoumání vinařského cestovního ruchu v Turecku a v České republice je klíčové pro pochopení toho, jak ovlivňuje cestovní ruch ekonomiku těchto zemí. Cílem této práce je analyzovat a porovnat vývoj, výzvy a potenciál vinařského cestovního ruchu v Turecku a v České republice, s využitím jak teoretických poznatků, tak praktických strategií. Tato studie využila kombinovaný přístup, spojující kvalitativní a kvantitativní výzkum. Kvalitativní data byla získána prostřednictvím hloubkových rozhovorů s tureckými výrobci vína (n = 5) a českým odborníkem. Kvantitativní data byla shromážděna prostřednictvím online dotazníku (n = 105). Komplexní literární rešerše pomohla prozkoumat současnou situaci vinařského turismu v obou zemích. Studie zkoumala vinařský cestovní ruch v Turecku a v České republice, s důrazem na spolupráci mezi výzkumníky a praxí. Poukázala na důležitost zachování kultury, přijímání udržitelných postupů a vytváření jedinečných zážitků, aby tyto země byly pozicionovány jako přední destinace pro milovníky vína po celém světě.
Vplyv značky na nákupné chovanie spotrebiteľov na trhu s kozmetikou
Trubanová, Mária
Trubanová, M. Vliv značky na chování spořebitelů na trhu s kosmetikou. Diplomová práce. Brno: Mendelova Univerzita v Brně, 2023. Diplomová práce se zaměřuje na vliv značky na chování spotřebitelů na trhu s kosmetikou. Hlavním cílem této práce je ověřit vliv značky na nákupní chování spotřebitelů na trhu s kosmetikou, zjistit jejich preference a identifikovat klíčové faktory ovlivňující jejich nákupní chování. K dosažení cíle diplomové práce bylo provedeno dotazníkové šetření (n=275) a shluková analýza, která sloužila k segmentaci slovenských spotřebitelů na trhu s kosmetikou. Následně jsou poskytnuty návrhy a doporučení pro subjekty působící na straně nabídky na Slovensku.
Chování spotřebitele na trhu s doplňky stravy
Parfusová, Zuzana
Parfusová, Z. Chování spotřebitele na trhu s doplňky stravy. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. Diplomová práce se zabývá chováním spotřebitele na trhu s doplňky stravy. Jejím cílem je identifikace faktorů, které ovlivňují chování spotřebitelů na daném trhu. Dílčím cílem je zjistit, zda na spotřebitele při výběru a nákupu doplňků stravy působí framing efekt. Teoretická část vychází z odborné literatury a zaobírá se pojmy týkajícími se sledované problematiky. Analytická část zahrnuje analýzu sekundárních i primárních dat. Na základě získaných výsledků z provedených analýz jsou navržena doporučení pro podnikatelské subjekty působící na trhu s doplňky stravy.
Věrnostní programy a generace Z
Alexa, Michael
ALEXA, M. Věrnostní programy a Generace Z. Bakalářská práce. Brno: Mendelova Univerzita v Brně, 2023. Bakalářská práce se zabývá věrnostními programy a jejich využívání. Cílem závěrečné práce bude formulovat doporučení nástrojů, jak nastavit věrnostní pro-gramy na zákazníky z Generace Z v oblasti maloobchodního prodeje. Doporučení by měla napomoci ke zvýšení spokojenosti zákazníků, větší věrnosti a zvýšení prodejnosti zboží v maloobchodech. Pro sběr dat bylo využito dotazníkové šetření (n=300) v rámci kvantitativního výzkumu a hloubkové rozhovory (n=20) v rámci kvalitativního výzkumu. Data byla zpracována pomocí softwaru Microsoft Excel a Statistica. Na základě výsledků jsou doporučení vztahují se k zabezpečení osobních dat, nabízení hodnotných a personalizovaných odměn, udržovaní jednoduchosti a přehlednosti nabídek odměn, propojení věrnostního programu se sociálními a ekologickými kampaněmi, zvýšení povědomí o věrnostním programu skrz sociální sítě a digitální marketing.
