Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Volný čas dětí se zrakovým postižením v průběhu povinné školní docházky se zaměřením na sportovní a pohybové aktivity
BRŮŽKOVÁ, Aneta
Bakalářská práce se zabývá volným časem dětí se zrakovým postižením v průběhu povinné školní docházky se zaměřením na sportovní a pohybové aktivity. Práce se skládá z části teoretické a praktické. Úvodní pasáže teoretické části vymezují pojem zrakové postižení, představují jeho klasifikační systémy a popisují specifika pojící se s dobou jeho vzniku a s dítětem se zrakovým postižením v průběhu povinné školní docházky. Navazující kapitoly přibližují čtenáři pojem volný čas, jeho funkce a typy zájmových činností, jež jsou vhodné pro děti se zrakovým postižením. Závěrečné kapitoly se soustředí na přínos pohybových a sportovních aktivit a na pohybové aktivity vhodné pro děti se zrakovým postižením. Poslední kapitola věnuje pozornost organizacím podporujícím sport a pohyb dětí se zrakovým postižením. Praktická část směřuje k naplnění výzkumného cíle, kterým je zjistit možnosti a překážky trávení volného času dětí se zrakovým postižením s profilací na pohybové a sportovní aktivity v průběhu povinné školní docházky. Pro dosažení výzkumného cíle je uplatněn smíšený typ výzkumu. Kvantitativní data jsou nashromážděna pomocí dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo celkem 208 rodičů dětí se zrakovým postižením. Data dotazníkového šetření jsou analyzována základními statistickými postupy třídění první úrovně a jsou prezentována v jednotlivých tabulkách a grafech. Pro zvýšení výpovědní hodnoty výsledků dotazníku jsou se třemi dětmi se zrakovým postižením v průběhu povinné školní docházky vedeny polostrukturované rozhovory. Výsledky výzkumu poukázaly na nedostatečné podmínky pro realizaci pohybově orientovaných volnočasových aktivit dětí se zrakovým postižením v neformálním vzdělávání, a také na nepřipravenost trenérů pohybových aktivit na práci s touto cílovou skupinou. Z výsledků též vyplynulo, že učitelé tělesné výchovy, rodinní příslušníci a vrstevníci děti se zrakovým postižením ve sportu nejvíce podporují. Bakalářská práce může posloužit pro optimalizaci podmínek vykonávání pohybových aktivit dětí se zrakovým postižením a může přispět ke zvýšení povědomí o dané problematice ve společnosti.
Možnosti využití prvků z programu DNS u dětí s kombinovaným postižením
Marečková, Markéta ; Křivánková, Markéta (vedoucí práce) ; Prokešová, Eva (oponent)
Název: Možnosti využití prvků z programu DNS u dětí s kombinovaným postižením Cíl: Zhodnocení efektivity aplikace cviků z konceptu Dynamické neuromuskulární stabilizace za využití cvičebního programu DNS FIT KID u dětí s kombinovaným postižením. Metody: Pro tuto práci bylo vybráno 5 chlapců ze zájmového kroužku psychomotorických her ve věku 9 až 11 let ze Základní školy pro žáky s poruchami zraku. Pro sběr dat byla použita následující měření: vybrané testy z baterie MOBAK 3-4 pro screening pohybových dovedností, test dle Mathiase, Thomayerova zkouška, hodnocení posturální stability (stoj na jedné noze a chůze po čáře) a testy DNS FIT KID. V hodinách psychomotorických her byl realizován a aplikován cvičební program DNS FIT KID. Výsledky: Při porovnání vstupních a výstupních výsledků došlo u chlapců ke zlepšení naměřených odchylek. Aplikovaný pohybový program DNS FIT KID byl tedy zvolen vhodnou formou pro žáky s kombinovaným postižením, což vypovídá o pozitivním efektu využití u zkoumané skupiny dětí. KLÍČOVÁ SLOVA děti s kombinovaným postižením; děti se zrakovým postižením; stabilizační systém páteře; posturální stabilita; DNS; DNS FIT KID; psychomotorické hry
Vývoj a výchova dítěte s duálním smyslovým postižením z pohledu matky
Zvelebil, Maxmilián ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Diplomová práce se zabývá vývojem a výchovou v rodinách, kde se narodilo dítě s duálním smyslovým postižením, a to z pohledu matky. Práce si klade za cíl analyzovat životní příběhy vybraných matek dětí s tímto druhem postižení, prozkoumat, jak probíhal vývoj a výchova hluchoslepých dětí z různých úhlů pohledu (pedagogického, psychologického aj.). Autor práce se snaží zjistit, jaký měly matky způsob prožívání a chování jak během těhotenství, tak i po narození dítěte a v dalších životních etapách, jak probíhala akceptace handicapovaného dítěte v rodině (příp. i mimo ni). Práce dále zkoumá reakci matek (i jiných osob) na narození dítěte s postižením, mapuje následný průběh vývoje a výchovy v jednotlivých obdobích života. Předmětem zájmu jsou konkrétní způsoby, s jejichž pomocí matky své děti rozvíjely během různých aktivit (hry, rozvíjení kompenzačních smyslů, budování komunikačního systému, otázka samostatnosti hluchoslepých dětí atd.). Pozornost je rovněž věnována vývojovým odchylkám dětí s duálním senzorickým postižením, ať již v citové, sociální či kognitivní oblasti vývoje. Také jsou nastíněny možnosti vzdělávání hluchoslepých. Příběhy jsou pak komparovány mezi sebou i s vybranými zahraničními zdroji a závěrem jsou navržena praktická doporučení. V práci je použit kvalitativní výzkum. Za účelem...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.