Priming efekt a jeho vliv na chování spotřebitele
Hřebíčková, Michaela
Diplomová práce se zabývá priming efektem a jeho vlivem na chování spotřebitele. Priming efekt je označován jako experimentální rámec ukazující, že zpracování dříve zjištěného podnětu ovlivňuje, jak reagujeme na později zjištěný podnět, a to na podvědomé úrovni. Tato práce se skládá z teoretické části a analytická části, která obsahuje pohled na současný stav e-commerce v ČR a výsledky zahraničních studií o vlivu priming efektu a také analýzu primárních dat získaných pomocí dotazníkového šetření a hloubkových rozhovorů. Výsledky analýzy primárních dat ukazují, že spotřebitelé jsou ovlivňováni některými druhy priming efektu. Na základě těchto zjištění bylo navrženo doporučení pro firmy, jak mohou dané druhy priming efektu využít ve svých marketingových kampaní.
Chování spotřebitele při nákupu bavlněného spodního prádla
Lasáková, Luisa
Tato diplomová práce se zabývá spotřebitelským chováním v oblasti nákupu bavlněného spodního prádla. Cílem práce bylo zjistit, jaké je povědomí o této problematice hlavně mezi českými a slovenskými spotřebiteli, zároveň identifikovat problémy spojené s nákupem bavlněného spodního prádla, ochotu nákupu a znalosti v dané oblasti. Pro naplnění cíle je využito kvantitativního výzkumu v podobě dotazníkového šetření (N = 212), a kvalitativního výzkumu (N = 38) skládající se z eye-trackingového výzkumu a hloubkového rozhovoru. Význam se klade především na preferenci barev, umístění certifikační infografiky, složení materiálu a cenu. Na základě výsledků jsou v závěru uvedeny doporučení pro prodejce spodního prádla z organické bavlny.
Změny v chování spotřebitelů při nákupu potravin a nealkoholických nápojů
Osičková, Jana
Bakalářská práce pojednává o změnách v chování spotřebitelů při nákupu po-travin a nealkoholických nápojů. Cílem bakalářské práce je identifikovat faktory, které ovlivňují chování spotřebitelů při nákupu potravin a nealkoholických nápojů, zjistit, jaké faktory ovlivňují spotřebitele v současnosti, porovnat výsledná data s historicky provedenou studií, která se této oblasti věnovala a navrhnout doporučení pro české prodejce na trhu potravin a nealkoholických nápojů. Data byla získána za pomocí kvantitativního výzkumu a byla zpracována v programech Microsoft Excel a Statistica. Výsledky z dotazníkového šetření prokázaly, že největší vliv na spotřebitele mají faktory nutnost potřeby, kvalita a dřívější zkušenost.
Výběr maloobchodního formátu u rychloobrátkového zboží
Brydláková, Veronika
Brydláková, V. Výběr maloobchodního formátu u rychloobrátkového zboží. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. Diplomová práce se zabývá chováním spotřebitele při nákupu rychloobrátkového zboží a výběru maloobchodního formátu pro tyto nákupy. Cílem práce bylo charakterizovat chování zákazníků na trhu s rychloobrátkovým zbožím jako jsou potraviny, drogerie apod. a identifikovat faktory, které ovlivňují volbu místa nákupu. Na základě sekundárních dat byla uskutečněna analýza trhu v České republice a také bylo provedeno dotazníkové šetření za účelem zjištění chování spotřebitelů při nákupu rychloobrátkového zboží. Získaná data byla dále vyhodnocena pomocí programu Excel a statistického programu Statistica 14. Výsledky dotazníkového šetření poukázaly na růst obliby diskontních prodejen a supermarketů a na faktory, které ovlivňují výběr prodejny, zejména dostupnost prodejny a cena. Na základě zjištění byla formulována doporučení pro subjekty působící na českém trhu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 237 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.